سـوناتا ۲۰۱۵ فول آپشن
اگر از سوناتا به عنوان پرفروشترین و محبوبترین سدان هیوندای درایران نام ببریم، بیراه نگفتهایم. سوناتا نخستین بار در اواسط دهه ۸۰ میلادی معرفی شد.
سوناتا جدید در سال ۲۰۱۴ تحت عنوان مدل ۲۰۱۵ معرفی شد. عرضه سوناتا جدید درایران، با شروع فروش این خودرو در دنیا همزمان شده است و ازاین نظر، سوناتا جدید یکی از جدیدترین و به روزترین خودروهای بازار به شمار میآید که البته فعلا بیشتر به صورت شخصی وارد کشور میشود.
طراحی این مدل نسبت به قبل تجملیتر و پختهتر شده است. طراحی قسمت جلو بیشباهت و به نسل جدید جنسیس سدان نیست. طراحی چراغهای عقب نیز بیننده را به یاد چراغهای کیا اپتیما قبل از فیسلیفت میاندازند. در طراحی پروژکتورهای روی سپر جلو نیز از پروژکتورهای مدل قبلی الهام گرفته شده است. در چراغهای جلو سوناتا از لامپهای LED استفاده شده است. شاسی سوناتا جدید از نو طراحی شده و طول و عرض بیشتری نسبت به قبل دارد. طراحی مجدد شاسی دراین مدل، ۵۱ درصد مقاومت پیچشی و ایمنی بیشتر را نسبت به قبل برایش به ارمغان آورده است. این در حالی است که مدلهای قبلی سوناتا از نظر ایمنی ایرادی نداشتند و موفق به کسب امتیاز کافی از موسسات ایمنی شده بوند.
به پیروی از طراحی جدید بدنه، طراحی کابین نیز به کلی تغییر کرده است و نقطه مشترکی با نسل قبلی ندارد. قالب طراحی کابین سادهتر و قدیمیتر از قبل شده و فرم طراحی کابین از حالت سیالی و شیبدار نسل ششم فاصله گرفته و به سمت طراحی کلاسیک ذوزنقهای شکل رفته است. کنسول جلو اما همچنان شلوغ است و از تعداد زیادی دکمه تشکیل شده است. بخش میانی کنسول جلو به سمت راننده متمایل شده است و ازاین نظر ارگونومی بهتری نسبت به قبل دارد. ارتقا کیفیت متریال کابین نسبت به قبل قابل لمس است. تریم چوبی کابین زیبا و با کیفیت است و چرم صندلیها نسبت به قبل مرغوبتر هستند. سوناتای جدید از نظر آپشن چیزی از رقبا کم ندارد و نسبت به قیمتش راضی کننده است. نمایشگر ۸ اینچی لمسی دراین مدل کیفیت مناسبی دارد، صندلیهای جلو به صورت برقی تنظیم میشوند و به سیستم حافظه مجهز شدهاند. همچنین در مدلهای فول آپشن، گرمکن صندلی عقب نیز به چشم میخورد. سقف پاناروما نیز به زیبایی هرچه بیشتر کابین و نمای ظاهری کمک شایانی میکند.
سوناتا جدید با دو پیشرانه ۲ لیتری و ۲.۴ لیتری در بازارهای جهانی عرضه میشود. پیشرانه ۲ لیتری این خودرو ۲ ویرایش مختلف دارد. یک نمونه از این پیشرانه قادر است ۱۴۹ اسب بخار قدرت تولید کند و دیگری ۱۶۶ اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار میدهد. مدلهای وارد شده به کشور اما از نوع ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۵ اسب بخار هستند. برای این سدان لوکس دو نوع گیرباکس شش سرعته دستی و اتوماتیک قابل سفارش است. سواری سوناتا جدید نسبت به قبل نرمتر است و خشکی مدل قبلی را ندارد.
با توجه به پیشینه مناسب سوناتا درایران و موفقیتهای نسل قبلی این خودرو در کشور، پیشبینی میشود سوناتا جدید با طراحی لوکستر و زیباتر نسبت به قبل، مقبولیت بالایی داخل کشور داشته باشد.
رقبای داخلی و خارجی
Kia Optima
Nissan Teana
Honda Accord
پیشنهاد نهایی
سوناتا جدید با ظاهری نزدیک به برادر بزرگ ترش جنسیس، افرادی را که بودجه شان به خرید جنسیس نمی رسد را نیز راضی می کند. کیفیت متریال کابین دوچندان شده است. ظاهر جا افتاده و شکیل تر سوناتا جدید نسبت به قبل، باعث شده تا افراد مسن تر نیز به سوی آن جذب شوند.
نظر کاربران
نه که فکر کنین پول ندارما!!نه!!فقط چون گفتی سواریش یه کم خشکه نمیخرم!!از امکانات پراید و مزایاش لطفا مطلب بزارید... :دی