راهنمای تصویری خرید خودروی سدان
راهنمای تصویری خرید خودروی سدان
مجله تخت گاز :
راهنمای تصویری خرید خودروی سدان
کیفیت قطعات داخل اتاق از مزدا۳ جدید پایین تر است. اما فضای داخل اسپرت تر ، استهلاک کمتر و قطعات یدکی ارزانتر امتیازات مثبت آن است. به خصوص برای کسانی که می خواهند یک سدان خانوادگی با قابلیت اسپرت داشته باشند. البته موتور ۲۰۰۰ سی سی آن یاری شیطنت های جوانی را نمی دهد. چهره خارجی آن نسبت به مدل قبلی (یعنی ۲۰۰۸) بسیار بهتر است.
از نکات خوب ام جی 550 داشتن امکانات زیاد با قیمت کم است. کیفیت ساخت قطعات داخلی بالاست ، اما مطمئنا دوام آنها در مقایسه با رقیبی مثل مزدا3 نیو کمتر است. داخل اتومبیل معجونی از عصاره چند خودروی معروف است! مثلا دستگیره های درب باز کن در داخل شبیه پورشه و یا کنسول شبیه ب ام و سری 5 است. ام جی 550 مجهز به پیشرانه توربو شارژر 1.8 لیتری است که توان بالاتری در دور پایین تولید می کند اما به مراتب هزینه های سرویس و نگهداری آن را بالا تر می برد. صفحه آمپر دیجیتالی آن تا مدتها شما را سرگرم می کند.
این خودروی پیرمردی در بدو ورود به ایران قصد داشت جای کمری ۲۰۰۷ را بگیرد. ظاهرا تیرش به خال نخورد،در عوض طیف گسترده ای از محافظه کاران مسن را به خود جذب کرد. کیفیت ساخت آن بالاست و آنچه پرستیژ مدیریتی را کامل می کند در آریون یافت می شود. نسل جدید آریون یعنی مدل ۲۰۱۳ آن روانه بازارهای بین المللی شده. شرح حال آریون ۲۰۱۳ را در شماره ۷ تخت گاز مي توانيد بخوانيد.
ماکسيما(با کد اتاقA۳۳وموتور VQ۳۰ )اولين خودرو لوکس توليد داخل در دهه هشتاد شمسي است. از معدودخودروهاي با کيفيت مونتاژ بالا،که بازار خريد و فروش نمونه هاي کار کرده آن هنوز هم گرم است. مصرف سوخت بالا، گير باکس اتوماتيک قديمي ۴ دنده بدون تيپ ترونيک،ضعف پايداري عرضي در قسمت عقب (به دليل تقسيم وزن ۳۰-۷۰ و سبکي بخش انتهايي) از نکات منفي آن است.در آن سوي ترازو ترمز هاي ديسکي با ABS، اير بگ ، سيستم تهويه مطبوع اتوماتيک، صندلي هاي برقي ،شتاب خوب، استهلاک کم و ظاهري که هنوز از مد نيفتاده به امتيازات مثبت آن مي افزايد .
نظر عمومي دارندگان: قطعات تزييني داخل آن بسيار کم ياب و گران قيمت است .سواري نرم و شتاب گيري اوليه چشمگير است. در نمونه هاي دنده دستي کلاچ سفت است . در دنده اتوماتيک ها هنگام تعويض دنده گيرباکس لگد ميزند و اندکي تنبل معکوس مي دهد . تسلط به ابعاد خودرو عالي است . کيفيت متريال داشبورد و تودوزي به ويژه قسمتهاي طرح چوب مطلوب است.
نظر عمومي دارندگان: قطعات تزييني داخل آن بسيار کم ياب و گران قيمت است .سواري نرم و شتاب گيري اوليه چشمگير است. در نمونه هاي دنده دستي کلاچ سفت است . در دنده اتوماتيک ها هنگام تعويض دنده گيرباکس لگد ميزند و اندکي تنبل معکوس مي دهد . تسلط به ابعاد خودرو عالي است . کيفيت متريال داشبورد و تودوزي به ويژه قسمتهاي طرح چوب مطلوب است.
از سال ۲۰۰۹ که تولید کیا اپیروس متوقف شد کیا به فکر تولید کادنزا به جای آن افتاد. طراحی کنسول آن زیبایی دارد، اما آنچنان لوکس نیست. در این گروه لوکس ۶ تایی ، کمترین امتیاز را می گیرد. باید دید طراحی داخلی همگام با پیشرفت در طراحی ظاهر بوده یا خیر؟
کیا اوپتیما که در اروپا ، کانادا و اندونزی با نام megentis شناخته می شود و در کره ی جنوبی با نام k۵ به فروش می رسد ، نسل سوم از این سدان کره ای محسوب می شود ولی همانند نسل جدید اسپورتیج ، تفاوت های بسیاری با نسل قدیمی دارد . چراغ های باریک و کشیده مجهز به چراغ های ال ای دی روز ، ارتفاع پایین ، عرض بیش تر ، جلو پنجره ی معروف کیا و ... همگی بیانگر خط فکری پیتر شرایر در طراحی جدید اپتیما هستند که حقیقتا زیباست . حتی آن هایی که مخالف سرسخت خودروهای کره ای هستند ، اپتیما ۲۰۱۲ را تحسین می کنند. اپتیما ۲۰۱۲ یکی از بهترین های کیا در امنیت سرنشینان در تست تصادف است.
گرنجور از نظر ظاهری و داخلی دچار تحول کاملی گشته و به نظر می آید که از سال ۲۰۱۱ به بعد کمپانی هیوندای به جهتی روی گردانده تا بتواندس اصالت کره ای بودن خود را همانند سایر کمپانی های بزرگ دنیا مثل تویوتا، بنز و … حفظ کند، از این رو، از مدل ۲۰۱۱ به بعد شاهد بودیم که طراحی بدنه خودروهای هیوندای عضلانی تر شد و از تولیدات سال ۲۰۱۲ به بعد، خطوط تیز و شکسته به ظاهر خودرو وجه تمایزی القا کرد. ادوات روی کنسول میانی همگی یک جا متمرکزند و این راننده را از پراکندگی نجات می دهد. قیمت شرکتی یک آزرا بالای ۱۰۰ میلیون بسیار دور از ذهن است و مطمئنا تاثیر منفی در فروش آن می گذارد ، هرچند که آزرا از سابقه خوبی در ذهن مردم برخوردار است.
اگر در هنگام نشستن در خودرو و علامتHروی فرمان را نبینید احتمالاً حدس خواهید زد که داخل یک لکسوس نشسته اید.طراحی داخلی خودرو کاملاً لوکس و زیباست.علیرغم تعدد دکمه ها بر روی کنسول میانی و فرمان اتومبیل،راننده استفاده از آنها را راحت خواهد یافت زیرا طریقه چینش دکمه ها کاملاً منطقی و استفاده از آن ها ساده است.فضای سرنشینان در جنسیس بسیار مطلوب است به طوری که با سوار شدن به خودرو فضای زیاد پا و سر برای سرنشینان نظر شما را جلب خواهد کرد. طراحی ساده و به دور از خطوط شکسته فراوان به زیبایی و لوکس تر بودن آن کمک کرده است. ب اینکه آپشن های فراوانی پیش روی شماست اما کیفیت طقعات داخلی قابل رقابت با حریفان ژاپنی نیست. در هنگام شتاب گیری بسیار نرم و بی صدا شتاب می گیرد و روحیه دیپلمات سواری را تقویت می کند! تعداد زيادي از جنسيس ها دچار خرابي کمک فنر شده بودند و مدت قابل توجهي در صف تعميرگاه براي تامين اين قطعه ماندند که مشکل حل گرديد.
پ
نظر کاربران
ماکسیما با این که قدیمی شده ولی بازم یکه
فقط ماکسیما
من ماشین زیاد سوار شدم اما بهترین ماشینی که برای مسافرت و هر کاری خوبه ماکسیماس / تنها بدی این ماشین مصرفشه