جنسیس G۹۰، سوپرلوکس جدید هیوندای
هیوندای در حین معرفی برند لوکس خود یعنی جنسیس در نمایشگاه بینالمللی خودروی شمال آمریکا بهصورت رسمی از پرچمدار این برند یعنی G۹۰ سوپرلوکس پرده برداشت.
این خودروساز کرهای تلاش میکند تا در کلاس خودروهای لوکس فولسایز با غولهای قدیمی این صنعت رقابت کند. در این رابطه دیو زوچوفسکی مدیر هیوندای موتور در آمریکا حین معرفی خودرو بر روی صحنه اعلام کرد که با دیدن G۹۰ بلافاصله به یاد مرسدس بنز کلاس S میافتید اما این خودرو قطعاً از مرسدس بنز کلاس S ارزانتر است که همین امر باعث میشود که مشتریان زیادی به سمت این خودرو جذب شوند.
خطوط کناری خودرو در امتداد فاصله محوری خودرو (که حالا ۱۱ سانتیمتر طویلتر است) به قسمت نسبتاً پیچیدهٔ عقب میرسد. G۹۰ یک خودروی کلاس S نیست اما تا زمانی که قیمتش مناسب باشد ارزشهای خود را ثابت میکند.
این موتورها به ترتیب ۳۶۵ و ۴۲۰ اسب بخار نیرو در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید میکنند. گشتاور تولیدی در این دو مدل به ۵۰۹ نیوتنمتر در مدل شش سیلندر و ۵۱۹ نیوتنمتر در مدل هشت سیلندر میرسد که عدد واقعاً بالایی محسوب میشود.
اگر G۹۰ طبق اعلام قبلی شتاب ۵.۷ ثانیهای را در آزمون صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ثبت کند باز هم ۱ ثانیه از مرسدس بنز S۵۰۰ عقبتر است (شتاب ۴.۷ ثانیهای مربوط به موتور ۸ سیلندر مرسدس بنز است)؛ اما دوباره باید اشارهکنیم که تا زمانی که قیمت محصول کمتر است این خودرو ارزش بحث کردن دارد.
سیستم انتقال قدرت در این خودرو سیستم پیشرفته H-TRAC AWD است. این سیستم بدون شک در شرایط جادهای برفی و یخی با اعمال ۴۰ درصد از گشتاور در محور جلو رانندگی مطمئنتری را فراهم میکند.
در حالت اسپرت سیستم H-TRAC حدود ۹۰ درصد از گشتاور را مستقیماً به چرخهای عقب منتقل میکند. درنهایت در حالت اقتصادی و بهینه هم این سیستم برای بازدهی بیشتر تمام گشتاور را به چرخهای عقب منتقل میکند.
تکنولوژی ایمنی استاندارد این خودرو با سیستمهای پیشرفتهای مثل ترمز اضطراری خودکار (AEB) با تشخیص عابر پیاده، تشخیص هوشمند و پوشش نقاط کور (SBSD)، سیستم کمکی ماندن در لاین، هشدار فاصله و برخورد در عقب، هشدار توجه به راننده، چراغهای هوشمند دینامیک با نوربالای کمکی و دید ۳۶۰ درجهای از درون خودرو واقعاً کامل به نظر میرسد.
نمایشگر سربالای خودرو هم بزرگتر شده است و حالا این نمایشگر ۹.۷ اینچی عملکرد بهتری هم دارد.
البته در این کلاس خودرویی امنیت و عملکرد همه چیز نیست و برای رقابت با بامو سری ۷، مرسدس بنز کلاس S و آئودی A۸ این خودرو باید راحتی و آسایش را نیز فراهم کند.G۹۰ هم برای حضور در این رقابت کنترل الکترونیکی ۲۲ حالته صندلی راننده را ایجاد کرده است که پشتی صندلی، گستردگی بالشتکها و عرض شانه را تنظیم میکند. صندلی سرنشین در این خودرو هم با کنترل ۱۶ حالته همراه شده است.
صندلیهای عقب هم در ۱۲ حالت بهصورت الکترونیکی کنترل میشوند که با تنظیمات پشتی صندلی به ۱۴ حالت افزایش مییابد. در مدل هشت سیلندر میتوانید از سطح بالای آرامش اطمینان حاصل کنید. لغزش و حرکت به طرفین، خم شدن، ساپورت پشتی کمری در کنار دیگر امکاناتی مثل صفحهنمایشهای دوگانه ۹.۲ اینچی در عقب (که قابلیت کنترل از عقب را هم دارند) تجربه مناسبی را پدید آوردهاند.
وقتیکه به داخل کابین نگاه میکنیم بدون شک حتی قبل از توجه به صندلیها، صفحهنمایش لوکس و باکیفیت ۱۲.۳ اینچی G۹۰ چشمان ما را به خود خیره میکند. این خودرو با سیستم صوتی پریمیوم لکسیکان و سیستم صوتی محیطی کوانتوم لاجیک تجربه آکوستیکی مناسبی را برای سرنشینان درون خودرو ایجاد میکند.
۱۷ اسپیکر و ۱۰ ساب ووفر وظیفه اجرای آهنگ دلخواه شما را به عهده دارند چراکه سیستم صوتی در یک خودروی لوکس فولسایز یک شاخص مهم است.
شاید یکی از مهمترین ویژگیهایی که در G۹۰ دیده میشود تلاش مهندسان این خودروساز در نرخ کاهش NVH بوده باشد (NVH شاخصی است که میزان سروصدا، لرزش و ناهنجاری را نشان میدهد).
کابین این خودرو با مواد ویژه جاذب صدا و شیشههای چندلایه عایق صدا پوشیده شده و طراحی ویژه، توخالی و دوتکهای رینگ هلمهولتز باعث شده که سروصدای رینگهای ۱۹ اینچی این خودرو در جاده راهی به کابین نداشته باشند.
مشتریانی که به دنبال خرید G۹۰ هستند باید بدانند که این خودرو فعلاً در پنج رنگ سفید کازابلانکا، سیاه خلیجی، قهوهای منهتن، نقرهای سانتیاگو و خاکستری لندنی به تولید میرسد.
برای رسیدن به جواب قطعی باید شاهد ۵ مدل آتی برند جنسیس در ۵ سال آینده باشیم تا ببینیم این خودروساز کرهای در این مسیر میتواند همگام با خودروسازان بزرگ قدم بردارد یا نه.
نظر کاربران
به خدا حرومه
اینا از رو دست سایپا و ایران خودرو تقلبی کردن !!!
به خدا مسلمون نیستن .
دل ایران خودرو و سایپا را بریدند .
بیخودی ادعا می کنن که با بنز رقابت می کنه .
بنز شایسته بنز سوارانه و محصولات ایران خودرو و سایپا در ایران به قیمت بنز ، شایسته ایرانیان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قیمت محصولات سایپا در عراق به 1000 دلار نمیرسه . تازه غر هم میزنن که کیفیت نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
توی ایران همه چی باند بازیه! هنوز روزای خوبمونه! دو روز دیگه هم باید پول هر دونه نفس کشیدنتو بدی! :دی
واسه برند معروفی مثل هیوندای فاجعه حساب میشه که به ورطه ی کپی بیوفته ... ماشینه قشنگیه اما فرم اتاق شبیه بنز و بی ام و و جلو پنجره ی آئودی، ارزش این کمپانی رو پایین میاره ... که البته این به دلیل آلمانی بودن مدیر طراحیشونه