۲۸۶۹۶۳
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال ۲۰۱۵

سال ۲۰۱۵ برای صنعت خودرو با مشکلات بسیار زیادی همراه بود. این مشکلات باعث شدند تا شرکت‌های خودروسازی اقدام به فراخوانی تعداد بسیار زیادی از نمونه‌های تولیدی خود کنند.

zoomit.ir - محمد حسین جعفری: سال ۲۰۱۵ برای صنعت خودرو با مشکلات بسیار زیادی همراه بود. این مشکلات باعث شدند تا شرکت‌های خودروسازی اقدام به فراخوانی تعداد بسیار زیادی از نمونه‌های تولیدی خود کنند.

عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال ۲۰۱۵

سال ۲۰۱۵ برای خودروسازان بسیار پرتنش به پایان رسید. مشکلات سوئیچ‌های استارت خودروهای جنرال موتورز که منجر به آتش گرفتن خودروها می‌شد، رسوایی خودروهای دیزل فولکس واگن که مشکلات عمده‌ای برای این شرکت به وحود آورد و مشکلات ایربگ‌های تاکاتا که باعث باز شدن ناگهانی آن‌ها می‌شد، از جمله نقص‌های فنی خودروها بود که تولید کننده‌ها برای رفع آن‌ها اقدام به فراخوانی تعداد زیادی از خودروهای خود کردند.اما در کنار چنین مشکلات بزرگی، بعضی از خودروساز‌ها نیز برای ایراد‌های بسیار جزیی و گاها عجیب، خودروهای خود را فراخوانی می‌کردند. در ادامه توجه شما را به این فراخوانی‌ها دعوت می‌کنیم.

راحتی بیش از حد در کنترل سانروف کادیلاک ATS

عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال ۲۰۱۵

قوانین و استانداردهای ایمنی خودرو برای جلوگیری از مشکلات و ایمن نگاه داشتن سرنشینان وضع شده‌اند. اما گاهی این قوانین بیش از حد برای خودروسازان دردسر ایجاد می کنند. کادیلاک ATS یکی از این موارد است که قوانین وضع شده باعث شد جنرال موتورز دو بار در سال ۲۰۱۵ اقدام به فراخوانی این خودرو کند.

اما مشکل ATS در کجا بود؟ طبق قوانین باید دسترسی به عملگر سانروف بیش از حد آسان نباشد زیرا در این حالت امکان باز و بسته شدن تصادفی آن وجود خواهد داشت. کادیلاک برای حل این مشکل مجبور شد پنل سقف را با نمونه‌ی دیگری که عملگر‌های سانروف در آن تغییر کرده‌ بودند، تعویض کند.


سفت کردن پیچ پورشه کاین

عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال ۲۰۱۵

خودروی شاسی بلند و لوکس کاین پرفروش‌ترین مدل پورشه در آمریکا است. پورشه در ابتدای ۲۰۱۵ تنها دو عدد کاین را برای رفع مشکل به تعمیرگاه‌های خود فراخوانی کرد. مشکل موجود در تنظیمات ارتفاع سیستم تعلیق و سفت نبودن تعدای از پیچ‌های یک عدد کاین ۲۰۱۵ دیزل و یک عدد کاین اِس بود.

شاید مشکلات ذکر شده از نظر بسیاری، کوچک و قابل صرف نظر هستند؛ اما پورشه نشان داد که هیچ مشکلی در خودرو‌های تولیدی این شرکت کوچک و قابل گذشت نیست.


جلوگیری از بسته شدن سانروف آئودی Q3

عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال ۲۰۱۵

یکی دیگر از مواردی که قوانین ایمنی باعث فراخوانی خودروها شده است، سانروف آئودی Q۳ است. آئودی در سال ۲۰۱۵ برای بروزرسانی نرم‌افزار کنترل سانروف، مجبور به فرخوانی ۳۶۴۶ عدد Q۳ شد.

اما مساله‌ای که از لحاظ قوانین مشکل و خطرناک بود، مالکان خودرو آن را قابلیتی کاربردی می‌دانستند. مشکل Q۳ در این جا بود که اگر مالک هنگام بسته شدن سانروف اقدام به خاموش کردن خودرو می‌کرد، سانروف به طور خودکار عملیات بسته شدن را ادامه می‌داد و آن را به پایان می‌رساند.

اما آژانس امنیت بزرگراه‌های و ترافیک ایالات متحده، این قابلیت را خطرناک دانست و امکان آسیب رسیدن به سرنشنیان توسط آن را به سازنده اعلام کرد.


فراخوانی یک عدد رولزرویس گوست

عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال ۲۰۱۵

شاید مالکان آن دو عدد پورشه کاین احساس ویژه‌ای هنگام فراخوانی خودروهای خود داشتند، اما رولزوریس پا را از این هم فراتر گذاشته و در سال ۲۰۱۵ یک عدد گوست را برای انجام اقدامات لازم فراخوانی کرد.

روزلزرویس متوجه شده بود که ایربگ جانبی یکی از خودروهای خود در ایالات متحده، احتمالا با ضربه‌ی جانبی باز نشده و سرنشین دچار مشکل شود. به همین دلیل با فراخوانی آن خودروی خاص، اقدام به تعویض قطعات لازم کرد. رولزویس با این اقدام خود، خدمات پس از فروش ایده‌آل را به خوبی تعریف کرد.


بررسی تمام تسلا‌های مدل‌ اِس برای یافتن مشکل کمربند ایمنی

عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال ۲۰۱۵

خودروهای تسلا را می‌توان از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین نمونه‌های صنعت خودروسازی دانست؛ اما مشکلی بسیار ساده و کوچک باعث شد تسلا به بررسی تمام خودرهای مدل اِس بپردازد. این شرکت در یکی از مدل اِس های موجود در اروپا با مشکل عدم اتصال صحیح کمربند جلو به پیش‌کشنده مواجه شده بود. اما تسلا به این دلیل که امکان شناسایی خودروهای معیوب در این زمینه را نداشت، اقدام به فراخوانی‌ و بررسی تمامی مدل اِس‌های فروخته شده کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • محمد

    عین ایران خودرو و سایپا به تعهدات خودشون عمل می کنن .
    کاری که من از ایران خودرو دیدم این بود که با وجودی که اتومبیل من گارانتی داشت به تعهدشون عمل نکردند و مجبور شدم خودم پرداخت کنم .
    سایپا هم که دیگه احتیاجی به گارانتی و خدمات پس از فروش نداره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    قبل از اینکه خراب بشه اگه قسمت سرنشیناش باشه شاد به مسافرت میرن و شادروان برشون میگردونن !!!!!!!!!!!!!!!!!

  • خدا

    به مدیر بخش خدمات وگارانتی ایران خودرو میگم ایربگ روی داشبورد خودرو صفرکیلومتر ترک 10سانت دارد،تمام تعمیرگاهها مرابه شما حواله دادن،ایشون فرمودن ایربگ هروقت ترکید،بیاررویت کنیم ،بعد تعویض کنیم (تازه اگه خودت ضربه نزده باشی)حالا فهمیدی خدمات یعنی چی ؟؟؟

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج