راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند
راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند
برترین ها:
پرادوی جدید غیر از قابلیتهای آفرود، برای راندن در شهر هم تجهیز شده است تا در این زمینه بتواند جانشین مناسبی برای نسل قبلی خود باشد. یكی از مهمترین سیستمهای این بخش، سیستم كروز هوشمند است كه با كمك یك رادار در جلوی خودرو، سرعت را متناسب با ترافیك تنظیم میكند.
تویوتا برای قابلیتهای آفرود پرادوی جدید سنگ تمام گذاشته و این خودرو را به گونهای روانه بازار كرده كه هیچ سطحی برای آن مشكل نباشد. به این منظور راننده امكان انتخاب سطح زمین را نیز دارد تا از این طریق سیستم الكترونیكی خودرو خود را با سطح هماهنگ كند و با كنترل گشتاور روی چرخها، مانع از درجازدن خودرو شود. پرادوی نسل قبل در میان مالكانش به نرمی بیش از حد سیستم فنربندی مشهور بود. این نرمی، در رانندگی در خیابانهای سطح شهرهای ایران كه دست كمی از پیستهای حرفهای آفرود ندارند باعث افزایش راحتی راننده و سرنشینان میشد اما هنگامی كه وارد جاده میشدید، نرمبودن فنربندی میتوانست دردسرساز باشد.
KDSS(Kinetic Dynamic Suspension System) یا سیستم تعلیق پویای وابسته به نیروی محركه ، توانسته یكی از مهمترین معایب پرادوهای نسل قبل و به طور كلی بسیاری از خودروهای SUV شهری را برطرف كند.
تویوتا برای قابلیتهای آفرود پرادوی جدید سنگ تمام گذاشته و این خودرو را به گونهای روانه بازار كرده كه هیچ سطحی برای آن مشكل نباشد. به این منظور راننده امكان انتخاب سطح زمین را نیز دارد تا از این طریق سیستم الكترونیكی خودرو خود را با سطح هماهنگ كند و با كنترل گشتاور روی چرخها، مانع از درجازدن خودرو شود. پرادوی نسل قبل در میان مالكانش به نرمی بیش از حد سیستم فنربندی مشهور بود. این نرمی، در رانندگی در خیابانهای سطح شهرهای ایران كه دست كمی از پیستهای حرفهای آفرود ندارند باعث افزایش راحتی راننده و سرنشینان میشد اما هنگامی كه وارد جاده میشدید، نرمبودن فنربندی میتوانست دردسرساز باشد.
KDSS(Kinetic Dynamic Suspension System) یا سیستم تعلیق پویای وابسته به نیروی محركه ، توانسته یكی از مهمترین معایب پرادوهای نسل قبل و به طور كلی بسیاری از خودروهای SUV شهری را برطرف كند.
یک آفرودر واقعیست. صدای بم موتور با ابعاد اتاق هم خوانی دارد. طراحی داخل کابین و کنسول رنگ و بوی نسل قبلی طراحی های تویوتا را به همراه دارد. در یک تست عمومی که چند سال پیش برگزار شد تنها عیب لندکروزر را عدم پمپاژ مناسب روغن در شیب های بالاتر از ۶۰ درجه نام بردند! که البته این اشکال هم در مدل جدید برطرف شده است. سیستم کنترل خزش به کار رفته در مدل های جدید به نرمی رانندگی آن در شرایط سنگلاخی و سخت کمک به سزایی کرده است. ولی باید اشاره کرد که رانندگی با آن در شهر به راحتی پرادو ۲۰۱۱ نیست و مدل ۸ سیلندر مصرف سوخت بسیار بالایی دارد.
طراحی این مدل را باید الگو برداری از روی هامر دانست. استفاده از المان های خودروهای نظامی نظیر پوشش های فلزی کنسول ، نوع باز شدن درب عقب ، شکل سر دنده و دریچه های کولر ، فرم ظاهری چراغ ها ، عدم وجود امکانات رفاهی خاص، همگی دست به دست هم داده اند که شما حس زندگی در شرایط سخت را امروز تجربه کنید! به هر حال شما یک FJکروزر خریده اید ، اگر روحیه لطیف تری دارید ، به شما خرید یک دستگاه هیوندای ix۳۵ را پیشنهاد می کنیم...
ML جز معدود مدلهاي مرسدسبنز است كه داخل كابينش با آن تصوري كه از سبك كاري اين لوكسساز آلماني در ذهن داريم، اختلاف فاحشي دارد. به اين معنا كه فضاي داخلي امال همانند كلاسهاي A و B، فاقد المانهاي لوكس متداول در ساير محصولات مرسدس است و با طراحي فاخر بدنهاش تناسبي ندارد. امكانات رفاهي استاندارد آن نيز كمتر از E كلاس است و مجموعا نميتوان صفتي فراتر از قابل قبول را به آن نسبت داد. ML Class يك اسيووي شهري است و قابليتهاي محدودي براي استفاده خارج از جاده دارد. مدلهاي دست دوم كه از سال ۲۰۰۶ به بعد وارد كشور شدهاند حتي با كاركرد بالا نيز، از مرز ۱۰۰ ميليون تومان پايينتر نميروند. مصرف سوخت آن در شهر حدود ۱۶ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر و شتابش ۴/۸ ثانيه است.
با آن كه عدهاي معتقدند كه بامو ديگر شور كراساوورها را درآورده، اما جاي خالي اينچنين طراحيهاي جسورانه و بيپروايي عميقا احساس ميشد. درست مثل دهه ۶۰ و ۷۰ آمريكا كه هيچ محدوديتي براي عملي كردن ايدههاي ناب وجود نداشت. اما ميدانيم كه همهچيز كه به طراحي بدنه ختم نميشود. با گشودن درب نخستين موردي كه جلب توجه ميكند اين است كه طراحان بامو داشبورد سري ۳ را كمي دستكاري كرده و همينجا دوباره استفاده كردهاند! و اين مورد ديگر قابل تحمل نيست، چرا كه درب هر ب ام و را كه باز ميكنيم همين بساط را ميبينيم و هر چقدر كه مرسدس به نوآوري و تغيير در كنار حفظ سنتهايش بها ميدهد، بامو مثل پيرمردها حتي جاي دكمههاي تهويه مطبوعش را نيز عوض نميكند! از ديگر نقاط منفي كابين بايد به ديد بسيار محدود عقب، فضاي بار كم و عدم احساس آرامش سرنشينان عقب اشاره كرد. امكانات رفاهي و امنيتي X۶ به مراتب از ML ۳۵۰ بيشتر است و حتي برخي از امكانات آن مانند سامانه
Head Up Display تنها در اتومبيلهاي اسپرت بنز و بامو ديده ميشود.
Head Up Display تنها در اتومبيلهاي اسپرت بنز و بامو ديده ميشود.
RX۳۵۰ دارای طراحی زیبا و جذاب است.درهم آمیختن خطوط تیز و ملایم باعث شده نمای روبروی خودرو متفاوت تر از دیگر لکسوس ها باشد. فلپ های زیر سپر نیز به کمک این نما آمده تا آن را تکمیل کنند. کابین کاملاً بی صدا و نرم بوده و کیفیت کابین و قطعات داخلی کاملا مشهود است.به دلیل نرمی حرکت خودرو، عبور از ناهمواری ها به هیچ عنوان برای سرنشینان عقب احساس نمی شود. در جاده های لغزنده و پر پیچ و خم نیز سیستم پیشرفته کنترل پایداری و تعادل (VDIM) باعث چسبندگی و حفظ تعادل بهتر خودرو می گردد. بازار ایران استقبال خوبی از این مدل کرده است و نمونه های کارکرده آن راحت تر از مدل های دیگر لکسوس خرید و فروش می شود.
پ
نظر کاربران
مرسی واقعا لطف کردید
مایه دارا بایداین مطلبو بخونن
ممنون خیلی عالی بود لطفا مدلهای ارزان تر را هم مقایسه کنید.باتشکر
مگه الان میشه این ماشین هارو خرید
قیمت ها همه 2برابر شده
هیچ قدرت خریدی نمونده
بخش راهنمای خرید خودرو هر ماه با ماشین های مختلف در مجله " تخت گاز " منتشر می شه... اتفاقا در شماره جدیدش که به زودی روی کیوسک میاد ، در مورد ماشین های ارزان تر هم صفحاتی رو اختصاص داده...حتما بخرید و بخونید....
ما كه نمي تونيم بخريم ولي واسه اطلاعات عمومي خوب بود ممنون
خدا برکت بده به پول مایه داران کاش اینا مفت مشد فقط یک روز با هاشون یک دوری بزنیم