۳۳۲۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

خودروهای کم هزینه و اقتصادی به دادتان می رسند!

یقینا هنگامی که سخن از خودروهای اقتصادی و کم مصرف بر زبان می آید، قبل از هر چیز، تصویر و شمایل خودروهای هاچ بک را در ذهن مان تداعی می کنیم چون این خودروهای کوچک معمولا جهت ترددهای درون شهری و مصارف روزمره تولید می شوند

خودروهای کم هزینه و اقتصادی به دادتان می رسند!






کسب و کار: یقینا هنگامی که سخن از خودروهای اقتصادی و کم مصرف بر زبان می آید، قبل از هر چیز، تصویر و شمایل خودروهای هاچ بک را در ذهن مان تداعی می کنیم چون این خودروهای کوچک معمولا جهت ترددهای درون شهری و مصارف روزمره تولید می شوند و هر یک از خودروسازان تلاش می کنند تا نمونه ای ارزان تر و کم مصرف تر از آنها را به بازار عرضه کنند. با توجه به افزایش قیمت جهانی سوخت و بالا رفتن هزینه ها، پیش بینی می شود که در آینده، بازار این خودروها رونق بسیاری پیدا کند و احتمالا اکثر خودروسازان سعی خواهند کرد که حداقل یک مدل هاچ بک را در لیست محصولات تولیدی خود قرار دهند. خودروهای هاچ بک به خاطر ابعاد جمع و جور و سبک راحت رانندگی، به عنوان یک گزینه پرطرفدار در بین خانم ها هم شناخته می شوند و مدل های اسپورت آنها نیز (مانند فولکس گلف GT۱ یا آئودی S۳) از نظر جوانان، محبوبیت خاصی دارند اما مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که هاچ بک های کوچک، خصوصا در ردیف عقب، فضای جادار و قابل توجهی را در اختیار سرنشینان قرار نمی دهند و محفظه بار آنها نیز با حجمی کمتر از ۳۰۰ لیتر، به هیچ وجه مناسب سفرهای خانوادگی یا طولانی مدت به نظر نمی رسد.

خودروهای کم هزینه و اقتصادی به دادتان می رسند!

در ایران؛ بازار هاچ بک ها به اندازه دیگر کلاس های خودرویی، متنوع نیست و اگر طالب مدل های ارزان قیمت باشید باید به سراغ خودروهایی چون؛ MVM۱۱۰، لوبو، پراید ۱۱۱ و پژو ۲۰۶ رفته و یا در غیر اینصورت، مدل هایی گرانتر از ۴۰ میلیون تومان یعنی مزدا ۲، هیوندای i۲۰، کیا پیکانتو و تویوتا یاریس را خریداری کنید. ما نیز در این نوشتار سعی می کنیم چهار خودروی گروه دوم را مورد بررسی قرار داده و ببینیم که هر یک تا چه اندازه می توانند نیازهای مشتریان خود را برآورده سازند. در این میان، کیا پیکانتو جدیدترین عضو گروه بوده و به تازگی در بازار داخلی عرضه می شود.

خودروهای کم هزینه و اقتصادی به دادتان می رسند!

تویوتا یاریس

این مدل یاریس، در اواخر سال ۲۰۱۱ و به عنوان مدل ۲۰۱۲ در بازار عرضه شد و تحولات زیادی را با خود به همراه آورد. نسل پیشین آن، بیش از حد ساده و اقتصادی طراحی شده و قرار داشتن صفحه کیلومتر شمار آن در وسط داشبورد، اصلا دلچسب و قابل قبول نبود اما نسل فعلی، چهره پویا و جذابتری را به نمایش می گذارد و در داخل کابین هم، علاوه بر اصلاح موقعیت قرار گیری صفحه کیلومترشمار و طراحی مجدد ادوات، کیفیت مواد نیز افزایش یافته است. اگرچه طرح کنسول و پانل مرکزی هنوز هم ساده به نظر می رسد اما دسترسی به آنها بسیار ساده بوده و از لحاظ ارگونومی، خوب و رضایتبخش به نظر می رسند. فضای سرنشینان آن در جلو و عقب نسبت به پیکانتو و مزدا ۲، جادارتر و راحت تر است و البته فضای بار بسیار محدودی دارد. یاریس از پیشرانه ۴ سیلندر خطی به حجم ۱۲۹۹ سی سی برخوردار است که با دارا بودن ۱۶ سوپاپ، قدرتی معادل ۸۴ اسب بخار را تولید می کند. با این حساب با اختلاف یک اسب بخار کمتر از کیا پیکانتو به عنوان ضعیف ترین عضو گروه شناخته می شود. سواری یاریس نسبت به دیگر اعضای گروه، نرمتر و اندکی بی صداتر است و البته از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی، به رقبای کره ای نمی رسد. فراموشنکنید که یاریس دارای سیستم کنترل پایداری ESP نیست و به همین علت نباید در سرعت های بالا، قدرت مانورآن را محک بزنید! گیربکس این خودرو از نوع ۴ دنده اتوماتیک بوده و در شهر ۹/۶ لیتر بنزین را در هر ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند.


خودروهای کم هزینه و اقتصادی به دادتان می رسند!

هیوندای i20

هیواندای i۲۰ به عنوان یک خودروی اقتصادی و کم مصرف، محبوبیت بسیاری دارد و بسیاری از امکانات برادر بزرگترش یعنی i۳۰ را داراست. طراحی ظاهری i۲۰ نیز مانند یاریس، ساده و نسبتا زیبا بوده و در عین حال، خطوط و احجام اغراق آمیز در نمای ظاهری آن، کمتر دیده می شود. طراحی داخلی آن هم مانند همه هاچ بک های ارزان قیمت، ساده و کاربردی است و شباهت بسیاری با مدل i۳۰ دارد. از نظر فضای سر، شانه و پا نسبتا رضایتبخش است و از این بابت می توان آن را با یاریس مقایسه کرد. مهمترین مزیت i۲۰ نسبت به رقبا این است که صندوق آن با حجمی برابر ۲۹۵ لیتر به عنوان جادارترین عضو گروه شناخته می شود که این ویژگی برای یک اتومبیل هاچ بک کوچک سواری بسیار ارزشمند است. پیشرانه این خودرو از نوع ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ به حجم ۱۵۹۱ سی سی بوده که با قدرتی معادل ۱۲۴ اسب بخار، عنوان قوی ترین عضو گروه را به خود اختصاص می دهد. به همین نسبت، i۲۰ در شتاب گیری ها هم عملکرد قابل قبولی دارد و با وجود گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک، در مدت زمان ۱۱/۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. همانطور که گفتیم این مدل، از نهظر تجهیزات و امکانات رفاهی، شباهت زیادی به مدل i۳۰ دارد و از این نظر، یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقبا قرار می گیرد. مصرف سوخت i۲۰ در شهر برابر ۸/۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.


خودروهای کم هزینه و اقتصادی به دادتان می رسند!

کیا پیکانتو

پیکانتو به تازگی وارد کشور شده وهنوز به طورکامل شناخته نشده است. این خودرو، کوچکترین محصول کمپانی کیاموتورز است و در بین اعضای گروه، طراحی نسبتا مدرن تر و جذاب تری را به نمایش می گذارد به خصوص اینکه چراغ های جلویآن هم مجهز به سیستم LEDDayLight هستند. البته باید این نکته را متذکر شویمکه پیکانتو، نسبت به دیگر اعضای گروه کوچک تر بوده و در واقع در یک کلاس دیگر قرار می گیرد اما به هر حال در بازار داخلی و در این رنج قیمت، رقبایی جز تویوتا یاریس، مزدا ۲ و هیوندای i۲۰ ندارد. فضای پا و سر برای سرنشینان جلوی پیکانتو مناسب بوده ولی در ردیف عقب، محدودیت فضا احساس می شود که البته با توجه به ابعاد و کلاس خودرو، قابل قبول است. صندوق بار پیکانتو نیز بسیار کوچک است و با حجمی معادل ۲۰۰ لیتر، برای خریدهای روزمره نیز چندان کاربردی به نظر نمی رسد. موتور ۴ سیلندر خطی پیکانتو به حجم ۱۲۴۸ سی سی بوده و با وجود ۱۶ سوپاپ، قدرتی معادل ۸۵ اسب بخار را تولید می کند. جالب اینجاست که پیکانتو هم با گیربکس ۴ دنده اتوماتیک، شتاب اولیه ای برابر هیوندای i۲۰ دارد و می توان گفت که نسبت به کلاس و کاربرد خودش، خودرویی چابک و قابل قبول است. میدان دید و تسلط بر اطراف این خودرو بسیار خوب است و سواری نسبتا نرمیهم دارد. ضمنا عملکرد فرمان آن هم بسیار نرم است و با توجه به ابعاد کوچکش، به راحتی در فضاهای محدود پارک می شود. امکانات رفاهی این خودرو نیز در مقایسه با رقبا خوب بوده و مصرف سوخت آن در شهر برابر ۵/۳ لیتر است.


خودروهای کم هزینه و اقتصادی به دادتان می رسند!

مزدا 2

دومین نماینده ژاپنی گروه، مزدا ۲ بوده که تقریبا می توان گفت نسبت به دیگر اعضا، ویژگی های اسپورت تری دارد و چهره آن هم گویای همین قضیه است. این مدل هم اکنون در داخل کشورمونتاژ می شود و از نظر کیفیت هم تقریبا مشابه تویاتا یاریس است اما گفته می شود که کیفیت رنگ آمیزی آن مانند مزدا ۳ کاهش یافته است. فضای سرنشینان آن به خصوص در قسمت عقب، چندان جادار نیست و صندوق بار آن هم مانند یاریس، بسیار کوچک است. سواری آن در مقایسه با دیگر اعضای گروه اسپورت تر و خشک تر بوده وصندلی ها هنم کمی سفت و در عین حال اسپورت هستند. پیشرانه مزدا هم مانند دیگر اعضای گروه، ۴ سیلندر خطی بوده و با حجم ۱۴۹۸ سی سی و دارا بودن ۱۶ سوپاپ، ۱۰۲ اسب بخار قدرت را تولید می کند. فرمان پذیری و هندلینگ آن نیز خوبوقابل توجه بوده و با وجود گیربکس ۴ دندهن اتوماتیکف شتاب گیری اولیه آن به ۱۱ ثانیه می رسد که سریعتر از دیگ راعضای گروه است. مزدا ۲ در شهر، ۸/۳ لیتر بنزین را در هر ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند.


در ادامه توجه شما را به قیمت این خودروها در بازار آزاد جلب می کنیم:
  • تویوتا یاریس: ۵۲ الی ۵۵ میلیون تومان
  • هیوندای i۲۰: ۴۸ الی ۵۱ میلیونتومان
  • کیا پیکانتو: ۴۰ الی ۴۳ میلیون تومان
  • مزدا ۲ ۴۴ الی ۴۸ میلیون تومان

چکیده

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که هاچ بک های کوچک، خصوصا در ردیف عقب، فضای جادار و قابل توجهی را در اختیار سرنشینان قرار نمی دهند و محفظه بار آنها نیز با حجمی کمتر از 300 لیتر، به هیچ وجه مناسب سفرهای خانوادگی یا طولانی مدت به نظر نمی رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • سعید

    دلتون خوشه- مردم دیگه ماشین خارجی واسشون شد روئیا...

    پاسخ ها

    • مسعود

      موافقم

    • حسن

      من که یه کرولا دارم
      28 سالم سن دارم
      بچه پولدارم نیستم
      بهتره کار نکردن خودمون را تقصیر روزگار و دولت و... نندازیم

  • مسعود

    هی روزگار

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج