مسابقه پورشه، بی ام و و آئودی +عکس
سه خودروی آلمانی گرد هم جمع شدهاند تا هر یک در رقابتی مهم برتری خود را به دو خودروی دیگری دیکته کنند.
صحبت از ۳ کمپانی نامآشنای آلمانی است. BMW M۴ کوپه سروصدای زیادی را به پا کرده و دو حریف دیگر یعنی پورشه کیمن و آئودی RS۵ اصلاً از این موضوع خوشحال نیستند.
با ورود به پنجمین نسل، سری ۳ BMW بزرگترین شوک را در تاریخ خود تجربه نمود. برای اولین بار از موتور توربوشارژ دار بهره گرفت و دیگر اینکه M۳ کوپه وجود ندارد و جانشین خلف آن M۴ نامیده میشود.M۴ جدید یقیناً تمام مؤلفههای لازم برای موفقیت را دارد که این موفقیتها با موتوری ۴۲۵ اسب بخاری، سیستم تعلیق مسابقهای و دیگر اجزا با کارایی بالا بهدستآمده است.
اما حالا این رویارویی شرکتکنندههای دیگری نیز دارد. آئودی RS۵ با سیستم ۴ چرخ متحرک خود همانند گرگی است که هرلحظه در کمین برهای است تا از آنیک قربانی سازد! آئودی یک استایل باشخصیت و اتوخورده را به همراه نمای داخلی مجلل و موتوری ۸ سیلندر به نمایش میگذارد.
و اما میرسیم به پورشه کیمن S! پورشه همانند آچارفرانسه است! چون توانایی مقابله با هر نوع حریفی را دارد. این پورشه تبدیل به محکی برای سنجش میزان هیجان راننده شده است.
حالا آرام باشید و کمربندهای خود را ببندید و نتایج را ببینید!
زیرپوست خودرو
برخلاف ادعاهای موجود مبنی بر کاراییهای مشابه، این ۳ خودرو روشهای متفاوتی را در زیر کاپوت بهکاربردهاند.BMW از توربوشارژر و طرح موتور جلو و چرخهای متحرک عقب استفاده کرده است. نتیجهٔ چنین آرایشی هندلینگ چابک و سرزنده است.
آئودی موتور ۸ سیلندر تنفس طبیعی خود را با سیستم ۴ چرخ متحرک جفت کرده است اما باید گفت که تجربهٔ رانندگی آن بیجان و بیروح است. در آخر پورشه از طرح موتور میانی مرسوم خود و موتور ۶ سیلندر تخت استفاده کرده است.
حالتهای رانندگی
هر ۳ رقیب شرکتکننده دارای محدودهای از حالات رانندگی انتخابی هستند اما سیستم استفادهشده در BMW گیجکننده است. سیستم فرمان، موتور و شاسی دارای حالتهای جداگانه هستند که شامل حالات اقتصادی، راحت، اسپرت و اسپرت پلاس میباشد.
مدلهای همراه با گیربکس دوکلاچه همچنین ۳ استراتژی متفاوت را برای شیفت دندهها به کار میبرند. شما میتوانید این روشها را با دکمههای M۱ و M۲ روی فرمان به کار بگیرید. M۴ شرایط مکانیکی مشابه با M۳ چهاردر را به اشتراک میگذارد درحالیکه موتور ۸ سیلندر آئودی بهصورت گستردهتری در RS۵ کابریولت،RS۴ و R۸ استفاده میشود. پورشه هم از موتور کیمن در باکستر رودستر بهره گرفته است.
قضاوت نهایی
مقام اول: BMW M۴
طرفداران BMW باید هم خوشحال باشند زیرا M۴ جدید یکی از بهترین ساختههای بخش M تا به امروز است. این خودرو کارایی یک سوپر کار را در قالب یک خودروی ۴ سرنشینهٔ شهری ارائه میدهد.
M۴ ارزان نیست اما خودروهای کمی وجود دارند که به ازای هر پوندی خرج آنها میشود کارایی و کیفیت خوبی ارائه میکنند.
موتور: ۶ سیلندر ۳ لیتری
قدرت: ۴۲۵ اسب بخار در
۵۵۰۰rpm گشتاور: ۵۵۰ نیوتن متر در ۱۸۵۰rpm
گیربکس: ۷ سرعتهٔ اتوماتیک/RWD
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر: ۴.۵ ثانیه
قیمت پایه/قیمت در زمان تست: ۵۱.۲۴۵ پوند/۶۷.۵۱۵ پوند
مقام دوم: پورشه کیمن S
اینیک شکست خفیف برای پورشه است که هنوز استانداردهایی را برای درگیری راننده در سواری خودرو وضع میکند.
البته باید گفت که کیمن ارزش بالایی برای این کمپانی دارد و موتور کاریزماتیک آن عملکرد خوبی دارد اما این خودرو نمیتواند بهخوبی تمام تواناییهای خود را در برابر M۴ نشان دهد. کیمن در برابر M۴ جلبتوجه کمتری دارد.
موتور: ۶ سیلندر تخت ۳.۵ لیتری
قدرت: ۳۲۱ اسب بخار در
۷۴۰۰rpm گشتاور: ۳۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰rpm
گیربکس: ۷ سرعتهٔ اتوماتیک/RWD
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر: ۴ ثانیه
قیمت پایه/قیمت در زمان تست: ۵۱.۲۴۵ پوند/۶۴.۷۵۱ پوند
مقام سوم: آئودی RS۵
آئودی اگرچه در این رقابت نتوانست رتبهٔ درخوری را به دست آورد اما همچنان دوستداشتنی و توانا است.
موتور تنومند ۸ سیلندر آن یک جواهر است و سیستم ۴ چرخ متحرک آن به شما اجازه میدهد تا بدون توجه به شرایط آب و هوایی لذت خوبی را تجربه نمایید. اما باید بگوییم که در برابر دو رقیب قدر خود نتوانست تمام و کمال قد علم کند.
موتور: 8 سیلندر 4.2 لیتری
قدرت: 438 اسب بخار در 8000rpm
گشتاور: 430 نیوتن متر در 4000rpm
گیربکس: 7 سرعتهٔ اتوماتیک/AWD
شتاب صفرتا 96 کیلومتر: 4.4 ثانیه
قیمت پایه/قیمت در زمان تست: 59.870 پوند/62.640 پوند
نظر کاربران
عجب پرایدیه!