با گوشی جدید و فوق العاده HTC آشنا شوید
در حال حاضر نه تنها ما، بلکه خود HTC هم منتظر است تا ببیند بازخورد خریداران چگونه خواهد بود. ده، به تنهایی محصولی است که در آن می شود نشانه هایی از کمال گرایی تایوانی ها را دید، اما نباید فراموش کرد که همین گجت، می خواهد به جنگ محصولاتی برود که به دست سامسونگ، سونی و ال جی ساخته شده اند، و همین موضوع است که وضعیت HTC را نگران کننده تر می کند.
هفته پیش، اچ تی سی از پرچمدار خود برای سال ۲۰۱۶ با نام ۱۰ پرده برداشت. شرکت یاد شده تصمیم گرفت پرچمدارش را در کنگره جهانی موبایل رونمایی نکرده و توجه ها را به سوی خود در مراسمی اختصاصی معطوف کند. مراسمی که هفته پیش از سوی این برند و برای معرفی HTC ۱۰ برگزار شد، خلاصه و کوتاه بود اما اشتباه نکنید؛ هر چه از اهمیت این دستگاه برای سازنده اش بگوییم، کم است.
در این مقاله می خواهیم به چالش های پیش روی شرکت تایوانی برای فروش همین موبایل بپردازیم و البته در نهایت نتیجه گیری را به شما واگذار نماییم.
HTC ۱۰، محصول برتر شرکت تایوانی در سال ۲۰۱۶، یا با نگاهی دیگر، در نیمه اول سال ۲۰۱۶ است که دارای قدرت بسیار بوده و سازنده اش می گوید برای طراحی آن، وقت بسیار زیادی را صرف کرده است. این شرکت همچنین می گوید که به تمام جزییات، به شکل ویژه ای توجه شده است. تایوانی ها ادعا می کنند که حتی میزان کلیک پذیری دکمه فیزیکی پاور دستگاه هم مورد آزمایش قرار گرفته تا حس مطلوبی را به کاربر منتقل کند. بی راه نیست اگر بگوییم که اچ تی سی همواره تلاش داشته تا موبایل هایی با کیفیت عرضه کند اما امسال به دلیل شرایط خاص مالی که دارد، دقت خود در توسعه پرچمدارش را دوچندان نموده است.
HTC به علت شرایط خاص خود، امسال دقتی دوچندان در توسعه پرچمدارش داشته است
مشخصات سخت افزاری، کاملا برای یک دستگاه پرچمدار در سال ۲۰۱۶ قابل قبول هستند. از نمایشگر ۵.۲ اینچ با رزولوشن ۲K گرفته تا اسنپدراگون ۸۲۰ و رم ۴ گیگابایتی. حافظه داخلی این تلفن هوشمند هم به ۶۴ گیگابایت می رسد در حالی که اچ تی سی بر روی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اش، نام UltraPixel ۲ گذاشته است. باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی هم از سایر مشخصات سخت افزاری موبایل مورد اشاره هستند.
اما با نگاهی به ظاهر ۱۰، می توان گفت که شاهد ترکیبی از One M۹ و One A۹ هستیم. البته مشخصه هایی هم در موبایل مورد نظر وجود دارند که در هیچ یک از دو مدل یاد شده دیده نمی شود. حذف نوار سیاه رنگی که در بخش جلویی موبایل، لوگوی htc را یدک می کشید، اکنون کاربران را خشنود نموده، چرا که در واقع این سازنده از حاشیه اطراف نمایشگر تا حد ممکن کاسته است.
اما در این میان مشکلاتی هم وجود دارد و نمی توان چندان ساده از کنار همه چیز گذشت.
HTC در برابر طرفداران HTC
پیش از هر چیز، شرکت تایوانی باید بتواند مشتریان وفادار و قدیمی خود را به خرید این محصول تشویق کند. در ماه های اخیر، ۱۰ پیش از معرفی رسمی با نام های مختلفی شناخته می شد. از Perfume گرفته تا One ۱۰، از همان زمان ها، بحث اصلی علاقمندان به برند تایوانی، طراحی پرچمدار جدید بود. برخی طرفداران معتقد هستند که طراحی کنونی HTC ۱۰ آن اصالت همیشگی را ندارد. به اندازه کافی حس جذابیت در آن دیده نمی شود و به سختی تلاش می کند تا با نسل های پیشین خود متفاوت باشد.
از طرف دیگر HTC پیش از این در مورد بروز رسانی های نرم افزاری برای موبایل های پرچمدار قبلی اش می گفت اما طرفداران این برند چندان موفق به دیدن نسخه های جدید در زمان مقرر نبودند. همین مسئله، تا حدی حس بی اعتمادی را در آنها به وجود آورده و باعث شده احساس کنند که درخواست های آنها، اهمیتی ندارد.
از طرف دیگر، هواداران اچ تی سی احتمالا می توانند ظرفیت باتری پرچمدار تازه از راه رسیده را به باد انتقاد بگیرند. یا اینکه شرکت تایوانی، همچنان در محصول برتر خود به جای استفاده از پنل AMOLED، از LCD بهره می گیرد. (نمایشگر One A۹ از نوع AMOLED بود)
HTC در برابر رقبای بزرگ و کوچک
گلکسی S۷ و S۷ Edge به شکلی بی اندازه تحسین شده اند و از طرفی، حالا یک ماهی می شود که به شکل جهانی در دسترس کاربران هستند. ال جی هم به سراغ یک محصول نو رفته که جدا از تکنولوژی های کاملا جدید، در آن از طراحی ماژولار هم بهره گرفته شده و کاربر به سادگی می تواند از ماژول های دیگر ال جی در این راستا و بر حسب نیاز خود استفاده کند. این تازه ابتدای راه است و ال جی اکنون سازندگان شخص ثالث را هم دعوت می کند تا ابتکار به خرج داده و ماژول های تازه ای برای G۵ بسازند.
HTC ۱۰ پیش از پرداخت مالیات که البته در هر کشوری متفاوت است، رقمی معادل ۶۹۹ دلار قیمت دارد. آیا HTC با چنین قیمتی می تواند با گلکسی S۷ رقابت کند؟ با محصولات شیائومی یا هوآوی چطور؟
HTC در برابر HTC
محصول جدید شرکت تایوانی، روی کاغذ عالی به نظر می رسد. اما نباید فراموش کرد که HTC ۱۰ قرار است با سایر محصولات خود اچ تی سی هم مقابله کرده و پیروز شود؛ در مورد موبایل هایی مانند One M۹ و One A۹ صحبت می کنیم که حالا، قیمتی تعدیل یافته پیدا کرده اند.
برخی از کاربران که چندان هم به مشخصات سخت افزاری اهمیت نمی دهند، به علت طراحی کلاسیک تر One M۹، شاید پرچمدار سال گذشته را بیشتر بپسندند در حالی که دیگران می توانند با خرید One A۹، یک نمایشگر با پنل AMOLED به دست آورند. موبایل One A۹ همچنین به سرعت بروز رسانی می شود و کاربر می تواند کمتر از ۱۵ روز پس از اینکه گوگل نسخه جدید اندروید را ارائه کرد، آن را در موبایل خود داشته باشد که چنین وضعیتی در بین سایر محصولات اندرویدی، یافت نمی شود.
این در حالیست که HTC روندی نامنظم در معرفی پرچمداران خود دارد. سال گذشته، پس از معرفی One M۹، چند تلفن هوشمند دیگر از راه رسیدند که به راحتی می شد عنوان پرچمداران بعدی HTC برای ادامه سال ۲۰۱۵ را به آنها بخشید. شاید شرکت تایوانی امسال هم چینن کاری را انجام دهد و در ماه های پیش رو، محصولاتی بهتر را برای برخی مناطق دیگر در جهان ارائه کند. شاید دستگاهی با باتری حجیم تر، یا نمایشگر بزرگتر، یا حتی پنل نمایشگر AMOLED رونمایی شود. حقیقت این است که حالا، نمی توان وضعیت و ایده های بعدی HTC را حدس زد و این از نظر یک خریدار، چندان جالب به نظر نمی رسد.
بزرگ ترین سوال اکنون این است که چه بر سر خود ۱۰ خواهد آمد. تجربه نشان می دهد که اگر HTC ۱۰ در بازار موفق نباشد، سازنده به سرعت و به شکل مکرر قیمت آن را کاهش می دهد تا نگاه مشتریان را به آن جلب کند. همین تجربه ممکن است موجب شود تا افراد کمی تامل کرده و ببینند در ادامه چه خواهد شد.
پیش بینی
آیا واقعا HTC ۱۰ می تواند کاربری که آشنایی چندانی با برندها نداشته و وفاداری خاصی هم به هیچ یک ندارد را راضی به خرید کند؟ آیا قابلیت های آن به اندازه ای عالی هستند که همان کاربر از گلکسی S۷ و هم رده های دیگرش، چشم پوشی کرده و به سراغ دستگاه مورد بحث بیاید و برای داشتن آن هزینه پرداخت کند؟
کاربری که درگیر وفاداری به برندی نباشد، به شکلی منطقی تر می تواند بررسی کرده و انتخاب نماید. HTC هم بهتر است بر روی علاقمندسازی چنین مشتریانی تمرکز کند.
شکی نیست که HTC ۱۰، پرچمداری بی نظیر از کشور تایوان است. مشخصا همین دستگاه در برابر نسل های گذشته خود، پیشرفت های قابل توجهی در همه زمینه ها داشته است. اما سوال اصلی اینجاست: چه تعداد از مشتریان به پیشرفت ها اهمیت خواهند داد؟
ارسال نظر