در خرید خودرو جدید به این نکات دقت کنید
همانطور که میدانید در بازارهای سالم و رقابتی مانند بازار آمریکا خریدوفروش خودرو بر اساس نیاز افراد صورت میگیرد و افراد جامعه در هر سطح قیمتی گزینههای زیادی برای انتخاب خودرو پیش رو دارند.
۵. عملکرد
درحالیکه پاسخ هر کس به یک سواری هیجانانگیز مثبت است، ۴۵ درصد از پاسخدهندگان گفتهاند که عملکرد یکی از عوامل اصلی آنها در انتخاب و خرید یک وسیله نقلیه جدید بوده است. نیاز به عملکرد درواقع در مقایسه با سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است و ممکن است به دلیل کاهش قیمت بنزین باشد.
۵۴ درصد از پاسخدهندگان در این نظرسنجی مسافت پیموده شده با یکبار سوختگیری را بهعنوان یک دلیل اصلی برای خرید ماشین ذکر کردهاند. درواقع تأثیرگذاری این عامل ۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و در حال حاضر بعد از پنج سال از نظر خریداران خودرو جدید کماهمیتتر شده است. در نظرسنجیهای جدید تأثیر مسافت پیموده شده با یکبار سوختگیری در انصراف از خرید یک خودرو بسیار کمتر از گذشته ذکر شده است. کاهش اهمیت به میزان مصرف سوخت را به احتمال زیاد میتوان به کاهش قیمت بنزین نسبت داد.
برخلاف مسافت پیموده شده با یکبار سوختگیری، قابلیت اطمینان در اتومبیلهای جدید، تبدیل به یک عامل مهمتر در تصمیمگیری شده است. ۵۶ درصد از پاسخدهندگان اعلام کردهاند که این موضوع یکی از دلایل اصلی برای انتخاب یک ماشین جدید است. نگرانیها در مورد قابلیت اطمینان حدود ۵ درصد نسبت به سال گذشته و تا ۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ رشد داشته است. در سال ۲۰۱۳ حدود ۴۸ درصد از خریداران خودرو جدید قابلیت اطمینان را بهعنوان یک دلیل اصلی برای انتخاب خود ذکر کرده بودند.
برای درک اهمیت فاکتور "قابلیت اطمینان" بهعنوان مثال، این موضوع باعث شده تا ۲۴ درصد از پاسخدهندگان از خرید برندهای داخلی و ۱۳ درصد از برندهای اروپایی و ۱۲ درصد از برندهای آسیایی، صرفنظر کنند. با توجه به نتایج بهدست آمده JD Power در مورد فاکتور "قابلیت اطمینان"، واقعیت این است که برندهای داخلی (آمریکا) از نظر قابلیت اطمینان توان رقابت با برندهای خارجی را ندارند.
2. طراحی داخلی و آسایش
به دلیل اینکه رانندگان زمان زیادی را در داخل وسایل نقلیه خود سپری میکنند، نیاز به یک طراحی داخلی شیک و راحت دارند، بهطوری که ۵۷ درصد از پاسخدهندگان از بین فاکتورهای مختلف لیست، آن را بهعنوان یک نگرانی عمده برای خرید خود اعلام کردهاند. این فاکتور همچنین دومین فاکتور تأثیرگذار در انصراف مشتریان از خرید گزینههای انتخابی است.
همهچیز در یک عنصری ساده از وسایل نقلیه خلاصه میشود: طراحی ظاهری. با وجود تکنولوژیهای مختلف و اهمیت عملکرد خودرو و فاکتورهای مهم دیگر هنوز هم مهمترین عامل در انتخاب خودرو ظاهر خارجی آن است. ۵۷ درصد از پاسخدهندگان، طراحی ظاهری را بهعنوان اصلیترین دلیل انتخاب و خرید یک ماشین جدید اعلام کردهاند. درواقع این میزان نسبت به سال گذشته، کمتر از یک درصد کاهش داشته است.
ارسال نظر