هیوندای سانتاکروز، برای زندگی و تفریح + فیلم
هیوندای با معرفی یک خودروی عجیب در دیترویت، نگاهها را به سوی خود جلب کرد.
پدال:
هیوندای با معرفی یک خودروی عجیب در دیترویت، نگاهها را به سوی خود جلب کرد. در حالی که این خودروساز، در کلاس تراک ها محصولی ندارد، ساز ورود به این بازار را با یک مدل کانسپت به صدا درآورده است.
به گفته هیوندای این یک کراس اوور برای زندگی ماجراجویانه شهری است. خودرویی همهکاره که برای حمل و نقل بار نیز مناسب است. البته این همان الگویی است که بسیاری از مشتریان آمریکایی به دنبال آن هستند. اما نسخهای که هیوندای برای این هدف پیچیده، متفاوت از محصولات آمریکایی از آب درآمده است. درواقع به نظر میرسد این یک خودروی کراس اوور باشد که قسمت انتهایی سقف آن حذف شده و به فرم یک پیکآپ اسپرت درآمده باشد.
نگاه جسورانه هیوندای به چنین خودرویی از همان برخورد نخست آشکار میگردد. یک جلوپنجره بزرگ شش ضلعی مشبک، چراغهای LED دوتایی بدون لنز با نگاه خشن، چراغهای عقب به سبک خودروهای اسپرت، گلگیرهای متورم و عضلانی، هواکشهای خاص پشت گلگیرهای جلو، اگزوزهای لوزی شکل، چرخهای بسیار بزرگ، دستگیره درها با فرمی مبتکرانه، دستگیرههای سقفی مخفی شونده برای باربند، قسمت بار ریلی و کشویی، تایرهای با طرح خاص و موارد دیگر همگی نشانههایی از دقت نظر هیوندای در طراحی این خودرو دارند.
وانت سانتاکروز، برای خارج از جاده و آفرود هم مناسب است. چرخهای بزرگ که تنها با یک مهره مرکزی قفل میشوند با تایرهای میشلن و کالیپرهای ترمز برمبوی زرد رنگ، در نگاه نخست باعث تعجب میشوند. در هر صورت هیوندای ویژگیهای خودروهای اسپرت را نیز در این مدل مدنظر داشته است. کابین با دو درب کوچک اضافی، امکان ورود به قسمت سرنشینان عقب را آسانتر میکند. با وجود پنج صندلی، این خودرو در واقع یک کراس آور کوچک میباشد.
در بخش پیشرانه از یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو دیزل استفاده شده که قدرت خروجی آن به ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۰۶ نیوتن متر میرسد. انتقال نیرو هم به هر چهار چرخ صورت میگیرد. مصرف سوخت این خودرو تنها ۷.۸ لیتر در صد کیلومتر میباشد.
هیوندای این طرح مطالعاتی را بهعنوان خودرویی برای زندگی، کار و تفریح انجام داده و باید دید که آیا روزی چراغ سبز تولید را هم به آن نشان میدهد یا خیر.
هیوندای با معرفی یک خودروی عجیب در دیترویت، نگاهها را به سوی خود جلب کرد. در حالی که این خودروساز، در کلاس تراک ها محصولی ندارد، ساز ورود به این بازار را با یک مدل کانسپت به صدا درآورده است.
به گفته هیوندای این یک کراس اوور برای زندگی ماجراجویانه شهری است. خودرویی همهکاره که برای حمل و نقل بار نیز مناسب است. البته این همان الگویی است که بسیاری از مشتریان آمریکایی به دنبال آن هستند. اما نسخهای که هیوندای برای این هدف پیچیده، متفاوت از محصولات آمریکایی از آب درآمده است. درواقع به نظر میرسد این یک خودروی کراس اوور باشد که قسمت انتهایی سقف آن حذف شده و به فرم یک پیکآپ اسپرت درآمده باشد.
نگاه جسورانه هیوندای به چنین خودرویی از همان برخورد نخست آشکار میگردد. یک جلوپنجره بزرگ شش ضلعی مشبک، چراغهای LED دوتایی بدون لنز با نگاه خشن، چراغهای عقب به سبک خودروهای اسپرت، گلگیرهای متورم و عضلانی، هواکشهای خاص پشت گلگیرهای جلو، اگزوزهای لوزی شکل، چرخهای بسیار بزرگ، دستگیره درها با فرمی مبتکرانه، دستگیرههای سقفی مخفی شونده برای باربند، قسمت بار ریلی و کشویی، تایرهای با طرح خاص و موارد دیگر همگی نشانههایی از دقت نظر هیوندای در طراحی این خودرو دارند.
وانت سانتاکروز، برای خارج از جاده و آفرود هم مناسب است. چرخهای بزرگ که تنها با یک مهره مرکزی قفل میشوند با تایرهای میشلن و کالیپرهای ترمز برمبوی زرد رنگ، در نگاه نخست باعث تعجب میشوند. در هر صورت هیوندای ویژگیهای خودروهای اسپرت را نیز در این مدل مدنظر داشته است. کابین با دو درب کوچک اضافی، امکان ورود به قسمت سرنشینان عقب را آسانتر میکند. با وجود پنج صندلی، این خودرو در واقع یک کراس آور کوچک میباشد.
در بخش پیشرانه از یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو دیزل استفاده شده که قدرت خروجی آن به ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۰۶ نیوتن متر میرسد. انتقال نیرو هم به هر چهار چرخ صورت میگیرد. مصرف سوخت این خودرو تنها ۷.۸ لیتر در صد کیلومتر میباشد.
هیوندای این طرح مطالعاتی را بهعنوان خودرویی برای زندگی، کار و تفریح انجام داده و باید دید که آیا روزی چراغ سبز تولید را هم به آن نشان میدهد یا خیر.
برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.
پ
نظر کاربران
ما هم پراید رو وانت کردیم
شده مثه دمپایی خخخخ
كارخانه هيوندايي و ايران خودرو در يكسال تاسيس شدند...
وحالا...