مدل جدید خودروی محبوبِ زنان ایرانی به بازار آمد
یکی از محصولات جذاب نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ که اتفاقا برای ما ایرانی ها نیز خاطرات بسیاری همراه خود دارد، رنو ۵ است البته از نوع جدید آن!
عصر ایران: یکی از محصولات جذاب نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ که اتفاقا برای ما ایرانی ها نیز خاطرات بسیاری همراه خود دارد، رنو ۵ است البته از نوع جدید آن! رنو ۵ خودرویی بود که در دو نسل و طی سال های ۱۹۷۲ تا ۱۹۹۶ توسط کمپانی رنو فرانسه تولید شد.
رنو ۵ که در ایران با پیکان هم دوره بود، خودرویی به مراتب زیباتر و جذاب تر برای مخاطبین به ویژه نسل جوان و بانوان ایرانی بود هر چند در بحث فنی پیکان طرفداران بیشتری داشت.
به هر ترتیب چند دهه از تاریخ خودرو ایران با حضور این دو محصول شکل گرفت.
رنو ۵ کلاسیک بازار ایران
سانه های معتبر خودرویی رونمایی از رنو 5 جدید را مهم ترین رویداد نمایشگاه ژنو 2024 لقب داده اند. این خودرو جذاب بار دیگر زنده شده و به اروپا باز می گردد اما این بار کاملا الکتریکی خواهد بود.
البته در بحث طراحی مشاهده می کنید که تمامی عناصر وابستگی خود را به زبان طراحی اصلی رنو 5 حفظ کرده اند تا در همه بخش ها پروفایلی مشابه با نمونه اصلی شکل بگیرد.
نام کامل این محصول جدید، رنو 5 ئی تِک است و با اولین نگاه خاطرات رنو 5 توربو را زنده می کند.
رنو ۵ ئی-تک ؛ کابین همان یادگار ۵۰ سال پیش است اما جدیدتر!
فضای داخل کابین نیز کاملا با توجه به شرایط نمونه کلاسیک رنو 5 شکل گرفته است. با توجه به تریم از نمایشگر 7 یا 10 اینچی برای اطلاعات کیلومتر و همچنین یک نمایشگر 10 اینچی برای تنظیمات سیستم سرگرمی استفاده شده است.
رنو ۵ ئی-تک ؛ ابعاد و مقیاس
رنو 5 ئی-تک از منظر ابعاد برابر با 3920 میلیمتر در طول، 1777 میلیمتر در عرض و 1500 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است فاصله بین محورهای آن نیز 2540 میلیمتر است. ظرفیت قسمت بار 326 لیتر محاسبه شده است.
رینگ های آلومینیومی 18 اینچی با تایرهای 55/195 به عنوان شرایط پایه برای رنو 5 ئی-تک در نظر گرفته شده است.
رنو 5 ئی- تک از نظر اندازه بزرگ تر از رنو تویئنگو و کوچکتر از کیلو است.
رنو ۵ ئی-تک ؛ پیشرانه الکتریکی
سبک ترین تریم رنو 5 ئی-تک از باتری 40 کیلووات ساعت استفاده می کند و 1350 کیلوگرم سنگینی دارد. سنگین ترین تریم نیز مجهز به باتری 52 کیلووات ساعت است که وزن خودرو را به 1450 کیلوگرم رسانده است.
رونمایی از رنو ۵ ئی-تک
تریم پایه با باتری 40 کیلوواتی از تک موتور الکتریکی مرتبط با محور جلو استفاده می کند و 95 اسب بخار خروجی و 215 نیوتن متر گشتاور دارد. تریم بالاتر 120 اسب بخار خروجی و 225 نیوتن متر گشتاور دارد.
تریم مجهز به باتری 52 کیلووات ساعت با تک موتور الکتریکی 150 اسب بخاری و گشتاور 245 نیوتن متر عرضه می شود. شاخص صفر تا 100 کیلومتر این مدل حدود 8 ثانیه است.
بیشینه سرعت به طور الکترونیکی روی 150 کیلومتر برساعت محدود می شود.
برد حرکتی تریم پایه 300 کیلومتر است اما باتری قوی تر برد حرکتی را به 400 کیلومتر می رساند.
شارژ AC از بیشینه 11 کیلوواتی پشتیبانی می کند اما با استفاده از شارژ پرسرعت DC می توان این بیشینه شارژ را به 80 کیلووات برای باتری کوچک تر و 100 کیلووات برای باتری بزرگ تر افزایش داد.
با استفاده از شارژر DC تنها به 15 دقیقه زمان نیاز است تا ظرفیت باتری را از 15 به 80 درصد آن رساند.
گفتنی است که تریم 95 اسب بخاری رنو 5 الکتریکی از فناوری شارژ DC پرسرعت پشتیبانی نمی کند.
به عنوان آپشنی عجیب برای این سگمنت، رنو 5 جدید در محور عقب از تعلیق مالتی لینک مستقل بهره می برد.
باتری رنو 5 ئی-تک از فناوری ریورز نیز پشتیبانی می کند که با استفاده از آن می توان لوازم خانگی را برق رسانی کرد. همچنین انرژی گرمایی سیستم ترمز نیز برای تجدید قوای باتری وارد چرخه ای فناورانه می شود.
ارزان ترین تریم رنو 5 الکتریکی در اروپا احتمالا حدود 27 هزار یورو قیمت خواهد داشت.
رنو ۵ ئی-تک ؛ ۱۰۴ اکسسوری جذاب پیش روی مشتری!
رنو ۵ ئی- تک در فضای کابین اکسسوری های جالب و فانتزی دارد که از جمله باید به سبد مخصوص قرار دادن نان باگت اشاره کرد که فضایی به شدت فرانسوی در این قسمت ایجاد می کند!
یک فضای ذخیره سازی که پرینت سه بعدی شده و لوگوی 1972 یعنی سال تولید اولین رنو 5 را نشان می دهد نیز در کنسول میانی جانمایی شده است. به این موارد باید سری تعویض کننده پشت فرمان که ظاهری شبیه به جلد رژ لب دارد را نیز اضافه کنید و البته کار به اینجا تمام نمی شود زیرا 104 اکسسوری برای این خودرو در نظر گرفته شده و لیست آن پیش روی مشتریان قرار خواهد گرفت.
نظر کاربران
زنان و مردان غیور ایرانی دیگه خواب این ماشینو نمیتونن ببینن.
بجای پول این ماشین هیوندا ازرا یا کیا سورنتو صفر سوار بشن!!!
اون باگت اونجا داره میگه این ماشین فرانسوی اصله . توی اون سبد حصیری . . .
فرهنگ نباید فراموش بشه حتی به قیمت پیشرفت
عالیه،ولی بخاطرتحریم،عدم خریدنفت ماتوسط فرانسوی ها،بعیده که ایران بیاد!!!
چقدرم زشته کی گفته خانمها این ماشین را میپسندند سمند خودمون بهتر از اینه
پاسخ ها
یکعددچرخماشینخارجیمیارزهبهکلشرکتسایپاوایرانخودروحیفپولیکهبهاینماشینایرانیبدن
شرکتهای خودرویی ایران یاد بگیرند یه بخاری از خودتون نشون بدید بی عرضه گی تا کجا
بازم بیا بلند بگو سایپاااااا مطمئن..خخخخ
ماشین های ایرانی ماشین نیستن فرغون هستن اون بابای که میگه سمند خودمون بهتر ه حق داره بگه چون بنده خدا تا حالا حتما ماشین خارجی سوار نشده