بنز C۲۰۰، جمع و جور محبوب
مدل ۲۰۱۲ بنز C کلاس در واقع گونه فیسلیفت شده اتاق W۲۰۴ است، که در فرم چراغهای جلو که بی شباهت به چراغهای نسل قبل SLکلاس نیست، گرافیک چراغهای عقب و طراحی سپرها دستخوش تغییراتی شده است.
نشستن در کابیناین کوچولوی دوست داشتنی، لذت مطلق سواری با بنز و بهرهگیری از فهرست امکانات بلند بالا در کنار کیفیت عالی را در قالبی کوچک و صمیمانه در اختیار سرنشینان قرار میدهد. طراحی کنسول جلو، غربیلک فرمان و صفحه کیلومترشمار، نسبت به قبل دستخوش تغییراتی شده است و با ارتقا کیفیت قطعات و پوششهای کابین، C کلاس از نظر پرستیژ و زیبایی کابین، به برادران بزرگتر و لوکستر خود نزدیک شده است. در مدلهای مجهز به پکیج اسپرت AMG، فرمان سه شاخه و اسپرت جایگزین فرمان مدلهای عادی میشود. یکی از آپشنهای قابل سفارش دراین خودرو، کمربندهایایمنی قرمز رنگ هستند.
با توجه به ابعاد کوچک بدنه، نمیتوان از C کلاس انتظار کابینی بزرگ و جادار را داشت. اما فضای کابین برای یک سدان متوسط شهری کاملا مناسب به نظر میرسد. روی صندلیهای جلو مشکلی از نظر فضای سر و پا احساس نمیشود، اما نفر سوم روی صندلیهای ردیف عقب، باید کمی از راحتی خود بکاهد.
در نمونههای فول آپشن، صندلیهای چرمی، مجهز به گرمکن و سردکن شدهاند. همچنین تنظیمات برقی صندلیها، به لطف وجود سیستم حافظه یکپارچه با فرمان وآینهها قابل ذخیره است. تنظیمات مانیتور جلو به وسیله ماوس روی کنسول وسط انجام میشوند و وجود سیستمهایی همچون تشخیص نقطه کور، کنترل حرکت بین خطوط و سیستم کنترل هوشیاری راننده، تصادف بااین سدان لوکس را سخت کردهاند. همچنین سفارش سقف شیشهای (پاناروما)، جذابیت فضای کابین را دوچندان میکند و موجب دلبازتر به نظر رسیدن کابین میشود. تریم سفارشی دیزاینو نیز در تعداد محدودی از C کلاسهای وارد شده به چشم میخورد.این مدلها از نظر رنگ بندی و تزیینات کابین تفاوتهایی با مدلهای معمولی دارند.
C کلاس۲۰۱۲ در سه مدل C۳۵۰ ، C۳۰۰ و C۲۰۰ واردایران میشود. مدل C۲۰۰ به عنوان محبوبترین و پرفروشترین مدل C کلاس درایران حضور دارد. مرسدسبنز برای اولین بار دراین مدل C۲۰۰ از یک انجین ۴سیلندر خطی توربو با حجم ۱۸۰۰سی سی استفاده کرده است.قدرت تولیدی ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتنمتر، در کنار شتاب ۷.۸ثانیهای، سواری اسپرت و هیجانانگیزی را برای این خودرو به ارمغان آوردهاند. البته از نظر قابلیتهای حرکتی، C کلاس چابکی بامو را ندارد و دیرتر به حداکثر گشتاور خود میرسد. همین عامل باعث شده تا در دورهای پایین کمی تنبل به نظر برسد.
اما با برطرف شدن تاخیر توربوها و دور گرفتن، C کلاس ذات اسپرت خود را به نمایش میگذارد. عملکرد گیرباکس ۷ سرعته TRONICG۷ لذت بخش است، اما به دقت گیرباکس ۸ سرعته سری ۳ نیست. ابعاد جمع و جور، کنترل Cکلاس را در مانورهای ناگهانی و پیمودن پیچها مناسب ساختهاند و هندلینگ بالایی را برای آن به ارمغان آوردهاند. به لطف کمک فنرهای AIRMATIC سواریاین خودرو در حالت عادی نرم و راحت است. در حالت اسپرت اما سفتی فنرها و فرمان بیشتر شده و دندهها در دورهای بالاتر تعویض میشوند. همچنین موتور blue efficiency با تکنولوژیهای جدید، مصرف سوخت و آلایندگی پایینی دارد و از Cکلاس جدید یک سدان اقتصادی ساخته است.
رقبای داخلی و خارجی
BMW ۳۲۸i
Lexus IS۲۵۰
Audi A۴
پیشنهاد نهایی
اگر از آن دسته جوانانی هستید که به نام و نشان برند خودرویتان اهمیت زیادی می دهید و می خواهید لذت سواری با یک سدان اسپرت را در قالبی لوکس و شکیل تجربه کنید، C کلاس جدید بهترین گزینه پیش روی شماست. راستی C کلاس از آن دسته خودروهاییست که هرچه از سنش بیشتر می گذرد به جذابیت و اصالتش اضافه می شود و این خاصیت بنزاست.
ارسال نظر