بامو X۵ M و X۶ M، مردان آهنین
بامو X۵ M و X۶ Mهم در اتوشوی لسآنجلس رونمایی شدند. منبع تامین نیروی آنها یک موتور ۴/۴ لیتری ۸ سیلندر و V شکل است که به توئین توربو مجهز شده و ۵۷۵ اسب بخار قدرت بین دور موتور ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ دوربردقیقه تولید میکند.
باوجود اینکه موتورV۸ گشتاور بیشتری تولید میکند، X۵ M و X۶ M جدید ۲۰ درصد سوخت کمتری مصرف میکند. در واقع مصرف ترکیبی آنها ۱/۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر و میزان آلایندگی آنها ۲۵۸ گرم در هر کیلومتر است. موتور V۸ در یک سیستم چهار اگزوز با کنترل الکترونیکی خواهد دمید. در حالت اسپرت نیرو از طریق یک جعبه دنده ۸ سرعته جدید منتقل میشود و خروجیهای اگزوز با صدای بلندتری فریاد میزنند.
جای خوشحالی باقی است که مصرف سوخت کمتر X5 M و X6 M را آهسته نکرده است. این 2 در مدت زمان 2/4 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت میرسد. جالب است که وزن X5 چاق 2275 کیلوگرم است. برای ارتقای هندلینگ چنین خودروهایی با مرکز ثقل بالا تیم مهندسی تنظیمات سیستم تعلیق جلو را تغییر داده است. سیستم استاندارد xDrive نیز برای ایجاد گرایش بیشتر به سمت عقب از نو تنظیم شده است.
بامو ادعا میکند حتی در صورت خاموش بودن همه سیستمهای کمکی نیز X5 M و X6 M از عهده یک سواری متعادل و آرامشبخش برمیآیند. سیستمهای تعلیق حالا مستحکمتر از قبل هستند. چرخ های20اینچی با لاستیکهای پیرلی P Zero بار سنگین X5 M و X6 M را به دوش میکشند. یک گزینه 21 اینچی با لاستیک میشلن سوپر اسپرت پایلوت نیز قابل سفارش هستند.
برای توقف مردان سنگین وزن و 8 سیلندر بامو هر دو مدل به کالیپر ترمزهای 6 پیستونه در جلو و تک پیستون در عقب مجهز میشوند. دیسک ترمزهای جدید 6/1 کیلوگرم سبکتر از دیسکهای مدلهای حاضر هستند. درون کابین هر 2 مدل صندلیهای اسپرت M، داشبورد اسپرت M و رکابهای ویژه با لوگو M به چشم میخورد. رانندگانی که قصد دارند با X5 M یا X6 M به پیست بروند هم میتوانند با یک اپلیکیشن iPhone عملکرد خود را ثبت و پیگیری کنند!
ارسال نظر