لکسوس CT۲۰۰h، با مصرف فوق العاده پایین
این شما و این هم نخستین خودرو هیبریدی وارد شده به کشور. لکسوس CT۲۰۰ یکی از جدیدترین محصولات لکسوس درایران به شمار میآید که پیشتر در تعداد محدودی وارد کشور شده بود.
یک پیشرانه برقی و یک پیشرانه بنزینی یا دیزلی. بر خلاف بعضی خودروهای هیبریدی که ۲ پیشرانه به صورت موازی کار میکنند، در لکسوسCT۲۰۰ h پیشرانه بنزینی در کنار کارکرد مستقل خود، موتور برقی را نیز شارژ میکند.
لکسوسCT۲۰۰ h از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری برخوردار است. این پیشرانه به تنهایی قادر است ۹۸ اسب بخار قدرت تولید کند که با اضافه شدن توان موتور برقی،این قدرت به ۱۳۴ اسب بخار میرسد.
مصرف سوختCT۲۰۰ h بسیار پایین است و در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها حدود ۵ لیتر بنزین مصرف میکند. همچنین در صورت تمام شدن سوخت میتوان ۱.۹ کیلومتر با سقف سرعت ۵۰ کیلومتر با آن رانندگی کرد.
هندلینگ و فرمان پذیری CT200 بسیار مناسب است و سیستم تعلیق و کمک فنرهای نرم آن ناهمواریهای مسیر را به خوبی فیلتر میکنند. تعلیقاین مدل از تویوتا کرولا الهام گرفته شده است. هنگام حرکت و یا در لحظه استارت خوردن، این خودرو به قدری بیصدا کار میکند، که لحظهای شک میکنید خودرو خاموش است! همین بیصدا بودن خودروهای برقی باعث میشود تا بعضی وقتها عابرین پیاده متوجه حضور آنها نشوند و برای جلوگیری از وقوع حادثه، معمولا از هشداردهندههای صوتی دراین خودروها استفاده میشود. در زیر کاپوت لکسوسCT200 h نیز تعدادی بلندگو جهت هشدار به عابرین پیاده نصب شده است.
یکی از جالبترین نکات ظاهریاین خودرو هیبریدی، آرم شبرنگ لکسوس در جلو و عقب است. همچنین در مدلهای مجهز به پکیج اسپرت F، جذابیتهای ظاهری نسبت به مدل عادی دوچندان میشود. دراین خودرو نکاتی نظیر دکمه بسته شدن اتوماتیک در صندوق عقب و یا نبود جک هیدرولیکی برای کاپوت کمی توی ذوق میزند.
با قرار گرفتن داخل کابین CT200 h، نخستین نکتهای که جلب توجه میکند، کیفیت بسیار بالای متریال کابین و طراحی خاص اتاق است. هنگام وارد شدن به کابین، فرم خاص دسته دنده و محل قرار گیری آن آنقدر جلب توجه میکند که مدتی از سایر نکات کابین غافل میشوید.
کنسول جلو به صورت شیبدار طراحی شده و دسته دنده در بالاترین نقطه این شیب قرار دارد. در مدل F اسپرت شاهد ماوس متفاوت و فرمان اسپرت منقش به لوگو F در کنار روکش استیل پدالها هستیم. همچنین دراین مدل از تریم داخلی اسپرت و چرم مشکی برای صندلیها استفاده شده است. البته لکسوس با بهکارگیری دریچههای هوای پلاستیکی به جای مدل استیل و یا عدم نصب ساعت آنالوگ روی کنسول جلو، این هاچبک کوچک را از سدانهای لوکس و گرانقیمتش متمایز کرده است.
یکی از جالبترین سامانههای ایمنی درCT۲۰۰ h، سامانه WIL است که هنگام تصادف، صندلیهای جلو را به عقب میکشد. این سامانه ناخوداگاه انسان را به یاد اپلهای دهه نودی میاندازد!
رقبای داخلی و خارجی
Alfaromeo Giulietta
Benz A۲۰۰
Volvo V۴۰
پیشنهاد نهایی
CT۲۰۰h به عنوان تنها خودرو هیبریدی موجود در کشور، موقعیت استراتژیکی دارد. از رقبایاین هاچبک جمع و جور میتوان به ولوو V۴۰ و آلفارومئو جولیتا اشاره کرد. اگر از مبلغ بالای این هاچبک هیبریدی صرفنظر کنیم، انتخابی استثنایی به شمار میرود، مخصوصا در شرایط فعلی که صرفه جویی در مصرف سوخت از اهمیت ویژهای برخوردار است.
ارسال نظر