مایکروسافت بدن شما را به صفحه لمسی تبدیل می کند
مایکروسافت اخیرا دستگاهی تولید کرده که شکل ظاهری مشابه کینکت دارد. این دستگاه که OmniaTouch نام دارد و روی شونه کاربر نصب می شود، هر سطحی از میز گرفته تا پوست دست را به صفحه لمسی تبدیل می کند. در واقع این دستگاه با استفاده از نور، شکل گرافیکی صفحه لمسی را روی سطح مورد نظر شما نمایش می دهد و شما می توانید این نور را لمس کنید تا دستور خود را به دستگاه OmniaTouch ارسال کنید. در ادامه نحوه عملکرد OmniaTouch را بررسی می کنیم.
محصولات جدید مایکروسافت، همواره هیجان انگیز خلاقانه و مبتکرانه بوده و هستند. این بار نیز این کمپانی بر روی محصول جدیدی که ظاهری مشابه Kinect دارد، تمرکز کرده است. این محصول که OmniaTouch نام دارد قادر است حرکت دست و لمس قسمت های مختلف را درک کند.
زمانی که OmniaTouch قسمتی از سطح را با استفاده از نور پروژکتور، روشن می کند شما می توانید آن را لمس کنید و دستورات لازم را به این وسیله به دستگاه مورد نظر ارسال کنید. Omniatouch روی شانه کاربر نصب می شود و با استفاده از پروژکتو نور لازمه را بر روی هر سطحی منتقل می کند. این دستگاه قادر است تماس دست با سطح مورد نظر را تشخیص دهد.
منبع : زومیت
سامسونگ، اپل را پشت سر گذاشت
و عنوان بزرگترین فروشنده تلفن دنیا را از آن خود کرد !
Samsung Galaxy S II
سامسونگ به لطف فروش بالای تلفن های سری Galaxy، از اپل سبقت گرفت و عنوان بزرگترین فروشنده تلفن همراه را که در دست اپل بود از آن خود کرد. گزارش مالی سه ماه سوم سال 2011 این شرکت کره ای نشان از رشد بسیار بالای فروش تلفن های هوشمند دارد. براساس آمار Strategy Analytics، سامسونگ 23.8 درصد از بازار تلفن های هوشمند را در دست دارد و بیش از 27.8 میلیون تلفن تولید کرده است.
این آمار نشان می دهد که اپل نیز ۱۴.۶ درصد از بازار تلفن های همراه را در دست دارد و حدود ۱۷.۱ میلیون تلفن تولید کرده است. نوکیا نیز با تولید ۱۶.۸ میلیون دستگاه تلفن در رتبه سوم قرار دارد.
فروش فوق العاده تلفن هوشمند اندرویدی Galaxy S II مهمترین دلیل کسب این رتبه برای سامسونگ است. آمارها نشان می دهد که سود سامسونگ از فروش تلفن های همراه دو برابر شده است. فروش تلفن های همراه برای این شرکت آسیایی حدود 2.3 میلیارد دلار سود به همراه داشته است.
Alex Spektor از Stragy Analytics اعتقاد دارد که:
رشد فروش سامسونگ به دلیل طراحی زیبای محصول، سرویس های محبوب اندروید، جا انداختن برند و گسترش توزیع محصول در سراسر جهان محقق شده است. در سه ماه سوم سال 2011 حدود 117 میلیون تلفن هوشمند به فروش رسیده است که نسبت به سه ماه پیش از آن 44 درصد رشد داشته است.
سهم بازار نوکیا از تلفن های هوشمند نیز از ۳۳% در سال ۲۰۱۰ به ۱۴ درصد در امسال کاهش یافته است. جایگزین کردن سیستم عامل Windows Phone به جای Symbian بزرگترین اقدام نوکیا برای بدست آوردن سهم بیشتر در بازار تلفن های هوشمند است. ممکن است تلفن هوشمند Nokia Lumia که به تازگی عرضه شده است باعث افزایش سهم بازار این شرکت گردد.
منبع : زومیت
آینده دنیا از دید مایکروسافت چه شکلی دارد
مایکروسافت اخیرا ویدئویی منتشر کرده که نمایانگر دید این شرکت نسبت به آینده است. در این ویدئو نمایی از آینده را مشاهده می کنید که در آن دسترسی به هر چیز از طریق اینترنت میسر است. علاوه بر این، این ویدئو به باریک شدن ضخامت گوشی های موبایل در آینده اشاره دارد. کانال رسمی مایکروسافت در یوتیوب، دو روز پیش ویدئویی با عنوان "آینده دنیا از دید مایکروسافت" منتشر کرده است.
نکات جالبی در این ویدئو وجود دارد که مشاهده آن خالی از لطف نیست. به طور مثال در این کلیپ، شرکت های زیادی با لوگوی مایکروسافت مشاهده نمی کنید و ولی نام شرکت ها همه با استفاده از فونت های ویندوز فون نوشته شده اند.
در نمای آینده از دید مایکروسافت، همه نمایشگر ها به باریکی یک برگ کاغذ بوده و گوشی های موبایل مشابه یک تکه شیشه می باشند. علاوه بر این شما می توانید اطلاعات را با یک ضربه کوچک از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کنید.
شیشه های ماشین و روی میزهای محل کار نیز خود نمایشگرهایی هستند که می توانند نیاز های شما را مانند یک کامپیوتر برآورده کنند.
منبع : زومیت
ربات چای ساز برای گیک ها
چه چیزی برای یک گیک بهتر از این است که چای اش را یک ربات آماده کند؟ این گجت یک ربات کوچک است که "چای کیسه ای" را درون اش قرار می دهید و آن را برایتان زیر آب جوش نگه می دارد تا هر چه زودتر آماده بشود!
اینجا خبری از تکنولوژی به خصوصی نیست. کل ماجرا یک ربات استیل است که محفظه ای برای قرار دادن چای کیسه ای دارد. و اگر دلتان بخواهد می توانید به جای چای کیسه ای از برگ چای استفاده کنید. اما مطمئن هستم این ربات دوست داشتی طرفداران زیادی خواهد داشت. این ربات با قیمت ۱۵ دلار به فروش می رسد البته فعلا به خاطر تقاضای زیاد امکان خریداش وجود ندارد!
منبع : نارنجی
دستگاه سونوگرافی جیبی به بازار آمد
بالاخره دستگاه سونوگرافی قابل حملی که در زمستان گذشته مجوز FDA (سازمان نظارت بر غذا و دارو آمریکا) را برای حضور در بازار کسب کرده بود، پای خود را از موسسه تحقیقاتی Mobisante بیرون گذاشت و رسما وارد دنیای عرضه و تقاضا شد. این دستگاه که MobiUS (اولترا سوند همراه) نام دارد، می تواند به راحتی در جیب جا شود و کارهای یک دستگاه سونوگرافی معمول را انجام دهد. بنابراین دیگر برای انجام بررسی های سونوگرافی نیازی نیست تا بیمار به مراکز تشخیصی-درمانی مجهز اعزام شود.
مطمئنا بسیاری از کلینیکها و مراکز درمانی در نقاط دورافتاده و محروم چشم انتظار رسیدن چنین دستگاههای هستند اما چیزی که در این میان می تواند امید این مراکز را کمرنگ کند قیمت بالای دستگاه (حدود ۷۵۰۰ دلار) است؛ البته شرکت سازنده وعده داده است که در صورتی که سفارشهای بیشتری برای خرید این دستگاه بگیرد می تواند قیمت را تا نصف پایین بیاورد.
مشکل دیگر تکنولوژی نسبتا قدیمی دستگاه است؛ مغز متفکر این دستگاه گوشی Toshiba TG01 است که بر پایه ویندوز 6.1 (قابل ارتقا به 6.5) کار می کند. هرچند انتخاب ویندوز بعنوان سیستم عامل پایه دستگاه با توجه به حضور سیلش چاتانی (از مدیران سابق مایکروسافت) در راس گروه سازنده موبی-یو-اس قابل پیش بینی بود، اما استفاده از نسخه قدیمی سیستم عامل کمی مایوس کننده است. با این وجود هنوز می توان امیدوار بود که این دستگاه با سرعت بخشیدن به تشخیص مشکلات اورژانس بیماران، ارزش 7500 دلار هزینه اش را داشته باشد و همچنین می توان امیدوار بود که ساخت چنین دستگاهی آغازگر حرکتی در ساخت دستگاههای بعدی بر پایه iOS و اندروید باشد.
منبع : نارنجی
تعیین مزه گوجه فرنگی ها با استفاده از تکنولوژی به کار رفته در ام آر آی
خوشمزه یا بدمزه بودن هر غذا را ترکیبی از فرآیندهای فیزیولوژیک (سازوکار حیاتی) و سایکولوژیک(سازو کار روانی) تعیین می کند. بنابراین تاکنون ساخت سیستمی که بتواند خوشمزه بودن غذاها را تشخیص دهد کار سختی بوده است.
اما ظاهرا عده ای از پژوهشگران دانشگاه کپنهاگ به فکر افتاده اند که از تکنولوژی تشدید مغناطیسی (تکنولوژی به کار رفته در تهیه تصاویر MRI) برای تعیین کیفیت و مزه گوجه فرنگی ها استفاده کنند.
آنها ابتدا بر اساس یافته های تشدید مغناطیسی سطح قند و آمینو اسیدهای موجود در 18 نوع مختلف گوجه فرنگی را تعیین کردند. سپس انواع این گوجه فرنگی ها را به داوطلبین دادند تا آنها را بچشند و از لحاظ مزه و بافت گوجه فرنگی به این گونه ها نمره بدهند. بعد از آن اطلاعات مربوط به سطح و نوع مواد موجود در هر نوع گوجه فرنگی را با درجه بندی کیفی و کمی آن تطابق دادند تا الگویی برای تعیین تلخی، شیرینی، شوری، خوشمزه بودن، بدمزه بودن و حتی قوام و ساختار گوجه فرنگی به دست بیاورند.
محققین امیدوارند که سیستم ابداعی آنها بتواند بعنوان قسمتی از خط تولید کارخانه های کنسروسازی برای بهبود کیفیت محصولات به کار رود. می شود تصور کرد که در آینده کنسروها در طعمهای مختلف طبیعی دسته بندی و عرضه شوند و هرکس بتواند سازگار با ذائقه خودش یک نوع از آنها را انتخاب کند.
منبع : نارنجی
طراحی جدید Gmail لو رفت
تیم Gmail به صورت اشتباهی ویدئویی را بر روی یوتیوب منتشر کرد که در آن یکی از اعضای تیم در مورد طراحی جدید این سرویس ایمیل توضیح می دهد.
بر اساس گزارش digitaltrends در این ویدئو که به صورت اتفاقی توسط یکی از کاربران یوتیوب مشاهده و دانلود شده و سپس بار دیگر بر روی یوتیوب قرار گرفته است، جیسون کورنول، یکی از اعضای تیم طراحی گوگل می گوید: "طی این مدت به سختی مشغول کار بودیم تا چهره ای جدید برای Gmail ارائه کنیم. ما به کلی طراحی Gmail را تغییر دادهایم."
تغییرات ایجاد شده در Gmail در نگاه اول کوچک به نظر می رسد اما طرح جدید انعطاف پذیری را در آن بسیار بالا برده و چهره ای شبیه به گوگل پلاس به آن داده است. هنوز مشخص نشده است که آیا این تغییرات همزمان با ادغام Gmail با گوگل پلاس اعمال خواهد شد یا پیش از آن.
تغییرات اصلی در طرح جدید:
انعطاف پذیری:
در طرح جدید، Gmail به صورت اتوماتیک با اندازه پنجره مرورگر شما تنظیم می شود. همچنین شما می توانید با تغییر اندازه مرورگر خود، اندازه صفحه Gmail را تنظیم کنید. علاوه بر این با استفاده از تنظیماتی که با کلیک بر روی چرخ دنده سمت راست بالای صفحه نمایش داده می شود، می توان نحوه نمایش لیست ایمیل ها را تغییر داد. بدون شک کسانی که از نت بوک استفاده می کنند از این تغییر بسیار خوشحال خواهند شد. همچنین در طرح جدید کاربر می تواند در ستون سمت چپ، فضای اختصاص داده شده به برچسب ها و بخش مربوط به چت را به دلخواه تغییر دهد.
طرح پس زمینه:
این امکان فراهم شده است که کاربر بتوانند به راحتی پس زمینه صفحه خود در Gmail را با تصاویر کیفیت بالای مختلف تغییر دهد.
ایمیل ها:
نحوه نمایش ایمیل ها نیز تغییر کرده است. این تغییر بسیار شبیه به طرحی است که فیس بوک در بخش ایمیل های خود پیاده کرده است. در طرح جدید Gmail، ایمیل های که در آن ها چندین بار از سوی شما و فرستنده پاسخی رد و بدل شده زیر هم نمایش داده می شوند، درست مثل کامنت هایی که به یک پست وب سایت داده می شوند. علاوه بر این، در تغییری دیگر که باز هم شبیه به ایمیل فیس بوک است، در هر ایمیل، عکسی کوچک از فرستنده در سمت چپ آن نمایش داده می شود.
جستجو:
یکی از مشکلات اساسی در Gmail مشکل دسترسی به جستجوی آن بود. اکنون با اضافه شدن یک منوی drop down بخش جستجو به راحتی و با شکل و شمایلی جدید در دسترس کاربر خواهد بود.
تبلیغات:
البته نکته ای که در ویدئو به آن اشاره نشده است مکان جدید در نظر گرفته شده برای تبلیغات در این طرح است. علاوه بر ستون سمت راست، مکانی نیز در پایین صفحه ایمیل برای تبلیغات در نظر گرفته شده است.
منبع : گروه اینترنتی پرشین اســتار
ارسال نظر