۲۵۱۴۹۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

معرفی ۵ بازی برتر در تابستان ۲۰۱۵

با توجه به اتمام سال میلادی در انتهای پاییز و توجه ویژه سازندگان بازی به این بازه زمانی که بیشتر خانواده های خارجی سعی می کنند تعداد بیشتری بازی را برای تعطیلات آخر سال خریداری کنند، عملا تعداد اندکی عنوان خوب برای عرضه در تابستان باقی می ماند.

معرفی 5 بازی برتر در تابستان 2015




هفته نامه همشهری جوان - محمد طالبیان: با توجه به اتمام سال میلادی در انتهای پاییز و توجه ویژه سازندگان بازی به این بازه زمانی که بیشتر خانواده های خارجی سعی می کنند تعداد بیشتری بازی را برای تعطیلات آخر سال خریداری کنند، عملا تعداد اندکی عنوان خوب برای عرضه در تابستان باقی می ماند. از همین رو شناختن این بازی ها و البته تجربه آنها در بازه زمانی ای که اثر قابل توجهی در آن عرضه نمی شود، خالی از لطف نیست. با توجه به این موضوع سعی کرده ایم بهترین بازی هایی را که برای پلتفرم های مختلف در تابستان امسال عرضه شده اند، برایتان معرفی کنیم.

Gears of War Ultimate Collection

معرفی 5 بازی برتر در تابستان 2015

برخلاف سونی که تاکنون برنامه آنچنان درستی برای عرضه دوباره عناوین قدیمی خود نداشته، مایکروسافت سعی کرده با توجهی ویژه به سراغ بازی های قدیمی خود برود. طی چند سال گذشته این شرکت توانسته با بازسازی قسمت های اول و دوم مجموعه بازی های هیلو به مناسبت ۱۰ سالگی عرضه، محصولی مناسب را در اختیار مخاطبانش قرار دهد.

همین موضوع در رابطه با چرخ دنده های جنگ نیز صدق می کند؛ عنوانی که در سال ۲۰۰۶ توانست بسیاری از گیمرها را به سمت خرید کنسول مایکروسافت جذب کند، اکنون بعد از گذشت نزدیک به ۹ سال برای «ایکس باکس وان»ی عرضه شده که حداقل در زمینه عناوین انحصاری حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

در این عنوان که کاملا بازسازی شده، شاهد گرافیک ارتقایافته ای هستیم که توانسته به عنوان تصویری دوباره از بازی اصلی عملکرد خوبی داشته باشد. چرخ دنده های جنگ که در ژانر اکشن سوم شخص قرار می گیرد، یکی از بهترین بازی های این ژانر بوده و هرچند از لحاظ گیم پلی تغییر خاصی نکرده، اما همچنان می تواند به عنوان انتخاب اول گیمرها در این سبک شناخته شود.

البته نباید از یاد برد که همچون بازی اصلی، مخاطب ها می توانند با تهیه این بازی به بخش چند نفره آن نیز دسترسی پیدا کنند که در نوع خود یکی از بهترین نمونه های موجود است. این نکته نیز لازم به ذکر است که در سال آینده میلادی چهارمین قسمت از این مجموعه به صورت اختصاصی برای کنسول ایکس باکس وان عرضه می شود.

Metal Gear Solid

معرفی 5 بازی برتر در تابستان 2015

بعد از گذشت نزدیک به ۳۰ سال از عرضه اولین قسمت متال گیر، نوبت به این رسیده که قسمت پنجم از این مجموعه به نوعی داستان متال گیر را حداقل به صورت رسمی به سرانجام برساند. این عنوان که توسط هیدئو کوجیما، بازی ساز مشهور ژاپنی کارگردانی شده در ژانر اکشن مخفیکاری قرار گرفته، برای اولین بار گیمر را در محیطی کاملا باز قرار می دهد.

اگر قسمت هاب گذشته از این مجموعه را تجربه کرده باشید، می دانید که تمامی مراحل بازی های مختلف از مجموعه متال گیر به صورت خطی دنبال شده و انتخاب های کمی در اختیار گیمر قرار می گرفت، اما این بار سازندگان بازی در استودیوی کوجیما پروداکشن با قرار دادن مخاطب در محیطی کاملا باز به او این فرصت را داده اند که با بررسی اجزای مختلف در نهایت، استراتژی مناسبی را برای نفوذ به پایگاه دشمن و انجام ماموریت اتخاذ کند.

در پنجمین قسمت از متاثر گیر برای بار دیگر گیمر نقش بیگ باس را بر عهده می گیرد که به عنوان قهرمان اصلی داستان شناخته می شود؛ سربازی کهنه کار که از سیاست های آمریکا دوری کرده و سعی دارد با شکل دادن ارتشی خصوصی سرپناهی برای سربازهای فراری بسازد که با سیاست های غرب مخالف هستند.

متال گیر سالید ۵ هم برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰ و کامپیوترهای خانگی عرضه شده و توانسته با کسب متوسط امتیاز ۹۵ از ۱۰۰ به عنوان بهترین بازی این نسل از کنسول های خانگی شناخته شود.
نکته توجه این است که چیزی حدود 80 میلیون دلار هزینه ساخت این بازی شده و به همین دلیل مسوولان کونامی به عنوان ناشر بازی تصمیم گرفته اند که همکاری خود را هیدئو کوجیما را به اتمام برسانند.

Forza Motorsport

معرفی 5 بازی برتر در تابستان 2015

هرچند بسیاری از مخاطب های سبک اتومبیلرانی در ایران علاقه ویژه ای به مجموعه های بازی NFS دارند، اما در مقابل بازی های شبیه ساز مسابقات اتومبیلرانی مخاطب های بیشتری را در بازار جهانی به خود اختصاص داده اند. یکی از بازی هایی که طی چند سال اخیر توانسته به محبوبیت بالایی در این سبک دست پیدا کند، فورتزا موتور اسپورت است؛ یک مجموعه بازی که توسط استودیوی ترن ۱۰ به صورت انحصاری برای کنسول های مایکروسافت ساخته می شود.

هرچند پیش از ظهور فورتزا مجموعه بازی های گرن توریزموی سونی محبوبیت بالایی داشتند، اما با علمکرد ضعیف این بازی و البته افزایش کیفیت قابل توجه فورتزا عملا ایکس باکس تبدیل به خانه اول علاقه مندان به سبک شبیه سازی مسابقات اتومبیلرانی شده.

البته باید به این نکته توجه کرد که فورتزا تجربه ای کاملا قابل مقایسه با رانندگی را در دنیای واقعی ارائه کرده و هیچ شباهتی به سبک آرکید NFS ندارد. در این بازی با هر اشتباهی گیمر زمان زیادی را از دست داده و به شدت از رقبای خود عقب می افتد. ششمین قسمت از مجموعه بازی های فورتزا چیزی حدود ۴۵۰ اتومبیل و ۲۶ پیست مسابقه را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

تمامی این اتومبیل ها به صورت کاملا دقیق بررسی و وارد بازی شده اند تا تجربه ای منحصر به فرد را در اختیار گیمر قرار دهند. یکی از مسائل جالب توجهی که از قسمت چهارم به این مجموعه بازی اضافه شد، حضور مجری های برنامه تاپ گیر بود. در این بازی نیز طبق معمول جیمز و ریچارد هموند اطلاعات قابل توجهی را درباره هرکدام از اتومبیل های موجود ارائه می کنند.

Rocket League

معرفی 5 بازی برتر در تابستان 2015

اصولا ما ایرانی ها آدم هایی با علاقه وافر به کل کل هستیم. در هر چیزی که قابل رقابت باشد، یکدیگر را به چالش کشیده و البته توجه ویژه ای هم به راه رفتن روی اعصاب حریف داریم. اگر به نکات اشاره شده علاقه دارید، بهترین گزینه ای که در اختیار دارید، راکت لیگ است.

توضیح بازی هم بسیار آسان است، فوتبال با ماشین. اشتباه نکنید قرار نیست با ماشین های واقعی به توپ ضربه بزنید. هر آن چیزی که فوتبال را جذاب می کند در این بازی نیز حضور دارد، اما به جای بازیکن های واقعی این ماشین هایی با قابلیت پرش های بلند هستند که تبدیل به ستاره های زمین شده اند.

با شروع بازی این امکان در اختیار گیمر قرار می گیرد که از میان تعداد زیادی اتومبیل مختلف یکی را انتخاب کرده و حتی ظاهر آن را با قراردادن پرچم ایران تغییر دهد.

نکته قابل توجه این است که ماشین های موجود هیچ فرقی با یکدیگر نداشته و تنها از ظاهری متفاوت بهره می گیرند تا تعادل گیم پلی به هم نخورد. در ادامه گیمرها در قالب تیم های دو تا چهار نفره وارد بازی شده و باید در یک بازه زمانی مشخص به یکدیگر گل بزنند. از جمله نقاط قوت راکت لیگ می توان به امکان بازی کردن آن به صورت آفلاین یا آنلاین اشاره کرد. پس اگر چهار دسته پلی استیشن ۴ در اختیار دارید، می توانید تعدادی از هیجان انگیزترین رقابت های عمرتان را تجربه کنید.

FIFA ۱۶

معرفی 5 بازی برتر در تابستان 2015

هرچند با حضور راکت لیگ عملا فوتبال واقعی جذابیت های گذشته را در اختیار ندارد، اما در نهایت هستند کسانی که نمی توانند رقابت با تیم های مورد علاقه خود را ترک کنند. همچون سال های گذشته با نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان، نوبت به انتشار جدیدترین نسخه از فیفا ۱۶ رسیده. این بار نیز شرکت الکترونیک آرتز به عنوان سازنده این مجموعه سعی کرده با اضافه کردن نکاتی جزئی و البته ارتقای تجربه کلی بازی، محصولی قابل توجه را در اختیار مخاطب ها قرار دهد.

فیفا ۱۶ در میان شبیه سازی های فوتبال بیشترین تعداد استادیوم، تیم و البته بازیکن اسکن شده را در اختیار دارد. سازندگان بازی همچون نسخه های پیشین به سراغ چهره های شناخته شده فوتبال رفته اند و توانسته اند با ساکن کردن صورت آنها و البته الگوبرداری از نحوه حرکت، پاس دادن و شوت کردن شان به این قابلیت دست پیدا کنند که بازیکن مورد نظر را بیش از گذشته به نمونه واقعی نزدیک کنند.

در کنار موارد اشاره شده همچنان حالت آلتیمیت تیم نیز در فیفا ۱۶ حضور دارد. آلتیمیت تیم در اصل ارتقا یافته فوتبال فانتزی است که به گیمر اجازه می دهد افزون بر قرار دادن بازیکن های مختلف در کنار یکدیگر به مربیگری آنها نیز بپردازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج