بوگاتیهای افسانهای
از این مدل های خاص و افسانه ای بوگاتی که هرکدام به نوعی از تاریخچه بوگاتی الهام گرفته شده اند تنها ۳ دستگاه تولید خواهد شد.
شرکت بزرگ بوگاتی تقریباً دهمین سال تولید یکی از محبوبترین و معروفترین مدلهای سوپر لوکس خود یعنی بوگاتی ویرون را جشن میگیرد و در همین راستا شرکت بوگاتی با تولید چند نمونه خاص و جدید در تعداد محدود از بوگاتی ویرون افسانه ای جشن میگیرد.
تمام ۶ خودروی تولید شده توسط بوگاتی بر اساس موتور ۱۶.۴ ویرون گرند اسپورت ویتس بوگاتی با توان ۱۲۰۰ اسب بخار تولید شدهاند. از همین جهت این بوگاتی ها میتوانند در ۲.۶ ثانیه سرعت خود را از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسانند. حداکثر سرعت این غولهای پرشتاب حدوداً ۴۳۰ کیلومتر در ساعت است. اما تفاوت آنها با بوگاتی ویرون استاندارد ویتس این است که طراحی داخلی و خارجی آنها الهام گرفته از تاریخچه بوگاتی بوده و به نوعی خاص تزئین شده است.
از هرکدام از این ۶ بوگاتی تنها ۳ نسخه ساخته خواهد شد.
ژان پیر ویمیل
این نسخه خاص از بوگاتی که برای اولین بار در نمایشگاه سال گذشته "هفته خودرو مانتری" به نمایش درآمد در واقع یک ادای احترام به راننده خودروهای مسابقه ای بوگاتی ژان پیر ویمیل است که موفق شد در سالهای ۱۹۳۷ و ۱۹۳۹ قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته لمانز شود. طراحی بوگاتی افسانه ای ژان پیر ویمیل برگرفته از بوگاتی ۵۷G ویمیل است که وی در سال ۱۹۳۷ با ان به قهرمانی رسید. خودروی ژان پیر ویمیل دران سال شمای رنگی آبی داشت.
ژان بوگاتی
نسخه خاص ژان بوگاتی نیز ادای احترام این شرکت به مؤسس بوگاتی یعنی اتور بوگاتی است. اتور بوگاتی شرکت را از سال ۱۹۳۶ تا آ ۱۰۳۹ اداره میکرد. وی در سال ۱۹۳۹ بر اثر یک سانحه تصادف حین رانندگی جان خود را از دست داد. برای ساخت ژان بوگاتی از ایدههای طرح بوگاتی ۵۷SC آتلانتیک ساخت خود اتور بوگاتی الهام گرفته شده است. در طراحی بدنه خارجی ژان بوگاتی از پلاتینیوم مشکی استفاده شده است.
مو کنستانتینی
مو کنستانتینی یکی از موفقترین رانندههای تیم مسابفه بوگاتی و و مدیر تیم مسابقه بوگاتی در سالهای ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۵ بود. مو کنستانتینی یکی از مهرههای اصلی تاریخ مسابقات شرکت بوگاتی بوده و همچنین الهام بخش سومین نسخه افسانه ای از بوگاتی است. بوگاتی مو کنستانتینی رنگ آبی تیره به همراه درهاو تریم آلومینیومی براق دارد. مسیر مسابقه تارگا فلوریا در قسمت پایینی بال عقب خودرو طراحی شده است. مو کنستانتینی چندین قهرمانی را در این مسیر مسابقه در سالهای ۱۹۲۵ و ۱۹۲۶ بدست آورده بود.
بوگاتی رامبرانت
برادر کوچکتر اتور بوگاتی یک هنرمند طراح و مجسمه ساز بود طرح جلوی مدل ۴۱ رویال بوگاتی و نماد فیل بر روی آن را نیز وی طراحی کرده بود. در نمونه افسانه ای که در یادبودرامبرانت بوگاتی طراحی شده است، طرح فیلی که بر روی مدل ۴۱ رویال بوده است نیز بر روی یک پنل کربنی ین صندلی راننده و صندلی سرنشین ثبت شده است. قسمت پایینی بوگاتی رامبرانت قهوه ای بوده و قسمت بالایی آن برنزی است. رامبرانت بوگاتی از فلز برنز برای ساخت مجسمهای خود استفاده میکرد.
بلک بس
نسخه افسانه ای بلک بس طرحی کاملاً مشکی با رگههایی از طلای ۲۴ عیار دارد نام بوگاتی بلک بس از مدل بلک ۱۸ در سال ۱۹۱۳ گرفته شده است. مدل بلک ۱۸ سریعترین خودروی اسپورت زمان خود بوده است که به سفارش رونالد گاروس در سال ۱۹۱۳ ساخته شد. بر روی فسمت داخلی درهای بلک بس طرحهای از مدل اصلی بلک ۱۸ و هواپیمای اختصاصی رونالد گاروس حک شده است. وی اولین کسی بود که توانست با هواپیمای موران سالینر از دریای مدیترانه عبور کند.
اتور بوگاتی
آخرین بوگاتی افسانه ای که اتور بوگاتی نام گذاری شده امسال در نمایشگاه "هفته خودرو مانتری" به نمایش گذاشته شد. اتور بوگاتی برای بزرگداشت مؤسس شرکت بوگاتی، شخص اتور بوگاتی طراحی شده است.
ارسال نظر