کیا ریو با هندلینگ مناسب
از ابتدای تولد تا کنون، ریو همواره مورد توجه قشر متوسط بوده است. ریو به عنوان نماینده کیا در کلاس سدانها و هاچبکهای کوچک حضور دارد.
ریو جدید به تازگی به سبد محصولات کیا درایران اضافه شده است و بر خلاف مدل قبلی که توسط سایپا داخل کشور مونتاژ میشد، مدل ۲۰۱۴ به صورت وارداتی در بازار عرضه میشود و با خودروهایی نظیر هیوندای اکسنت، هیوندای i۲۰ و تویوتا یاریس هاچبک قابت میکند. ریو جدید با ۳ مدل اتاق عرضه میشود. یکی سدان کوچک و دیگری هاچبک جمع و جور. که مدل هاچبک دو نوع ۳ درب و ۵ درب را شامل میشود. ریوهای وارد شده به کشور همگی از نوع سدان و هاچبک ۵ درب هستند.
همچنین از میان طیف گسترده پیشرانهها، تنها پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری برای عرضه درایران انتخاب شده است.این پیشرانه کم حجم و کم اشتها قادر است ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. ریو از یک گیرباکس ۴ سرعته تیپ ترونیک بهره میبرد، که نسبتا عملکرد قابل قبولی دارد. سواری ریو جدید همچون سایر محصولات جدید کیا نسبتا خشک است واینایراد در جادههای بیکیفیت کشورمان بیشتر خودش را نشان میدهد. همچنین خشکی سواری هنگام ترکیب شدن با صدای باد و صدای تایرها، بخشی از آرامش داخل کابین را از بین میبرد. ریو از پایداری و هندینگ مناسبی برخوردار است، اما نباید انتظار قابلیتهای حرکتی اسپرت و فوقالعاده از آن داشت. کیفیت سواری و هندلینگ در مدل SX با توجه به رینگهای بزرگتر و فنرهای اسپرت، از سایر مدلها دلچسبتر است.
کیا ریو ۲۰۱۴ در سه تیپ LX, EX و SX تولید میشود. مدل LX به عنوان پایینترین تیپ ریو، و مدل SX مجهز به پکیج PREMIUM به عنوان بالاترین مدل ریو شناخته میشود. کیا ریو SX شامل پکیجهای CONVENIENCE و ECO نیز میشود کهاین پکیجها برای مدل EX نیز قابل سفارش هستند. کیا ریو فول آپشن از امکاناتی نظیر صندلیهای چرمی، سانروف، گرمکن صندلیهای جلو، مانیتور لمسی، سیستم رهیاب ماهوارهای، چراغهای LED، دوربین دید عقب،آینههای تاشو برقی، چراغهای اتوماتیک و سیستم ورود و استارت بدون کلید برخوردار است که این تجهیزات در مدلهای پایه دیده نمیشوند. ریو مجهز به پکیج اکو، از سامانه خاموش در توقف بهره میبرد. این سامانه به پایین آمدن مصرف سوخت کمک شایانی میکند. ریو ۲۰۱۴ موفق به کسب ۴ ستاره ایمنی شده است.
رقبای داخلی و خارجی(هاچبک)
i20
Mitsubishi Mirage
MG۳
پیشنهاد نهایی
ریو قدیمی با قیمت مناسبش افراد با درآمد متوسط را به سوی خود جلب کرد و باعث شد تا دایره انتخابها در رنج قیمت ارزان نیز گسترده شود. مدل جدید ریو اما با قیمت حدود ۹۰ میلیونی مخاطبان سابقش را ندارد و ازاین جهت نمیتواند به پیشینه مناسب نسل اولش درایران تکیه کند. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که این مدل از نظر طراحی، کیفیت کابین، پیشرانه و فهرست آپشنها، زمین تا آسمان با مدلهای قبلی تفاوت دارد.
ارسال نظر