طراحی ۲ جوان ایرانی برای خودرو سیتروئن
بهسراغ ۲ جوانی رفتهایم که طراحیشان بر اساس المانهای کمپانی سیتروين توانست در مسابقه دانشگاه لاپینزا ایتالیا امتیاز بالایی بهدست بیاورد. این دانشگاه، یکی از معتبرترین موسسات طراحی بدنه خودرو دنیاست.
برترین ها: اتومبیل و صنایع وابستهاش همیشه مورد توجه و علاقه جوانها بوده است و البته میتوان انتظار داشت که بخشی از نیروی جوان و خلاق کشورمان هم تواناییهای خود را صرف این موضوع کرده و حرفهای تر با مسایل این صنعت مانند طراحی بدنه، طراحی داخلی، پیشران و … برخورد کنند. از این بین، هرچندوقت یکبار شاهد دستاوردهایی هستیم که محصول علاقه و تخصص جوانان ایرانی است.در این قسمت بهسراغ ۲ جوانی رفتهایم که طراحیشان بر اساس المانهای کمپانی سیتروين توانست در مسابقه دانشگاه لاپینزا ایتالیا امتیاز بالایی بهدست بیاورد. این دانشگاه، یکی از معتبرترین موسسات طراحی بدنه خودرو دنیاست. طراحی میثم عابدی و پوریا حمزهلویی براساس ظاهر لاکپشت دریایی و تلفیقی از ۲ فلش معروف در لوگو کمپانی سیتروین انجام شده است. این طرح کانسپت (مفهومی) در کلاس خودروهای اسپرت شهری قرار دارد.
- میثم عابدی :
سرپرست گروه طراحی و ساخت خودروی تک سرنشین الکتریکی )لوتوس( و دارای گواهینامه ثبت اختراع ازسازمان ثبت اختراعات وابداعات کشور به عنوان اولین تیم سازنده خودروی الکتریکی تک سرنشین در ایران
- پوریا حمزه لویی:
گذراندن دوره طراحی در یکی از هنرستان های طراحی بدنه خودرو- کشور آلمان : Kate
Kallwitze - 2003
رندرینگ بدنه غلتک برای شرکت هپکو اراک
همکاری با تیم خودروهیبریدی آموزشکده فنی و حرفه ای - سماء اراک برای مسابقات کشوری 1390
- شیب و حجم جلوی خودرو براساس ظاهر لاکپشت دریایی طراحی شدهاست
- قطعه کرومی روی سپر جلو که به شکل لوگوی سیتروئن است تداعی کننده حالت بازشدن دهان لاک پشت دریایی است. نصب دو پروژکتور همیشه روشن در دو انتهای این قطعات ، باعث کمک به بهتر دیده شدن خودرو در طول شبانه روز و افزایش ایمنی عابرین پیاده می شود.
- ورودی هوای موتور، مانند سوراخ های بینی لاک پشت دریایی درست در نوک دماغه در نظر گرفته شده است .
- رینگ ها طوری طراحی شده اند که جریان هوا را به سمت دیسک های ترمز هدایت کنند و برای خروج هوا از محفظه چرخ ها در جلو یک دریچه پشت چرخ جلو بروی گلگیر که به لوگوی سیتروئن مزین شده تعبیه شدهاست
- برای خروج هوا از محفظه چرخ های عقب یک جفت دریچه با شبکه های عمودی درست در پایین چراغ های اصلی، طوری که هماهنگی قسمت جلو و عقب خودرو را بیش از پیش افزایش دهد پیش بینی شدهاست.
- در طراحی تمام ابعاد و خطوط و ... مثل محل و طرح چراغ های اصلی جلو، به شکل چشم های لاک پشت دریایی به سمت کناره ها کشیده شده است که این امر با حفظ هارمونی با منحنی محفظه چرخ ، دریچه خروجی هوای بروی گلگیر جلو و نمای کلی کنار خودرو صورت پذیرفته است.
- حجم طراحی شده در قسمت پایین سپرها و رکابها و عضلانی بودن بدنه در قسمت گلگیرها محفظه چرخ هاکمک به مستحکمتر و قدرتمندتر نشان داده شدن خودرو می کند.
- درها، بزرگ واز جنس پلکسی گلاس با قابلیت تغییر رنگ در زمان دلخواه سرنشینان که نتیجه آن چشم انداز زیبا در زمان عبور از طبیعت و حس آرامش در زندگی ماشینی امروز است. البته برای افزایش ایمنی در هنگام تصادف از کنار، یک عضله که کاملاً هماهنگ با دیگر خطوط بدنه باشد نیز در نظر گرفته شده.
- طرز باز شدن درها طوری است که مانند باله های لاک پشت دریایی باز و بسته شود و محور چرخش آن لوگوی سیتروئن بروی گلگیرهای جلو است.
- خطوط کرومی در قسمت عقب نیز از روی لایه لایه بودن اشکال لاک در لاک پشت دریایی طراحی شده که هم تداعی کننده لوگوی سیتروئن باشد و هم تطابق لازم با قسمت جلو را داشته باشد.
- نمای عقب خودرو با یک جفت لوله اگزوز که نماد محل خروج دم لاک پشت است، تکمیل و اسپرت تر می شود.
- قسمتی از انرژی برق خودرو از سلول های خورشیدی روی سقف که به شکل چند ضلعیهای روی لاک اين لاک پشت است، تأمین می شود .
نظر کاربران
آفرین به غیرتتان
خيلي زيبا بود .چه طرح زيباييي.موفق باشيد.
lماشاا... زنده باشید
امیدوارم قدرتونو بدونن
جوون های ایرانی همینند دیگه
ايران و ايراني به تلاش شما افتخار ميكند
حرف ندارشت .من بهشون افتخار مي كنم.و البته تبريك مي گم
آفرین اما حیف . . .
ماچرا نباید تو کشور خودمون همچین تشکیلاتی و داشته باشیم که سرمایه هامون مفتی مفتی برا غریبه ها طرح نزنن و استفاده ش و اونا نکنن؟
.
ایران امثال این آقایون کم نداره . . .
داداش خیلی حال کردم باهاش .تا باشه از این کارا!!!!!دس پنجت سیتروئنی.