کُندترین خودروهای موفق تاریخ را بشناسید
اکثر مردم با وجود رشد چشمگیر تکنولوژی در صنعت خودروسازی علاقه زیادی به خودروهای اسپرت و تندرو دارند اما در طول تاریخ این صنعت، خودروهای کند ولی جالبی تولید شدند که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد.
سیتروئن DS مسلما یکی از جذابترین و به یاد ماندنی ترین خودروهایی است که تا به حال ساخته شده، البته بدون در نظر گرفتن سرعت آن. این خودرو همراه با سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک، ترمزهای دیسکی و ظاهر اشرافی ای که داشت، توانست شوکی به صنعت خودروسازی در سال ۱۹۵۵ وارد کند.
فیات بعد از جنگ جهانی دوم خودرویی مقرون به صرفه و کاملا ایتالیایی را با الگو گرفتن از فولکس واگن تولید کرد. در آغاز به این خودرو Nouva 500 یعنی 500 جدید می گفتند.
همانند سیتروئن ۲CV در فرانسه، مینی در انگلستان و فولکس بیتل در آلمان این خودرو نیز به یک خودوری ملی برای ایتالیایی ها تبدیل شد.
اینترنشنال هاروستر اسکات
این خودرو با وجود شباهتی که به فورد برانکو دارد ولی مانند آن مشهور نیست، اما در نوع خود جالب است. اینترنشنال برای رقابت با جیپ در سال 1961 تولید اسکات را آغاز کرد و تا سال 1980 تولید آن را ادامه داد.
فولکس واگن کارمن گیا
کارمن گیا که بر اساس فولکس بیتل ساخته شد به عنوان کندرو ترین خودروی اسپرت جهان شناخته می شود. این خودرو توسط استودیو طراحی گیا که در ایتالیا واقع است طراحی شده است و از سال 1955 تا 1975 تولید آن ادامه داشت.
کارمن گیا از بیتل نیز آهسته تر است، ولی مالکیت یک کارمن گیا کلاسیک لذت منحصر به خود را دارد.
لند روور سری یک، دو و سه
اگر خودروهای شاسی بلند قدیمی نبودند، هرگز خودروهای SUV امروزی ساخته نمی شدند، بنابراین تولید هیچ کدام از آنها بدون فایده نبوده است.
مرسدس 300D
مرسدس بنز کد اتاق W123 با موتور دیزل به دوام بالا مشهور است، اما سرعت بالایی ندارد. در حقیقت این مرسدس تمام ویژگی های یک مرسدس کلاسیک را دارا است که شامل طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا و قابلیت اطمینان می شود.
مرسدس ۳۰۰D از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ تولید می شد که بسته به نوع موتور از ۷۷ تا ۸۳ اسب بخار قدرت داشت.
لینکلن کانتیننتال
این خودرو را نماد تکبر و خودبینی آمریکای دهه 60 می دانند، اما با تمام این اوصاف کانتیننتال در زمان ما نیز زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد. نسل چهارم کانتیننتال که خودروی مورد نظر ما است، دارای موتورهای 7.0، 7.5 و 7.6 لیتری V8 بود که از سال 1961 تا 1969 میلادی تولید می شد.
جیپ رانگلر
جیپ با استفاده از تجربه های خود در جنگ جهانی دوم در تولید خودروهای دو دیفرانسیل تبحر خاصی پیدا کرده است. جیپ رانگلر نیز از نشانه های این تجربه است، با این خودرو قادر خواهید بود به هرجا بروید، از جنگل و کوه گرفته تا ساحل و کویر.
هوندا سیویک CVCC
بعضی از اوقات خودرویی با وجود یک قابلیت ساده، جذاب و دلنشین می شود و در تاریخ باقی خواهد ماند. هوندا در دهه 70 میلادی برای اولین نسل سیویک که به آمریکا صادر می شد از تکنولوژی تازه خود یعنی موتور CVCC استفاده کرد. از تفاوت های دیگر سیویک های صادراتی استفاده از کاتالیزورهای گران تر بود.
زمانی که این خبر به گوش آقای سویچیرو هوندا بنیاد گذار شرکت هوندا رسید او از مهندسان هوندا خواست این سیستم را روی موتور V۸ جنرال موتور نصب کنند تا به کتنبرگ ثابت کند که اشتباه می کند.
بنابراین زمانی که شما با یک هوندا سیویک CVCC رانندگی می کنید، شما فقط مشغول رانندگی با یک خودروی اقتصادی و شهری نیستید، بلکه مشغول رانندگی با یکی از افتخارات آقای سویچیرو هوندا و کمپانی بزرگ او هستید.
در واقع سویچیرو هوندا با این کار غول خودروسازی آمریکا (جنرال موتور) را به زانو در آورد.
سوبارو برات BRAT
یکی دیگر از خودروهایی که در لیست کندروترین و جذاب ترین خودروی تاریخ قرار می گیرد، سوبارو برات است. این خودرو که فقط برای صادرات از سال 1978 تا 1994 تولید شده از خودروهای محبوب و پرطرفدار وارداتی به ژاپن نیز محسوب می شود.
از نکات جالب این خودرو این است که چهلمین رئیس جمهور آمریکا رونالد ریگان مالکیت یک سوبارو برات مدل ۱۹۷۸ را تا سال ۱۹۹۸ بر عهده داشت.
این خودرو که مخصوص بازار آمریکا تولید شده، بر مبنای سوبارو لئون سدان ساخته شده و در طراحی آن از شورولت ال کامینو الهام گرفته شده است.
ساب 93
این خودرو دارای موتور دو زمانه 3 سیلندر به حجم 750 سی سی بود که توان تولید 33 اسب بخار را داشت. این خودرو اولین خودروی سوئدی بود که به خارج از کشور صادر شد.
ارسال نظر