۳۵۱۵۷۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S۶۰۰ در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

تعداد معدودی از خودروسازان جهان توانایی ساخت خودروهایی سوپر لوکس را دارند. خودروهایی که نهایت راحتی و رفاه را برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورند ,مانند سدان‌هایی با پیشرانه‌های قدرتمند، فضای داخلی مجلل و البته قیمت گران.به عنوان دو نمونه از برترین سدان‌های فوق لوکس دنیا مرسدس بنز S۶۰۰ و بنتلی فلاینگ‌اسپار را میتوان نام برد.

وب‌سایت پدال: تعداد معدودی از خودروسازان جهان توانایی ساخت خودروهایی سوپر لوکس را دارند. خودروهایی که نهایت راحتی و رفاه را برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورند. سدان‌هایی با پیشرانه‌های قدرتمند، فضای داخلی مجلل و البته قیمت گران. امروز در اینجا دو نمونه از برترین سدان‌های فوق لوکس دنیا را به جدالی جذاب دعوت کرده‌ایم. در یک‌سوی میدان مرسدس بنز S۶۰۰ می‌غرد و در سوی دیگر بنتلی فلاینگ‌اسپار چنگ و دندان نشان می‌دهد.

مرسدس بنز S کلاس در انواع گوناگون و طیف قیمتی مختلفی عرضه می‌شود به‌طوری‌که قیمت ارزان‌ترین مدل آن یعنی S۳۰۰ از ۱۴۶,۷۰۰ دلار شروع می‌شود درحالی‌که نمونهٔ مورد آزمایش ما که از نوع S۶۰۰L است ۳۱۱,۵۸۰ دلار قیمت دارد. البته این گران‌ترین نسخهٔ S کلاس نیست چراکه مرسدس-میباخ ۳۳۵,۰۰۰ دلار قیمت دارد و S۶۵ AMG با ۳۶۵,۷۲۰ دلار قیمت در رأس خانوادهٔ S کلاس قرار می‌گیرد. در سوی دیگر بنتلی فلاینگ‌اسپار را می‌بینیم که البته خانوادهٔ کوچک‌تری دارد به‌گونه‌ای که قیمت ارزان‌ترین نسخهٔ آن برای مدل V۸ از ۲۸۲,۱۰۰ دلار شروع‌شده و نمونهٔ مورد آزمایش ما یعنی W۱۲ قیمتی معادل ۳۱۵,۷۲۰ دلار دارد. البته این قیمت پایهٔ دو خودرو بوده و با سفارش آپشن‌ها قیمت هر دو خودرو از ۱۲ هزار دلار تا ۷۲,۸۷۰ دلار افزایش خواهد یافت که قیمت آن‌ها را به رولزرویس گوست ۴۰۶,۵۲۰ دلاری نزدیک می‌کند (قیمت‌ها مربوط به بازار استرالیا است).

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

بیرون

S کلاس جدید در جلو دارای یک جلوپنجرهٔ برجسته است و قسمت عقبی آن دارای چراغ‌های LED خیره‌کننده‌ای است که آن را در شب از تمامی خودروها متمایز می‌کند. از کروم نیز به‌صورت ماهرانه در جای‌جای خودرو استفاده‌شده است. لوگوی مرسدس بنز طبق سنت این خودروساز به‌صورت ایستاده زینت‌بخش کاپوت خودرو شده که البته برای ایمنی عابران پیاده به‌صورت تاشو طراحی‌شده است. این عنصر طراحی به‌تنهایی بر سابقهٔ درخشان مرسدس در ساخت خودروهای لوکس دلالت دارد. شبیه به نسل‌های گذشتهٔ S۶۰۰، نشان افتخار V۱۲ نیز بر روی گلگیر جلو نصب‌شده است. بااینکه رینگ‌های این خودرو طراحی نسبتاً ساده‌ای دارند اما طیف وسیعی از رینگ‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچی آلیاژی برای آن قابل سفارش است.

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

در سوی دیگر، بنتلی فلاینگ‌اسپار نیز طراحی زیباتری نسبت به فلاینگ‌اسپارهای قبلی دارد. جلوپنجرهٔ کرومی بزرگ، چراغ‌های جلویی که با LED مزین شده‌اند و لوگوی زیبای B بالدار بنتلی از عناصر طراحی قابل‌ذکر در قسمت جلویی خودرو بشمار می‌روند. بعلاوه فلاینگ‌اسپار مورد آزمایش ما با یک رنگ زیبایی رنگ‌آمیزی شده است که بین مشکی و ارغوانی تیره قرارگرفته و در خیابان تمامی نگاه‌ها را به سوی خود جلب می‌کند. ویژگی‌های قسمت جانبی فلاینگ‌اسپار نیز به‌اندازهٔ دیگر قسمت‌های آن قابل‌توجه است. زهوارهای کرومی قاب پنجره‌ها را در برگرفته درحالی‌که استفاده از رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی 5 پره، به فلاینگ‌اسپار کمک کرده که بیشتر از S600 شبیه به یک سدان مجلل باشد. در عقب شاهد چراغ‌های نازک‌تری هستیم که توسط کروم احاطه‌شده‌اند و سر اگزوزهای بیضی‌شکل درون سپر نیز جلب‌توجه می‌کنند. نشان W12 نصب‌شده بر روی ستون C هم خبر از نیروگاه پنهان‌شده در زیر کاپوت می‌دهد.

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار


درون

در داخل تفاوت آشکاری میان این دو خودرو وجود دارد. درحالی‌که مرسدس بنز یک کابین مدرن و پر از تکنولوژی را ارائه می‌کند، بنتلی رویکرد کلاسیک و سنتی دارد. در داخل S600 شاهد دو صفحه‌نمایش هستیم که یکی درست روبروی راننده و دیگری در مرکز داشبورد قرارگرفته است و به‌محض اینکه درِ خودرو را باز می‌کنید بلافاصله این دو نمایشگر 12.3 اینچی جلب‌توجه می‌کنند. تمامی قسمت‌های داخلی با چرم باکیفیت پوشیده شده و فضای بسیار لوکسی را ارائه می‌کند که بعید است در خودروهای دیگری پیدا شود. حتی در یک رولزرویس! هنگامی‌که از بوی چرم داخل خودرو در حال مست شدن هستید، سیستم AirBlance مرسدس عطر موردنظر شما را از طریق سیستم تهویه در داخل اتاق پخش می‌کند.

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

هریک صفحه‌نمایش‌های S۶۰۰ بیش از ۸۳۱ هزار پیکسل داشته و وضوح ۵۴۰×۱۱۴۰ را ارائه می‌کنند که بالاترین وضوح در میان تمامی صفحه‌نمایش‌ها است. همه‌چیز از ناوبری ماهواره‌ای گرفته تا فیلم، بر روی نمایشگر مرکزی خودرو نمایش داده می‌شود. سیستم ارتباطی-سرگرمی نیز بدون کمترین مشکلی و به بهترین نحو کار خود را انجام می‌دهد. علاوه بر این، نمایشگر مرکزی خودرو از تکنولوژی نمایش دوگانه سود می‌برد. بدین معنی که در زمان واحد سرنشین کناری می‌تواند یک فیلم تماشا کند درحالی‌که راننده می‌تواند از سیستم ناوبری استفاده نماید. سیستم صوتی قدرتمند S۶۰۰ توانی معادل ۵۹۰ وات داشته و مجهز به دو پورت USB، بلوتوث، هارددیسک ۱۰ گیگابایتی و پلیر ۶ عددی CD/DVD است. اینترنت بی‌سیم نیز در داخل کابین خودرو وجود دارد.

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

صندلی‌های جلوی S600 بسیار راحت بوده و مجهز به مجموعهٔ کاملی از تنظیم‌کننده‌های برقی و ماساژور هستند. سرنشینان حتی می‌توانند دمای گرمایش قسمت‌های مختلف صندلی را به میل خود تنظیم کنند. سطح بالایی از لوکس گرایی در ردیف عقب نیز وجود داشته و صندلی‌های عقبی هم به تنظیم برقی، ماساژور و گرم‌کن مجهزند. همچنین یک سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقبی با استفاده از دو صفحه‌نمایش 10 اینچی و هدفون‌های بی‌سیم ارائه‌شده است. صندلی‌های عقب فوق‌العاده راحت بوده و ماساژور آن‌ها کمک می‌کند که به‌راحتی استراحت کنید.

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

با تمامی راحتی کابین S۶۰۰، از آن پیاده شده و با باز کردن درِ سنگین فلاینگ‌اسپار پای به اتاق آن می‌گذاریم. کابین فلاینگ‌اسپار بااینکه آن ظاهر مدرن S۶۰۰ را ندارد اما از سبک خاص و منحصربه‌فرد خودش برخوردار است. فلاینگ‌اسپار خودروی دست سازی است که در مرکز تولید بنتلی در Crewe ساخته می‌شود و همه‌چیز از مونتاژ موتور گرفته تا دوخت صندلی‌ها توسط دست صورت می‌گیرد. خریداران بنتلی می‌توانند کاملاً خودروی خود را سفارشی نموده و سطح راحتی آن را بالاتر ببرند. فلاینگ‌اسپار مورد آزمایش ما مجهز به تجهیزات سفارشی با ارزشی در حدود ۱۸ هزار دلار است اما باوجوداین سطح از تجهیزات بازهم فضای داخلی آن یک نسل عقب‌تر از S۶۰۰ احساس می‌شود.

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

بعلاوه برخی از تجهیزات فلاینگ اسپار از دیگر محصولات گروه فولکس‌واگن قرض گرفته‌شده درحالی‌که سیستم ارتباطی-سرگرمی آن نیز فاقد جدیدترین آپدیت‌ها بوده و در پس مرسدس قرار می‌گیرد. بااین‌حال، سیستم سرگرمی خودرو با استفاده از یک صفحه‌نمایش لمسی رنگی ۷ اینچی و ظرفیت ذخیرهٔ ۳۰ گیگابایتی (۱۵ گیگ برای موسیقی و ۱۵ گیگ برای داده‌ها و نقشه‌ها) ارائه می‌گردد. این نمایشگر می‌تواند برای کنترل ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی، سیستم بلوتوث و برخی از تنظیمات خودرو مورداستفاده قرار گیرد.

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

هرچند تکنولوژی کمتری در کابین بنتلی بکار رفته است اما طراحی خیره‌کننده‌ای داشته و راحت‌تر از مرسدس احساس می‌شود. کاربرد چوب نیز در جای‌جای خودرو بچشم می‌خورد. در فلاینگ‌اسپار یک سیستم صوتی پریمیوم با قیمت ۱۱ هزار دلار قابل سفارش است که وضوح صدای فوق‌العاده‌ای دارد. سیستمی با قدرت ۱۱۰۰ وات که صدا را به ۱۱ بلندگو و ۲ ساب ووفر غول‌پیکر که در صندوق بار نصب‌شده‌اند می‌فرستد. این قطعاً یکی از بهترین سیستم‌های صوتی دنیا است. در فلاینگ‌اسپار هم تنظیم برقی، ماساژور و گرم‌کن برای تمامی صندلی‌ها وجود دارد. ردیف عقبی صندلی‌ها فوق‌العاده راحت است و سیستم سرگرمی آن از دو صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی، هدست بی‌سیم و سیستم کنترل از راه دور تشکیل‌شده است که به سرنشینان عقب اجازه می‌دهد سرعت خودرو را بررسی، دمای تهویه مطبوع را تنظیم و موسیقی در حال پخش را کنترل کنند. هر دو خودرو مجهز به پرده‌های جانبی هستند که داخل اتاق خودرو را از دید مردم پنهان نگه می‌دارد.

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار


عملکرد

هر دو خودروی S600 و فلاینگ‌اسپار مجهز به پیشرانهٔ 12 سیلندر هستند اما ترکیب و آرایش آن‌ها متفاوت است به‌گونه‌ای که موتور S600 از نوع V شکل و از فلاینگ اسپار W شکل است. موتور V12 مرسدس با 6 لیتر حجم و 2 توربوشارژر، 530 اسب بخار قدرت و 830 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو توسط گیربکس 7 سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال میابد. مصرف سوخت ترکیبی S600 از سوی سازنده 11.3 لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده است.

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

در سوی دیگر پیشرانهٔ W12 بنتلی با 6 لیتر حجم و یک توربوشارژر دوقلو، 625 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و آن را از طریق یک گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌فرستد. مصرف سوخت آن نیز به‌صورت ترکیبی 14.7 لیتر در صد کیلومتر است.

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

در پشت فرمان S600 مرعوب ابعاد غول‌آسای آن می‌شوید. کاپوت بسیار کشیده است و عقب خودرو یک‌میلیون کیلومتر دورتر احساس می‌شود! بااینکه دید جلو، عقب و طرفین عالی است اما سیستم دوربین خودرو نمایی کامل از بالای ماشین را بنمایش درمی‌آورد. ترکیبی از فرمان الکتریکی و سیستم Magic Body Control مرسدس بنز نیز موجب می‌شود که S600 در بدترین جاده‌ها هم قابل‌کنترل باشد. در این سیستم یک دوربین جاده را اسکن کرده و مجموعۀ تعلیق و دمپرهای تطبیقی خودرو را با توجه به آن تنظیم می‌کند.

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

عملکرد فرمان و ترمزهای S600 عالی است و به‌خوبی برای جاده و مکان‌های باریک پاسخگو است. راننده می‌تواند بین سه حالت راحت، اسپرت و دستی یکی را انتخاب کند که با توجه به آن، ویژگی‌های خودرو تغییر می‌کند. پاسخ موتور 12 سیلندر آن شگفت‌آور است و بدون هیچ تأخیر توربویی این کرگدن 2.2 تنی را به جلو میراند. البته این پیشرانه تا حدودی کسل‌کننده است اما جای نگرانی نیست چراکه مدل‌های فوق‌العاده‌ای به نام S63 و S65 هم وجود دارند. بااینکه S600L طولی معادل 5.24 متر دارد اما کنترل خودرو بسیار راحت است و فرمان نیز بازخورد مناسبی از سطح مسیر ارائه می‌کند.

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار

ولی بنتلی با ۲.۴ تن وزن و ۵.۲۹ متر طول، هم سنگین‌تر است و هم ۵ سانتیمتر طول بیشتری دارد. فلاینگ‌اسپار در جاده بسیار بزرگ احساس می‌شود درحالی‌که موقعیت راننده نیز بالاتر از S۶۰۰ است. نیروگاه W۱۲ آن با غرشی مهیب همانند S۶۰۰ از پاسخگویی و عملکرد فوق‌العاده‌ای برخوردار است. هر دو خودرو ظرف فقط ۴.۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسند اما فلاینگ‌اسپار احساس بهتری دارد و آن به دلیل چهارچرخ محرک بودنش است. احساس فرمان آن نیز به دلیل عدم برخورداری از سیستم کمکی الکتریکی طبیعی‌تر از بنز است. ولی درحالی‌که احساس فرمان عالی است، ترمزها عملکرد چندان رضایت بخشی نداشته و بازخورد خوب S کلاس را ندارند. باوجود دوربین‌های متعدد در فلاینگ‌اسپار ، دید اطراف آن درست به‌خوبی S۶۰۰ است. فلاینگ‌اسپار هم مانند S۶۰۰ یک سدان لوکس مجلل بوده و عملکردی مشابه برادر اسپرتش یعنی کانتیننتال GT دارد. هر دو خودرو از راحتی، عملکرد و پویایی فوق‌العاده‌ای برخوردارند اما بدیهی است که S۶۰۰ از آسایش بیشتری برخوردار است درحالی‌که عملکرد فلاینگ اسپار بهتر است.

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار


نتیجه

هرچند بنتلی فلاینگ‌اسپار و مرسدس بنز S600 ازلحاظ فنی مشابه هم عمل کرده‌اند اما در دیگر زمینه‌ها بسیار متفاوت‌اند. S600 بر گجت‌ها و تکنولوژی‌ها تمرکز دارد درحالی‌که فلاینگ‌اسپار یک طراحی لوکس و کلاسیک را ارائه می‌کند. بااینکه هر دو خودرو از برترین‌های کلاس خود محسوب می‌شوند اما در پایان مرسدس بنز S600 پیروز رقابت است چراکه فناوری‌ها و ویژگی‌های آن بهتر بوده و ازلحاظ فنی هم برتر است. بااین‌حال بنتلی فلاینگ‌اسپار هم فوق‌العاده بوده و برای سنت‌گرایان طراحی‌شده است.

رقابت اشراف‌زاده‌ها؛ مرسدس S600 در برابر بنتلی فلاینگ‌اسپار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • صدرا

    ممنون که منو از سردرگمی در آوردید
    مردد بودم که کدوم رو بگیرم
    الان خیالم راحت تره:)

  • نوید

    فقط پژو 504 قدیمی رنگ سبز

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج