هیولای سختجانی که بمب تکانش نمیدهد!
امروز به سراغ تویوتا لندکروز ضد گلوله INKAS میرویم که قصد دارد تواناییهای یک خودرو شاسی بلند را در برابر کوهی از مواد منفجره به رخ بکشد.
گجت نیوز: امروز به سراغ تویوتا لندکروز ضد گلوله INKAS میرویم که قصد دارد تواناییهای یک خودرو شاسی بلند را در برابر کوهی از مواد منفجره به رخ بکشد.
خودروهای ضد گلوله را معمولا در ناوگان خودروهای تشریفات افراد سیاسی میبینیم. این دسته از ماشینها میتوانند در سطوح مختلف، جان سرنشینان خود را در برابر حملات تروریستی محافظت کنند. شرکت آمریکایی “INKAS Armored Vehicle Manufacturing” هم یکی از سازندگان به نام در زمینهی ساخت ماشین های ضد گلوله است که در جدیدترین شاهکار خود قصد دارید ذات اصلی محصولات ژاپنی را در چشم مردم جهان فرو کند. پس بدون معطلی و با یک ویدیو جذاب به سراغ این هیولای جان سخت ژاپنی میرویم.
معرفی تویوتا لندکروز ضد گلوله INKAS
در ابتدا با یک نگاه کلی، به استقبال قابلیتهای دفاعی این شاسی بلند جان سخت ژاپنی میرویم و سپس به طور مفصل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.
- ضد گلوله بودن در سطح RB۶
- محافظت از پیشرانه در برابر حملات مینهای زمینی و آتش گرفتن
- محافظ اختصاصی برای باتری و سیستمهای برقی از جمله ECU و رلههای سیستم روشنایی
- سیستم تعلیق تقویت شده
- سیستم حرکت با لاستیکهای پنچر شده
البته اگر این موارد نمیتوانند شما را راضی کنند، باید به سراغ تجهیزات آپشنال شرکت INKAS بروید که در ادامه، لیستی از آنها را تهیه کردهایم:
- سیستم اطفا حریق برای کابین، پیشرانه و سیستم تعلیق
- پکیج LWA که به تجهیزات ضد گلوله سبک اشاره دارد.
- سیستم مخابراتی اینترکام و Siren یا PA
- رینگهای “heavy duty” با مقاومت بالا در برابر ضربات سنگین
اکنون وقت آن رسیده که جزئیات ریز و مشخصات فنی جدیدترین عضو خانوادهی INKAS را تحت بررسی قرار دهیم. قابلیتهای آفرودی و مقاوم بودن تویوتا لندکروز، تقریبا برای همهی ما ثابت شده است. این خودرو کار خود را از سال 1951 شروع کرده و تا به امروز، توانسته است به عنوان بهترین شاسی بلند تویوتا و حتی بهترین SUV ژاپنی، جای خود را در قلب عاشقان آفرود، ثابت نگه دارد. اما تویوتا لندکروز ضد گلوله INKAS، سطح جدیدی از اعتماد را به وجود خواهد آورد. این موضوع تا جایی پیش میرود که سرنشینان آن، حتی در برابر 15 کیلوگرم از مواد منفجرهی TNT هم هیچ ترسی نخواهند داشت چرا که این شاسی بلند ژاپنی از «پروتکل حفاظتی BR6» بهرهمند است.
پروتکل ضد گلوله یا محافظتی BR6 با کد “CEN 1063 RB6” به طول کلی میتواند حملات نارنجکهای دستی کوچک و مسلسلهای 7.62 میلیمتری را تحمل کند. بله درست متوجه شدید! تویوتا لندکروز ضد گلوله INKAS در این تست، در مقابل 15 کیلوگرم TNT قد علم میکند و در این تست، سربلند بیرون میآید. در ادامه به سراغ 780 گلوله مختلف با کالیبرهای متفاوت میرود تا نشان دهد در برابر حملات سبک هم خم به ابرو نخواهد آورد.
متخصصین نظامی در تستهای اولیه، 6 نارنجک دستی DM51 را به روی سقف آن و 4 عدد از همین نارنجک دستی را به زیر شاسی تویوتا لندکروز ضد گلوله INKAS پرتاب کردند تا از مقاومت آن در برابر حملات نزدیک هم مطمئن شوند. در ادامه به سراغ 2 مین زمینی رفتند و به همراه کوهی از TNT از این SUV ضد گلوله ژاپنی پذیرایی کردند؛ آن هم در فاصله 2 متری! هرچند که لندکروز دوست داشتنی پس از این آزمایشها هیچ شباهتی با آن شاسی بلند پر ابهت سابق ندارد اما خوشبختانه هیچ آسیبی به اتاق آن وارد نشده است.
البته همهی ما میدانیم که خودروهای ضد گلوله معمولا چنین کابوسی را در زندگی خود نخواهند دید اما شرکت INKAS قصد دارد تا محصولات خود را با اطمینان کامل به بازار بفرستد. در پایان به تغییرات و بهبودهای تویوتا لندکروز ضد گلوله INKAS نسبت به نسخههای استاندارد میرسیم که این شاسی بلند هم به مانند محصولات قبلی INKAS از پنلهای فولادین زیادی بهره میبرد. به همین دلیل سیستم تعلیق و فنربندی آن تقویت شده است تا در زیر وزن چنین صفحاتی تاب بیاورد.
مشخصات فنی
همانطور که تا اینجای کار متوجه شدهاید، این شاسی بلند زرهی یک تویوتا لندکروز سری 300 مدل 2022 است که با کد “LC300” در وب سایت INKAS ثبت شده. وقتی که کاپوت آن را بالا میزنیم، به یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری توربو شارژ میرسیم که میتواند 400 اسب بخار قدرت تولید کند.
اما اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نمیتوانید لندکروز را بدون پیشرانه V8 تحمل کنید، باید بگوییم که اصلا نگران نباشید! چرا که پیشرانههای دیزل V8 با حجم 4 لیتر و V6 با حجم 3.3 لیتر هم جزو گزینههای پیش روی شما خواهد بود.
به طور خلاصه میتوان گفت که تویوتا لندکروز ضد گلوله INKAS در تریمهای VXR ،GXR ،GR-Sport به همراه GX ،VX عرضه شده است تا تمام سلیقهها را پوشش دهد. همچنین تریم Sahara Zx هم اینجاست تا با «فرمان سمت راست»، به کشورهای خاص خود برود.
در ادامه به ابعاد آن میرسیم که شامل 4970 میلی متر طول، 2006 میلی متر عرض و 1930 میلی متر ارتفاع میشود و فاصله محوری آن هم برابر با 2844 میلی متر است. پس میتوان گفت که تویوتا لندکروز ضد گلوله INKAS نسبت به سری 300 معمولی، تقریبا طول کمتری دارد اما این کاستی را در فاکتور عرض با یک افزایش 20 سانتی متری، کاملا جبران کرده است. همچنین ظرفیت باک سوخت این نسخه هم از 93 لیتر (در سری 300 استاندارد) به 110 لیتر افزایش پیدا کرده.
نظر کاربران
قابل توجه شرکتهای ما که هم دستی دولت خودرو را به مردم تحمیل میکنن اون هم اشغال
داره ادای پرایدو در میاره
كپي از پرايد هاجبك
تويوتا هم
فقط پراید خودمو
به این میگن تلاش برای بهتر شدن . نه از کار کم کردن برای سود بیشتر . از هفتاد سال تلاش برای پیشرفت
پراید ضد گلوله هم داریم
دنیا به کجا داره میره و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
کِشنده قوی ماشین ایرانی کُشنده قوی
اگه با پراید ما تصادف کنه چیزی از اون میمونه
قابل توجه خودروسازان ایرانی .
بعد از چهل و اندی سال تازه بفکر سیر کردن شکم مردم هستیم اون هم از نوع کوپنی.
معلوم نیست چند قرن دیگه باید بفکر ازدواج و اشتغال و رفاه و آسایش جوانان و مردم باشیم
مگه خودرو سازی داریم حلبی سازیه
پراید در حمله اتمی و رادیواکتیوی مقاومه چه برسه به بمب
شاسی خخ
پراید رو بچسبید این آشغالا چیه
عشق خودرو سازهای ایرانی .اقای وزیر صمت تعداد تولید هستش.نه کیفیت.فقط میگت اینقدر رو از پارکینگ ها سرهم کردیم دادیم بخورد مردم.