بهترین کراس اوورهای کاربردی و باصرفه هیبریدی
SUVها و کراساوورها جایگزین مناسبی برای کسانی هستند که علاقهای به خرید مینی ونها ندارند. بااینحال هنوز هم کراساوورها مصرف سوخت بیشتری نسبت به سدانها دارند.
ولوو XC۹۰ T۸ AWD PHEV
تویوتا RAV4 هیبریدی
هرچند موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر در RAV۴ هیبریدی قدرت کمتری نسبت به موتور بنزینی مدل استاندارد دارد اما نسخهٔ هیبریدی جهت افزایش قدرت به یک جفت موتور الکتریکی مجهز شده که موجب کاهش مصرف سوخت هم شده است. RAV۴ هیبریدی از یک گیربکس CVT به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۴۱ اسب بخار قدرت برای چرخهای جلو و یک موتور الکتریکی با ۶۷ اسب بخار قدرت برای چرخهای عقب استفاده میکند و خروجی کلی آن ۱۹۴ اسب بخار است. تویوتا RAV۴ هیبریدی در هر صد کیلومتر ۷.۶/۶.۹ لیتر سوخت در شهر/جاده مصرف میکند که ۴.۳ لیتر کمتر از نسخهٔ استاندارد بنزینی است.
لکسوس NX300h
بااینکه نسخهٔ استاندارد لکسوس NX۲۰۰t مجهز به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است اما نسخهٔ هیبریدی NX۳۰۰h از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، گیربکس CVT و موتورهای الکتریکی مشابه RAV۴ هیبریدی استفاده میکند. NX۳۰۰h با ۱۹۴ اسب بخار قدرت، ضعیفتر از NX۲۰۰t است اما مصرف سوخت قابلتوجهی دارد. لکسوس NX۳۰۰h مدل ۲۰۱۶ مصرف سوختی معادل ۶.۷-۷.۱/۷.۵-۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر در شهر/جاده و به ترتیب در مدل دیفرانسیل جلو و نسخهٔ چهارچرخ محرک دارد درحالیکه مصرف سوخت NX۲۰۰t برابر با ۱۰.۷/۸.۴ لیتر در صد کیلومتر در شهر/جاده است.
لکسوس RX450h
لکسوس RX۴۵۰h نیروی موردنیاز خود را توسط یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V۶ و یک جفت موتور الکتریکی تأمین میکند. موتور بنزینی ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه موتور الکتریکی جلو ۱۶۵ اسب بخار و موتور الکتریکی عقب ۶۷ اسب بخار قدرت دارد. خروجی کل سیستم ۳۰۸ اسب بخار است که چند اسب بخار بیشتر از نسخهٔ استاندارد RX۳۵۰ با موتور ۳.۵ لیتری V۶ با ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور است. نسخهٔ هیبریدی ۸.۱/۷.۸ لیتر در صد کیلومتر در شهر/جاده سوخت مصرف میکند درحالیکه این رقم برای RX۳۵۰ معادل ۱۰.۶/۹.۸ لیتر است.
بامو X5 XDrive 40e
اگرچه X۵ XDrive ۴۰e تنها مدلی از X۵ است که با موتور چهار سیلندر ارائه میشود اما موتور الکتریکی آن موجب شده است که قدرت آن بیشتر از مدل X۵ XDrive ۳۵i با موتور ۶ سیلندر باشد. موتور ۲ لیتری توربوشارژ آن ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد که به همراه موتور الکتریکی با ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور، خروجی کل خودرو را به ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور میرساند که ۸ اسب بخار قدرت و ۴۳ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به مدل X۵ XDrive ۳۵i دارد. نسخهٔ پلاگ این هیبریدی X۵ میتواند تا ۲۲ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی بپیماید و در حالت هیبریدی مصرف سوختی معادل فقط ۴.۳ لیتر در صد کیلومتر دارد درحالیکه مصرف سوخت X۵ XDrive ۳۵i برابر با ۱۳/۹.۸ لیتر در صد کیلومتر در شهر/جاده است.
تویوتا هایلندر هیبریدی
نسخهٔ هیبریدی کراساوور سه ردیفهٔ هایلندر ظرفیت حمل ۷ نفر را دارد درحالیکه مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل استاندارد ارائه میکند. این کراساوور مجهز به یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ با ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور است. در کنار این پیشرانهٔ درونسوز، دو موتور الکتریکی در جلو و عقب آن نیز تعبیهشده است که به ترتیب ۱۶۸ و ۶۸ اسب بخار قدرت دارند. خروجی کلی ۲۸۰ اسب بخاری خودرو نیز توسط گیربکس CVT به چرخها انتقال میابد. نسخهٔ معمولی هایلندر با موتور ۳.۵ لیتری V۶ قدرتی معادل ۲۷۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۳۶ نیوتن متر دارد. هایلندر هیبریدی بهصورت ترکیبی ۸.۴ لیتر در صد کیلومتر سوخت مصرف میکند درصورتیکه این رقم در مدل معمولی ۶ سیلندر و نسخهٔ چهار سیلندر دیفرانسیل جلو ۱۸۵ اسب بخاری به ترتیب معادل ۱۰.۹ و ۱۰.۶ لیتر است.
اینفینیتی QX60 هیبریدی
قدرت کراساوور هفتنفرهٔ اینفینیتی QX۶۰ هیبریدی توسط یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری سوپرشارژ به همراه یک موتور الکتریکی تأمین میشود. موتور بنزینی ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد که به همراه ۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰ نیوتن متر گشتاور موتور برقی، قدرت کل سیستم را به ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. بااینکه نسخهٔ هیبریدی QX۶۰ قدرت کمتری از نسخهٔ استاندارد با موتور ۳.۵ لیتری V۶ با ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۳۳۶ نیوتن متر گشتاور دارد اما این خودرو بیشتر با هدف کاهش مصرف سوخت ساختهشده است بهطوریکه مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۹ لیتر در صد کیلومتر است که کمتر از مصرف ۱۰.۱ لیتری نسخهٔ معمولی است.
آئودی Q5 هیبریدی
آئودی Q۵ هیبریدی از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ به همراه یک موتور الکتریکی نیرو میگیرد. خروجی کلی سیستم آن ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور است. برای مقایسه، نسخهٔ استاندارد Q۵ با موتور ۲ لیتری، ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نسخهٔ ۳ لیتری V۶ سوپرشارژ آن ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. مصرف سوخت آئودی Q۵ هیبریدی در هر صد کیلومتر ۹.۸/۷.۸ لیتر، Q۵ استاندارد با موتور ۲ لیتری ۱۱.۷/۸.۴ لیتر و Q۵ با موتور ۳ لیتری ۱۳/۹ لیتر در شهر/جاده است.
پورشه کاین S e-Hybrid
درحالیکه پورشه به ساخت خودروهای اسپرت و قدرتمند مشهور است اما این سازنده آلمانی نسخهٔ هیبریدی از SUV کاین خود را نیز تولید کرده است. پورشه کاین e-Hybrid مجهز به یک موتور ۳ لیتری V۶ با ۳۳۳ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک جفت موتور الکتریکی با ۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور است که خروجی کل آن را به ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. این خودرو میتواند تا ۲۲ کیلومتر را بهصورت تمام برقی طی کند که در این صورت مصرف سوخت آن ۵ لیتر در هر صد کیلومتر ارزیابی شده است.
نیسان مورانو هیبریدی
نیسان مورانو هیبریدی نیز مانند اینفینیتی QX۶۰ هیبریدی مجهز به یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری سوپرشارژ هیبریدی است با ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با ۲۰ اسب بخار قدرت ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور است. خروجی کلی آن نیز برابر با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور میباشد درحالیکه نسخهٔ استاندارد ۳.۵ لیتری V۶ آن ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. مورانو هیبریدی در هر صد کیلومتر در شهر/جاده ۸.۷/۷.۸ لیتر سوخت مصرف میکند درحالیکه این ارقام در نسخهٔ استاندارد معادل ۱۱.۲/۸.۴ لیتر است.
مرسدس بنز GLE550e PHEV
مرسدس بنز GLE۵۵۰e PHEV با همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V۶ مدل GLE۴۰۰ ارائه میگردد اما به آن یک موتور الکتریکی با ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور اضافهشده است. خروجی کل سیستم هیبریدی این خودرو معادل ۴۳۶ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است که آن را به سریعترین عضو خانوادهٔ GLE غیر از مدلهای AMG میکند. GLE۵۵۰e میتواند بهصورت تمام برقی مسافتی معادل ۲۹ کیلومتر را طی کند درحالیکه مصرف سوخت آن ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. برای مقایسه، GLE۴۰۰ در شهر/جاده مصرف سوختی معادل ۱۳/۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر دارد درحالیکه مدل پایهٔ GLE۳۵۰ با موتور ۳.۵ لیتری V۶ تنفس طبیعی با ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور در هر صد کیلومتر در شهر/جاده ۱۳.۴/۱۰.۲ لیتر بنزین میسوزاند.
آکورا MDX هیبریدی
برای سال ۲۰۱۷ آکورا یک نسخهٔ هیبریدی را به کراساوور سه ردیفهٔ پرچمدار خود یعنی MDX اضافه کرد. آکورا MDX هیبریدی ۲۰۱۷ از قوای محرکهٔ هیبریدی این شرکت که متشکل از چهار موتور بوده و مشابه نمونهٔ بکار رفته در نسخهٔ هیبریدی سدان RLX و سوپراسپرت NSX است استفاده میکند. در نسخهٔ هیبریدی MDX یک موتور ۳ لیتری V۶ جایگزین موتور ۳.۵ لیتری V۶ نمونهٔ استاندارد با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور شده است. نیروی موتور بنزینی از طریق یک گیربکس ۷ سرعتهٔ دوکلاچه به همراه یک موتور الکتریکی به چرخهای جلو انتقال میابد درحالیکه برای به حرکت درآوردن چرخهای عقب نیز دو موتور الکتریکی دیگر بکار گرفتهشده است. آکورا قدرت هر یک از این موتورها را بهصورت مجزا اعلام نکرده است اما کل خروجی آن را ۳۲۵ اسب بخار اعلام نموده است. بااینکه هنوز مصرف سوخت آکورا MDX هیبریدی اعلامنشده است اما پیشبینی میشود این خودرو با سه موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی مصرفی در حدود ۹.۲ لیتر در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی داشته باشد درحالیکه نسخهٔ استاندارد آن با موتور ۳.۵ لیتری V۶ بهصورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۱۰.۳ لیتر بنزین مصرف میکند.
ارسال نظر