به یاد دوران اوج زیمنس
زیمنس بزرگترین شرکت مهندسی در اروپا است و تقریباً ۱۷۰ سال تجربه را به دوش میکشد.
زیمنس بیش از ۱۰۰ مدل تلفن همراه را به جهان عرضه کرد که برخی قابلتوجه هستند مثلاً Siemens S۱۰ که اولین گوشی با صفحه رنگی در جهان بود.
یا Siemens S55 که جزو اولین گوشیهای دنیا بود که میتوانست عکس بگیرد (البته با کمک دوربینی که به صورت جداگانه فروخته میشد). اما این لیست ادامه دارد.
یکی دیگر از گوشیهای عجیبوغریب زیمنس S10 Active بود که در سال ۱۹۹۸ به بازار عرضه شد. این اولین گوشی مخصوص بیرون از خانه بود، به این معنی که میتوانست ضربات و افتادن را تحمل کند و در برابر آب و گردوخاک هم مقاوم بود. علاوه بر اینها صفحه نمایش رنگی داشت که به کاربر اجازه میداد یادداشتهای صوتی سریعی را ضبط کند.
زیمنس SL۱۰ یک سال بعد از آن وارد بازار شد و پیشگام مدل جدیدی از تلفن همراه یعنی کشویی بود. دکمههای نرم و کاربردی آن زیر صفحه نمایش قرار داشت درحالیکه صفحه کلید آن در جای دیگری جمع شده و در صورت نیاز مورد استفاده قرار میگرفت. این ویژگی به زیمنس اجازه داد که SL۱۰ را به اندازه قابل توجهی جمعوجور بسازد. همچنین این گوشی مثل گوشیهای قبل از خودش دارای صفحه نمایش رنگی بود.
سپس در ۲۰۰۱ زیمنس عناوین خبری را با ساخت Siemens SL45 به عنوان اولین گوشی با قابلیت پخش MP3 به خود اختصاص داد. با تواناییاش برای حافظهی قابل ارتقا، مرورگر WAP، باتری لیتیوم یونی و اندازهی جمعوجور به عنوان یکی از پیشرفتهترین گوشیهای آن زمان شناخته میشد؛ و البته نیاز به گفتن هم نیست که یکی از گرانترینها نیز بود.
زیمنس همچنین SL45i را تولید کرد که میتوانست برنامههای جاوا اجرا کند و SL42 که مدلی ارزانتر و با گنجایش حافظهی کمتر بود. جالب است بدانید ازآنجاییکه این سه مدل از لحاظ سختافزاری بسیار به هم شبیه بودند با انجام برخی دستکاریها SL45 و SL42 میتوانستند نرمافزار SL45i را اجرا کنند که به معنای کسب قابلیت اجرای برنامههای جاوا بود.
Siemens SX۱ در دسامبر ۲۰۰۳ به عنوان اولین گوشی این کمپانی با سیستمعامل سیمبین سری ۶۰ عرضه شد. با پردازندهی پر قدرت و پشتیبانی از برنامههای سیمبین تقریباً برای خود غولی به حساب میآمد.
افرادی که این گوشی را داشتهاند احتمالاً Mozzies را به یاد میآورند - یک بازی تیراندازی که بهصورت پیشفرض در گوشی نصب شده است. این بازی یک نشانه برای هدف گرفتن را در وسط صفحه نشان میداد و ویدیوی بازی از دوربین خود گوشی تأمین و به عنوان پس زمینه استفاده میشد. حرکت درون ویدیو تشخیص داده شده و باعث میشد نشانه در جهت مربوطه حرکت کند و به این روش بازیکن بتواند اهداف را هدف بگیرد. عجیب است که دکمههای Siemens SX1 در کنارههای صفحه قرار داشت و تایپ کردن با آن زیاد راحت نبود.
نظر کاربران
sx1 رو من داشتم فوق العاده بود