راهنمای خرید تصویری خودروی سدان
راهنمای خرید تصویری خودروی سدان
برترین ها:
فاصله اصالت ژاپنی با تازگی کره ای زیاد است. ظاهر کیزاشی از خطوط شکسته بهره نمی برد. گیرباکس CVT عملکرد آن را نرم و استهلاک و مصرف سوخت خودرو را پایین تر آورده است. اما قیمت آن در مقایسه با رقبایش بالاست.
در ایران برند پژو جزو خودروهای ارزان و پایین تر از متوسط ( به لحاظ قیمت ) شناخته شده است. به همین دلیل به پرداخت پول زیاد برای پژو عادت نداریم. یکی از دلایل فروش کم و ناموفق این مدل، پا گذاشتن پژو به محدوده قیمتی بود که خودروهای متنوع تری در بازار عرضه می شود. شما با مبلغ ۵۰ تا ۶۰ میلیون حق انتخاب بیشتری دارید، تا حدی که شاید انتخاب ها آنقدر دلفریب باشند که امکان فکر کردن به پژو ۴۰۷ را از شما سلب کنند!
MG۶ همان MG۵۵۰ است با ظاهری متفاوت ، زیبا تر و البته به صورت لیفت بک هم عرضه میشود. چهره اسپرت تری دارد و به لحاظ امکانات بی شک از تمام خودروهای هم کلاس خود کامل تر است. قیمت منطقی نسبت به تجهیزات آن ، امتیاز مثبتی است که از آن خود کرده. الگوی طراحی کنسول آن تا حدی شبیه به نسل های جدید ب ام و است.
تداوم فروش اين نسل سيكلاس، با ركورد فروش ۷ ساله(۲۰۰۷-۲۰۰۱) بهترين دليل براي توجيه جذابيت طراحي بدنه آن است. طراحي فضاي داخلي نيز لوكس و دلنشين است؛ روكشها و رودريها از چرم مصنوعي ساخته شدهاند و كيفيت بالايي دارند. از لحاظ امكانات رفاهي، مدل Classic از امكانات قابل قبولي برخوردار است.در مجموع بايد گفت كه يك دستگاه سيكلاس دست دوم، پرستيژ بالایی دارد و هنوز دیدن نمونه سالم آن جذابیت دارد.
طراحی ظاهری آن ساده و به دور از اغراق به نظر می رسد. در بخش داخلی داستان کمی فرق میکند و ورق برمیگردد. ظاهر خودرو هر چقدر معمولی و ساده به نظر میرسد، کابین زیباتر جلوه میکند. در این بخش رنگبندی روشن داخل کابین، آن را بزرگتر از آنچه هست نشان میدهد ضمن آنکه با بهرهگیری از قطعاتی با ظاهر استیل و آلومینیوم سعی شده حس هیجان نیز به کابین خودرو تزریق شود. سواری آن اندکی خشک است اما نرمی مکانیزم دنده و توانایی بالاتر حرکتی ، از امتیازات مثبت آن نسبت به لیفان ۶۲۰ است. ضمن اینکه توانسته تا حدودی عطش بازار در این محدوده قیمتی را بخواباند. میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش این کمپانی در رتبه پایین تر از کرمان خودرو ارزیابی می شود.
دیگر باید حضور خودروهای چینی را در بازار ایران پذیرفت. روز به روز هم پر رنگ تر می شود. بازار در محدوده قیمت ۱۸ تا ۲۵ میلیون تومان حق انتخابی به شما نمی دهد. پس باید با گزینه های محدود کنار آمد! لیفان از آن خودروهای چینی است که قوی پا به ایران گذاشت. مدل ۶۲۰ کامل تر از ۵۲۰ است. امکانات رفاهی کامل در کنار خدمات پس از فروش خوب سازنده میتواند شما را ترغیب کند که یک ۶۲۰ خریداری کنید. موتور ۱۶۰۰ آن نسبت به وزن اتاق جدید اندکی ضعیف به نظر می آید. سیستم تعلیق آن نرم نیست و زود مستهلک می شود. تعویض دنده با حس خوبی همراه نیست و البته صدای موتور داخل اتاق می آید. صندلی ها به خوبی راننده را در بر نمی گیرند. قدرت ترمزگیری و مانورپذیری آن خوب ارزیابی می شود. ضمن اینکه کیفیت تولید نسبت به ۵۲۰ ارتقا یافته است.
شايد بهخاطر داشته باشيد، روزهاي نخستيني كه سري ۵ در خيابانها و جادههاي ايران ديده شد موج عظيمي از نگاههاي تحسين برانگيز را به خود جلب ميكرد كه علت اصلي آن طراحي حجيم، عضلاني و مدرنش بود و صدالبته زيبا نيز بهنظر ميآمد. اما اين روزها كه آن دلربايي سابق را ندارد. داخل كابين نيز به همان بلاي سري ۳ دچار است. با اين تفاوت كه براي خريد سري ۳ ميتوانيم به ازاي عملكرد اسپرت آن، كابين بيزرق و برقش را ناديده بگيريم. اما در سري ۵، هرگز! معيارهايي مانند امكانات، راحتي، سواري نرم و لوكس بودن كابين جزو مواردي هستند كه حضورشان در سري ۵ كمرنگ است. البته نسبت به توقعی که از ب ام و های ۲۰۱۲ داریم ، و اگر نه در زمان خودش این صحبت کمی مغرضانه به نظر می آمد.
طراحی تجملی داخل آزرا معمولاً در خودروهایی با این سطح قیمت دیده نمی شود.از نماهای اصلی داخل خودرو تا دکمه های کوچک داخل کابین با ظرافت و وسواس طراحی شده و برای زیباتر به نظر رسیدن داخل خودرو از موادی چون چوب و استیل براق استفاده شده است.فضای پا هم برای سرنشینان جلو و هم سرنشینان عقب مناسب است. در مجموع نسبت به مدل قبلی آزرا بهتر شده و مصرف سوخت اندکی کاهش یافته است.
رنو سال هاست که با یکی از خودروسازان کره ای که زیر مجموعه گروه صنعتی سامسونگ است در زمینه ساخت خودرو همکاری میکند.لتیتیود نیز یکی از تازه ترین دستاورد های این همکاری است که در واقع بر روی پلت فرمی از نیسان (شریک گروه رنو) موسوم به پلت فرم D ساخته شده است و اشتراکاتی با نیسان های ماکسیما (نسل جدید) تینا و رنو لاگونا دارد. فضای داخلی لتیتیود چندان بزرگ نیست و فضای سرنشینان به خصوص در مقایسه با رقبای کره ای همچون آزرا و سوناتا و یا ژاپنی هایی چون نیسان تینا و تویوتا کمری ، کمی فشرده به نظر می رسد. کیفیت قطعات داخلی مطلوب است اما طراحی ادوات آن حس لوکس بودن را القا نمیکند.
اگر تجربه رانندگی با ماکسیما ۲۲۲ اسب بخاری را داشته باشید، مسلما راندن تینا ۱۸۲ اسب بخاری چندان به مذاق شما خوش نخواهد آمد، در واقع بزرگترین نقطه ضعف تینا نسبت به ماکسیما همین پیشرانه کوچکتر ۲.۵ لیتری است که در کلاس خود حرف چندانی برای گفتن ندارد، هرچند گیربکس CVT میتواند با عملکرد کم نقص خود تا حد زیادی کمبود قدرت را در رانندگی های معمولی جبران کند ، اما باز هم نمی توان شتاب صفر تا یکصد کیلومتر در ساعت۶/۹ ثانیه ای را برای یک خودرو با این قیمت قابل قبول دانست. راحتی و هندلینگ آن نسبت به ماکسیما ارتقا یافته و از تعلیق نرم و ترمزهای قوی و قابل اعتماد بهره می برد. ضمن اینکه کیفیت ساخت آن در صدر جدول تولیدات داخلی قرار دارد. اما ظاهر آن که ترکیبی از اصالت ژاپنی و روح محافظت کارانه است شاید در خیابان ها آن چنان چشمگیر نباشد.
لکسوس ES یک سدان بزرگ است که سعی کرده است خریداران با هر سلیقهای را به سوی خود جلب کند. آپشنهای قابل انتخاب برای آن بسیار زیاد است. لکسوس ES خودرویی بسیار نرم و راحت و بی صدا است. سیستم تعلیق خودرو در جذب ناهمواری های جاده به خوبی عمل میکند. همچنین در مسیرهای طولانی رانندگی لذت بخشی دارد.
کیا اوپتیما که در اروپا ، کانادا و اندونزی با نام megentis شناخته می شود و در کره ی جنوبی با نام k۵ به فروش می رسد ، نسل سوم از این سدان کره ای محسوب می شود ولی همانند نسل جدید اسپورتیج ، تفاوت های بسیاری با نسل قدیمی دارد . چراغ های باریک و کشیده مجهز به چراغ های ال ای دی روز ، ارتفاع پایین ، عرض بیش تر ، جلو پنجره ی معروف کیا و ... همگی بیانگر خط فکری پیتر شرایر در طراحی جدید اپتیما هستند که حقیقتا زیباست . حتی آن هایی که مخالف سرسخت خودروهای کره ای هستند ، اپتیما ۲۰۱۲ را تحسین می کنند. اپتیما ۲۰۱۲ یکی از بهترین های کیا در امنیت سرنشینان در تست تصادف است.
پ
نظر کاربران
عالی بود ، سپاس فراوان . سرزنده باشید و پیروز