۲۷۵۵۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

۶ پادشاه دوربین های دیجیتال

بعد از چمدان، دوربین های دیجیتال مهمترین وسیله هر سفر به حساب می آیند. می توان با بودجه ای در حدود ۵۰۰ هزار تومان، یک دوربین دیجیتال خوب و اقتصادی خرید.

6 پادشاه دوربین های دیجیتال

هفت صبح: بعد از چمدان، دوربین های دیجیتال مهمترین وسیله هر سفر به حساب می آیند. خبر بد هجوم بی امان مدل های جدید و تغییر قیمت هاست. این موضوع ممکن است کمی شما را دچار سردرگمی کند. با این حال هنوز هم می توان با بودجه ای در حدود 500 هزار تومان، یک دوربین دیجیتال خوب و اقتصادی خرید.

این بار ما کمی دامنه انتخاب را بازتر گذاشته ایم تا کیفیت و قابلیت های فنی ملاک اصلی انتخاب باشد. هر 6 دوربین موجود از چنین فیلتری رد شده اند و با اینکه قیمت هایشان دلهره آور به نظر می رسد ولی در عوض از نظر کارآیی رقیب ندارند.

ما همچنان اعتقاد داریم خرید کالاهای دیجیتال بدون در نظر گرفتن گارانتی اشتباه بزرگی است. بنابراین تلاش کردیم مدل هایی را انتخاب کنیم که حتما به صورت رسمی وارد کشور می شوند و از گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی بهره می برند. بیشتر این دوربین ها یک نمایندگی رسمی در ایران دارند.

Canon Power Shot S100

6 پادشاه دوربین های دیجیتال

این دوربین مجهز به نمایشگر سه اینچی با کیفیت ۰۰۰/۴۶۱ نقطه ای است. یک پورت HDMI برای اتصال به HDTV دارد و به عنوان یکی از نخستین دوربین های کانن از پردازشگر جدید ۵DIGIC بهره می برد. همچنین در کمال شگفتی شاهد توانایی این دوربین در عکاسی با فرمت raw علاوه بر فرمت jpeg هستیم.

اگرچه s۱۰۰ به عنوان دوربین کامپکتی کاملا پیشرفته از حالت های عکاسی حرفه ای بهره می برد، ولی وجود حالت های عکاسی کاملا اتوماتیک Face، Smart Auto detection و Motion detection باعث شده این دوربین برای استفاده افراد مبتدی که به دنبال دوربین کامپکتی پیشرفته و با کیفیت هستند مناسب باشد.

S۱۰۰ توانایی ضبط ویدئویی Full HDp۱۰۸۰ با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و صدای استریو را هم دارد. همچنین امکان استفاده از زوم کامل اپتیکال در هنگام فیلمبرداری موجود است.

قیمت: ۸۵۰ هزار تومان


Nikon Coolpix P310

6 پادشاه دوربین های دیجیتال

نیکون کولپیکس P۳۱۰ بسیار کوچک تر و سبک تر از برادر خود P۷۱۰۰ است. به غیر از این شاهد شباهت های بسیاری بین این دو وسیله هستیم. یکی از مزیت هایشان این است که می توان آنها را به راحتی داخل جیب شلوار حمل کرد.

ابعاد کوچک و وزن ۲۰۰ گرمی شان دلیل این برتری است. P۳۱۰ کمی از CanonS۹۵ بزرگتر است ولی تا حد زیادی از Panasonic LX۵ و ۱-Olympus XZ کوچکتر به نظر می رسد. همه این دوربین ها ابعاد جمع و جوری دارند. لنز این دوربین که فاصله های کانونی ۱۰۰-۲۴ میلیمتر را پوشش می دهد بسیار واید است و برای عکاسی از چشم اندازهای گسترده طبیعی و فضاهای داخلی کاملا مناسب به نظر می رسد. همچنان با ارائه بزرگنمایی ۴/۲X برای عکاسی از نماهای دورتر یا عکاسی پرتره هم کاربرد دارد.

قیمت: ۶۳۵ هزار تومان


Fujifilm FinePix X10

6 پادشاه دوربین های دیجیتال

فوجی فیلم فاین پیکس X۱۰ دوربین کامپکتی بسیار پیشرفته با طراحی کلاسیک و سنسور تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسلی است. از ویژگی های این دوربین می توان به لنز ۱۱۲-۲۸ میلیمتر با توانایی زوم ۴ برابر با حلقه زوم دستی، چشمی اپتیکال، توانایی ضبط ویدئویی FullHD، عکاسی پیاپی با سرعت ۷ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۸/۲ اینچ با کیفیت ۰۰۰/۴۶۰ نقطه اشاره کرد.

گستره حساسیت سنسور یا ایزو این دوربین از ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ است و گستره کامل کنترل های دستی نوردهی را هم ارائه می دهد. حالت های عکاسی EXR فوجی فیلم، توانایی عکاسی در فرمت RAW، کفشک فلاش اکسترنال، فلاش داخلی pop-up، توانایی عکاسی پانورامای ۳۶۰ درجه، حالت ماکرو یک سانتیمتر و تراز الکترونیکی را هم در فهرست خوبی های دوربین اضافه کنید.

از نظر طراحی و ساخت، X۱۰ خیلی شبیه به مدل پیشین خود یعنی X۱۰۰ است. طراحی آن کاملا دوربین های کلاسیک و کوچک دهه ۷۰ میلادی را یادآوری می کند.

قیمت: یک میلیون و ۸۰ هزار تومان


Sony Cyber-Shot DSC-HX10V

6 پادشاه دوربین های دیجیتال

HX۱۰V یک دوربین کامپکت سوپر زوم است. لنز آن در حالت واید ۲۵ میلیمتر به راحتی توانایی پوشش میدان دیدی بسیار گسترده را دارد تا بتوانید در یک کادر، چشم انداز گسترده طبیعی بگیرید ولی اگر همچنان به نظرتان میدان دید کمی می آید، می توانید از حالت عکاسی Sweep Panorama استفاده کنید تا حتی بتوانید میدان دید ۱۸۰ یا ۳۶۰ درجه را ثبت کنید.

بزرگنمایی ۱۶ برابر نیز کاملا برای ثبت سوژه های دوردست مناسب است. این دوربین مجهز به فناوری لرزش گیر اپتیکال Steady Shot است تا لرزش دست شما اثر کمتری در عکسی که می گیرید داشته باشد و حتی در صورت استفاده از زوم بالا یا سرعت شاتر پایین هم بتوانید عکس های شارپ داشته باشید.

قیمت: ۶۷۵ هزار تومان


Panasonic Lumix DMC-FT3

6 پادشاه دوربین های دیجیتال

FT۳ می تواند فشار آب تا عمق ۱۲ متری را تحمل کند. به این ترتیب اگر یک غواص یا علاقه مند به عکاسی زیر آب هستید، بدون هیچ مشکلی می توانید صحنه های بسیار زیبای بستر نزدیک به ساحل را عکاسی کنید. به علاوه، FT۳ اگر از ارتفاع دو متری، یعنی به احتمال زیاد ارتفاعی بیشتر از قد شما سقوط کند و به زمین سخت بخورد هیچ آسیبی نمی بیند.

البته مطمئنا رقبایی نیز برای FT۳ در بازار وجود دارند که از سرسخت ترین آنها می توان به دوربین های سری Tough کمپانی المپوس و البته مدل ۸۱۰-TG آنها اشاره کرد که حتی تحمل وارد آمدن فشار ۱۰۰ کیلوگرمی را هم دارد اما ویژگی بسیار خوب مشترک آنها گیرنده داخلی GPS است.

قیمت: ۶۸۵ هزار تومان


Nikon V1

6 پادشاه دوربین های دیجیتال

این دوربین که با بدنه آلومینیومی و قسمت هایی از آلیاژ منیزیم ساخته شده است، کمی سنگین وزن تر از چیزی که باید باشد به نظر می رسد ولی کیفیت ساخت فوق العاده ای دارد. وقتی آن را در دست می گیرید احساس خیلی خوبی خواهید داشت. روی بدنه دوربین دستگیره خاصی وجود ندارد و بهترین راه برای نگه داشتن آن استفاده از هر دو دست است!

V۱ توانایی بسیاری در ضبط ویدئویی دارد به طوری که می تواند با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه به ضبط ویدئویی FullHDp۱۰۸۰ بپردازد. در هنگام ضبط ویدئویی می توانید کنترل کاملی روی نوردهی داشته باشید. شما می توانید فارغ از هر حالتی که در آن هستید ضبط ویدئویی را با فشردن ساده دکمه Record در قسمت بالای دوربین شروع کنید.

البته متاسفانه هر زمان که این کار را بکنید دوربین به صورت خودکار شروع به ضبط ویدئویی PV۲۰ با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه می کند. برای دست یافتن به ضبط ویدیویی ۱۰۸۰P باید حتما به حالت ضبط ویدئویی بروید.

قیمت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • kami

      چه خبر با این قیمت ها و با این کارایی کم
      HX100Vسونی 16.2 مگا کیفیت دوربینه شه و فول اچ دی با حداکثر سرعت فیلم :60 فریم بر ثانیه و لنز 27-810 میلیمتر ودقت صفحه نمایش :921,600 پیکسل و در آخر هم 32 ایکس زوم اپتیکال داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج