۱۴۳۸۲۳۶
۲۷ نظر
۶۰۷۴
۲۷ نظر
۶۰۷۴
پ

دو ایرانی را برای خودنماییِ مسئولان، به قعر جهنم فرستادند!

کاربری به نام "محمد عنایتی نجف‌آبادی" که از دانشجویان دکتری دانشگاه امیرکبیر است، ماجرای تعمیر بخشی از نیروگاه عظیم رامین اهواز را با حماسه‌سرایی روایت کرده است.

برترین‌‌ها: کاربری به نام "محمد عنایتی نجف‌آبادی" که از دانشجویان دکتری دانشگاه امیرکبیر است، ماجرای تعمیر بخشی از نیروگاه عظیم رامین اهواز را با حماسه‌سرایی روایت کرده:

دو ایرانی را برای خودنماییِ مسئولان، به قعر جهنم فرستادند!

"ساعت ۹ صبح، کندانسور توربین نیروگاه رامین اهواز نشتی پیدا کرد. ترجمه این خرابی برای شبکه برق، خارج شدن نیروگاه از مدار و خاموشی بخش عظیمی از خوزستان از جمله اهواز در گرم‌ترین روزهای سال بود.

در یک حالت طبیعی مطابق پروتکل، باید ابتدا فعالیت نیروگاه متوقف و پس از سرد شدن محیط نیروگاه که حداقل ۲ روز زمان می‌برد، عملیات تعمیرات از سر گرفته شود. اما شبکه کشور به ویژه منطقه جنوب تاب توقف حداقل ۲ روزه نیروگاه را نداشت و متخصصان، مهندسان و اپراتورها تصمیم گرفتند در حالت آماده به کار نیروگاه، نشتی را پیدا کرده و عملیات تعمیرات را انجام دهند.

تعمیر نیروگاه در حالت آماده به کار زمانی دشوار می‌شود که بدانیم دمای محیط توربین نزدیک به ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد است. داغ‌ترین چایی که به عمرتان نوشیدید ۶۵ درجه دما دارد. به عبارت دیگر نیروها باید در یک دریای آب جوش عملیات می‌کردند.

کار ۹ صبح آغاز شد، ۱۸ ساعت عملیات پیچیده مهندسی بدون وقفه ادامه یافت و ساعت ۳ بامداد فردای آن روز تعمیرات با موفقیت به انتها رسید. یک رکورد بی‌نظیر جهانی در زمان تعمیر ثبت شد و نیروگاه بدون ثانیه‌ای توقف به تامین برق پرداخت. خطر خاموشی گسترده هم از کشور رخت بر بست.

رضا خسروی و محمد امیری از مهندسان مکانیک و کارشناسان توربین تنها ۲ تن از ده‌ها متخصصی بودند که برای روشنایی مردم به طبقه آخر جهنم رفتند و برگشتند. بار دیگر باید گفت که خوزستان همچنان فدایی ایران تربیت می‌کند."

درباره نیروگاه رامین

نیروگاه حرارتی رامین اهواز در سال ۱۳۵۳ توسط شرکت تکنوپروم اکسپورت آغاز شد و بهره‌برداری از آن در سال ۱۳۵۸ آغاز گردید. این نیروگاه رامین در زمینی به مساحت ۲٫۵ میلیون متر مربع یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع نیروگاه فوق بحرانی با ظرفیت تولید ۱۹۰۳ مگاوات است، که شامل ۶ واحد بخار ۳۱۵ مگاواتی و دو واحد توربین انبساطی ۶٫۵ مگاواتی است. سوخت اصلی مصرفی این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت اضطراری آن مازوت است. بر پایه آمار سال ۱۳۹۲ این نیروگاه، برقِ حدود ۴۲ درصد استان خوزستان و ۶ درصد ایران را تولید می‌کند.

واکنش‌ کاربران به ماجرای نیروگاه رامین

کاربران ضمن تقدیر از تلاش مهندسان و تکنسین‌های زحمتکش نیروگاه به برخی از سهل‌انگاری‌ها در مدیریت کلان کشور پرداختند. اینکه چرا اصلا کار باید به جایی برسد که زندگی نیمی از مردم خوزستان به مخاطره بیافتد و حتی تکنسین‌های نیروگاه با خطر مرگ دست و پنجه نرم کنند؟ آیا نباید برای چنین خرابی‌های محتملی، تیم کارشناسی نیروگاه چاره‌ای اندیشده باشد؟ خودتان بخوانید:

محمد: چرا کار مملکت رو به جایی رسوندین که از مدار خارج شدن به نیروگاه مساوی با فاجعه بشه. بعدش تعمیر خارج از پروتکلش رو حماسه کنید و در مدحش افسانه‌سرایی کنین. این مصداق بارز عوام فریبی هست.

هادی: لذت خوندن چنین روایت‌هایی غیرقابل وصف است، امیدوارم جامعه سینمایی کشور و پلتفرم ها قدر چنین سوژه‌های بکر و جذابی بدانند.

دو ایرانی را برای خودنماییِ مسئولان، به قعر جهنم فرستادند!

مرجان: اولا دست مریزاد، خدا قوت و دمتون گرم. ولی چرا باید تکنسین زجرکش بشه و مهندس زیر بار استرس کار پیر بشه؟ که مدیریت بگه بدون خاموشی تعمیر کردیم؟ این جانفشانی‌ها فقط انتظارات مدیران بالادستی رو بالا می‌بره و اگر خدای نکرده اتفاق بدی می‌افتاد هیچکدومشون مسئولیت قبول نمی‌کردند‌.

سانیا: دمشون گرم. منم اصلا تخصص نظر دادن ندارم ولی یه سوال برام پیش اومد. نیروگاه‌هایی که شبکه برق رو تامین میکنن معمولا باید مجموعه زاپاس داشته باشن ینی توربین‌ها و سیستمی که توی زمان‌های اورهال و تعمیر بیان تو خط که سیستم معیوب از خط خارج شه. رامین اهواز با این حجم از اهمیت چرا همچین چیزی نداره؟

مهدیه: من از با یکی از همین آدم‌ها که تا پای جونشون برای درست شدن مشکلات فنی مملکت تلاش می‌کنن، زندگی میکنم. من با خوندن تک تک جملات این رشتو قلبم گرفت. کاش قدر امثال اینا رو بدونن. با هر ناملایمتی یه دونه از اینا رو از دست میدن.

فرهنگ: ۱۰ الی ۱۵ میلیون افغانی ساکن در ایران، اینگونه موجب افزایش فشار مصرف برق و به تبع آن، تحمیل این شرایط طاقت فرسا برای مردم خوزستان و ... شده است. فقط کسانی عمق رنج خانواده ها و کودکان و شیرخوارگان خوزستان را درک می‌کنند که زندگی در آنجا را تجربه کرده‌اند.

دو ایرانی را برای خودنماییِ مسئولان، به قعر جهنم فرستادند!

رضا: رکورد جهانی و کار مهندسی؟ می‌دونستین جهان این کار شما رو بسیار غیرمهندسی و غیراخلاقی می‌دونه؟ کار مهندسی یعنی ایمنی و سلامت در کنار طراحی. یعنی دیدن سناریوهای مختلف قبل از خرابی و پیشبینی و پیشگیری. من یک زمانی توی صنعت فولاد از این کارهای خطرناک با نیروهای خودم کردم و الان پشیمونم.

و سیاوش: در این مورد  که کارگرا ، تکنسین‌ها و متخصصین از خود گذشتگی کردند هیچ شکی نیست و همه ایران ممنون این بزرگان هستند اما مشکل اصلی تجهیزات کهنه و معیوب، عدم تامین لوازم یدکی، کاغذ پاره‌های تحریم و عدم تعمیر و نگهداری به هنگام هستند که باعث قطع 18 ساعتی برق و بازی با جون کارگر می‌شه...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • رضا نوید

      خداحفظ نگهدارشون

    • ناشناس

      چه فایده.کی قدر این نیروها رو می‌دونه.چند روز دیگه به یک دلیل واهی اخراج میشن.میگی نه حالا میبینی

    • ناشناس

      هزاران درود و آفرین و احسنت. ولی امکانات،تجهیزات و ایمنی صنایع ما باید خیلی بیش از اینها باشه.

    • ناشناس

      اول درود بر روان و شرف کسی که این نیروگاه رو برای گرمترین منطقه کشور راه اندازی کرد.
      و بعد سپاس از کسانی که مانند با شرف ها وارد نیروگاه شدند و برای مردم از جان ن ن ن مایه گذاشتند مانند کسانی که رفتند جبهه برای عزت و شرف و ناموس ایران.

    • ن

      تلویزیون با فوتبالیستها و شومنها و....ساعتها مصاحبه وگزارش تهیه واز شبکه هاپخش می کند ولی دریغ از نمایش یک دقیقه ای کار وتلاش دلسوزان بی ادعای این مملکت درود بیکران بر سربازان گمنام صنعت کشور .
      آیا این درود کافی است برای تشکر ؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      اگر افاغنه را بیرون کنند هم آب و برق اضافه داریم و هم جنایت و آدم کشی کاهش می یابد.

    • ناشناس

      اجرشون با خدا در پناه امام زمان سالم و سربلند بمانند و عاقبت به خیر بشوند. الهی آمین

    • ناشناس

      اجرشون با خدا

    • ناشناس

      در جواب کاربری که فرمودن: "نیروگاه‌هایی که شبکه برق رو تامین میکنن معمولا باید مجموعه زاپاس داشته باشن ینی توربین‌ها و سیستمی که توی زمان‌های اورهال و تعمیر بیان تو خط که سیستم معیوب از خط خارج شه." باید بگم : کاغذپاره های تحریم و نقطه زنها و افراطیهای بیزار از مردم ، گذاشتند که اینطور که شما میفرمایید بشه؟؟؟!!!!!

    • ناشناس

      پس کی واست کار کنه ؟!

    • ژاله

      چرا اجرشون با خدا، خدا هوای بنده هاشو داره ولی کارفرما هم باید هاشون رو داشته باشه احتمالا اینا یه حقوق کارگری می‌گیرن

    • ناشناس

      دستتان درد نکنه خیلی عالی ولی ماییه تعصف است با ایهنهمه جای ایران دارد که خورشید روزی 15 ساعت میتابد ولی هیچ استفاده از آن نمیکنیم برای برق بعد میگویم تحریم هیچ اسری ندارد نعمت است

    • ناشناس

      یه لباس منناسب مقاوم در برابر گرما هم شما ندارید؟ به این مهندس های عزیر یدید

    • ناشناس

      دنتون گرم خدا خیرتون بده از اهواز هستم ساعت ۱۱٪۴۰ دقیقه هست هوا گرمه باید شما رو مدیر کشور میکردن بقیه از شما یاد بگیرن

    • رسول

      افغانی رو بیرون کنید در رحمت ب روی مملکت باز میشه

    • مهربانو

      در ودبه تک تک شمازحمتکشان💐💐💐

    • پوریا پوریا

      اینها مثل مرغ کنتاکی میشن پاداشش میره جیب رئیس هاشون😡

    • علیرضا دربان

      افغان ها رابیرون کنید مملکت میشه بهشت

    • ناشناس

      سپاس عزیزان
      ولی من راضی به خطر انداختن جان شما عزیزان نیستم

    • ناشناس

      درپناه خداوند باشید،اجرتون با امام حسین (ع)

    • ناشناس

      ایادرکشورهای دیگه مهاجرین به صورتی که در ایران هست رفت و آمد و زندگی میکنند،،,!!!!شغل هاوخیلی چیزهای دیگه

    • آیانوریتو

      شما دیوار کوتاه تر از جماعت ما ندارید؟
      موندم اگه ما نبودیم میخواستید به چی گیر بدید؟

    • آیانوریتو

      ربط دادن هرچیزی الکی به اتباع چه سودی بهت میرسونه؟

    • آیانوریتو

      به همین خیال باش
      ما بریم میشه جهنم

    • آیانوریتو

      اره تازه بیشترم هست
      اینجا که اتباع اصلا کاری نمیتونن بکنن

    • jrf

      چند سال پيش يه مشکل براي کوره بخار شرکت هفت تپه پيش اومد که باعث ميشد چند صد تن شکر از بين بره،چند روز هم کارخونه خاموش ميشدوهزينه سنگين مالي داشت،چندروز هم تعمير طول ميکشيد،با استفاده از تجربه ام و با يه روش منحصر بفرد وکمتر از 12ساعت کوره بخار رو راه اندازي کردم و از خسارت سنگين به تجهيزات و تخريب چند صد تن شکر جلو گيري کردم،مديران حتي تشکر خشک وخالي هم نکردن

    • ناشناس

      چرا یک نیروگاه ساخته نمیشود ایرانی ارزش هزینه ساخت یک نیروگاه را ندارد ساخت نیروگاههای گازی یا سیکل ترکیبی ونجات مملکت از خاموشی های زجر آور چرا در برنامه هیچ دولتی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج