۱۲۰۵۸۹۲
۳۷ نظر
۸۰۹۵
۳۷ نظر
۸۰۹۵
پ

این خودروها را باید در خیابان‌های ایران می‌دیدیم

اگر طبق گفته دولت واردات خودرو آزاد شود، می‌توان امیدوار بود که برخی از خودروهای خوب خارجی را در کوچه و خیابان‌های کشور ببینیم.

گجت‌نیوز: اگر طبق گفته دولت واردات خودرو آزاد شود، می‌توان امیدوار بود که برخی از خودروهای خوب خارجی را در کوچه و خیابان‌های کشور ببینیم.

این خودروها را باید در خیابان‌های ایران می‌دیدیم

طی یک سال اخیر ماجرای واردات خودرو و لغو ممنوعیت‌های وارداتی تبدیل به مسئله مهمی در کشور شده است. از طرفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهان آزادسازی واردات خودروهای خارجی برای ایجاد رقابت در بازار هستند و از طرف دیگر نیز شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالف این طرح هستند.

با این حال همچنان نمی‌دانیم که کلاف سردرگم و پیچیده واردات خودرو به راستی باز خواهد شد یا خیر! با وجود تمامی سختی‌ها و اخبار ضد و نقیضی که طی چند ماه اخیر منتشر شده باید منتظر فرا رسیدن اردیبهشت ماه باشیم تا ببینیم آیا محدودیت‌های واردات خودرو توسط دولت برداشته خواهد شد یا خیر.

لیست خودروهایی که اگر واردات آزاد شود وارد کشور می‌شوند

می‌توان گفت که از سه سال پیش، یعنی در سال ۱۳۹۷ با هدف توازن ارزی در کشور و ممنوعیت خروج ارز از کشور، واردات هر گونه خودروی خارجی ممنوع شد. طبق آنچه گفته شده این ممنوعیت تنها تا اردیبهشت ماه سال جاری پابرجاست و از آن به بعد تمدید نخواهد شد.

اواخر سال ۱۴۰۰ بود که مجلس مصوبه خود را در این خصوص اصلاح کرد و اعلام داشت که دولت می‌تواند از سال آینده حدود ۷۰ تا ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور کند. وزارت صمت و برخی از واردکنندگان خودرو تأکید کردند که در سال آینده از خرداد ماه مشغول واردات خودروهای مصوب خواهند شد. البته نمی‌دانیم که قرار است چه خودروهایی و با چه قیمتی وارد کشور شوند، اما امیدواریم که وعده‌هایی که داده شده هر چه سریع‌تر عملیاتی شوند.

۱. تویوتا کمری: یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان

این خودروها را باید در خیابان‌های ایران می‌دیدیم

  •     حجم موتور: ۳.۵ لیتری
  •     حداکثر قدرت: ۳۰۱ اسب بخار
  •     حداکثر سرعت: ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت
  •     تعداد سیلندر: ۲۴/۶
  •     طول: ۴۸۹۵ میلی متر
  •     وزن: ۱۶۲۶ کیلوگرم
  •     ارتفاع: ۱۴۳۰ میلی متر

یکی از پرفروش‌ترین محصولات تویوتا در بازار ایران و سایر بازارهای جهانی، تویوتا کمری است. اولین نسخه از این خودرو در سال 1980 میلادی روانه بازار شد و جدیدترین نسل از این سدان جذاب در سال 2017 و با کد شناسایی فنی XV70 راهی بازارهای معتبر جهان شد. در سال جاری کمپانی تویوتا دستی به سر و روی این خودرو کشیده و نسخه 2022 آن را راهی بازار کرده است.

زمانی که واردات خودرو در ایران آزاد بود و محدودیت‌های کنونی وجود نداشت، تویوتا کمری در دو نسخه وارد بازار ایران شد و چون توان فنی و قدرت مناسبی داشت مورد توجه خاص مشتریان خاص‌پسند ایرانی قرار گرفت. اکنون پس از سال‌ها وقفه در واردات خودرو و با قدیمی شدن نسل‌های قبلی این خودرو  در بازار، احتمالا یکی از گزینه‌های روی میز خواهد بود.

در هر حال نسخه فیس لیفت 2022 این خودرو تفاوت چندانی با نسخه 2017 آن ندارد، چرا که عمده تغییرات صرف جزئیات کوچک و کم اهمیت شده است. یکی از جذابیت‌هایی که تویوتا کمری دارد، عرضه این محصول با تریم‌های مختلف است. در همین راستا پکیج مخصوص Nightshade شامل سه تریم دودی و مشکی شیشه‌ها، تریم های اسپرت 18 اینچی مشکی رنگ، تریم مشکی رنگ آینه‌های جانبی و رنگ‌آمیزی مشکی برای نسخه‌های هیبرید می‌شود.

در نهایت کمپانی تویوتا با ترکیب رنگ‌ها و مدل‌های خود، حدود 18 نسخه متمایز و جدید از کمری را روانه بازار می‌کند که جذاب‌ترین آنها محور TRD خواهد بود. گفتنی است که تی آر دی اختصاری محصولات مسابقه‌ای تویوتا است و بر ارائه محصولات خیابان‌محور نیز تمرکز دارد.

تویوتا رنگ ویژه‌ای را با ترکیب دو رنگ مشکی و آبی در دسترس قرار می‌دهد، منتها تنها مدلی که از این ترکیب رنگ بهره می‌برد، همان TRD است که ترکیب آن با اجزا و قطعات اسپرت بدنه نظیر اسپویلر عقب، دامن جانبی و دیفیوزر جلو دیده می‌شود.

۲. کیا سراتو: یک میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان

این خودروها را باید در خیابان‌های ایران می‌دیدیم

  •     حجم موتور: ۱.۶ لیتری
  •     حداکثر قدرت: ۲۰۱ اسب بخار
  •     حداکثر سرعت: ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت
  •     تعداد سیلندر: ۱۶/۴
  •     طول: ۴۶۴۰ میلی متر
  •     وزن: ۱۲۲۸کیلوگرم
  •     ارتفاع: ۱۴۴۰ میلی متر

سال ۲۰۲۲ برای کمپانی کیا و محصولی نظیر کیا سراتو سال خوبی بود، چرا که نسخه جدید این خودرو روانه بازار شد. از جمله خودروهای لوکس و مدرنی که در بازارهای جهانی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است، کیا سراتو است که در دیگر کشورهای جهان کیا فورته نامیده می‌شود.

کیا سراتو 2022 مجهز به 15 سیستم کمک راننده است و مشتریان می‌توانند این خودروی سدان جذاب را در چهار تیپ FE ، LXS ، GT-Line و GT سفارش دهند. خط تولید این خودرو واقع در مکزیک قادر است تا نیازهای مشتریان آمریکایی را تأمین کند. از جمله تغییرات نسخه فیس لیفت سراتو در سال 2022 می‌توان به چراغ‌های جدید جلو با نورپردازی قوی‌تر و سپرهای اصلاح شده اشاره کرد.

یکی از آپشن‌های نسخه فول آپشن این خودرو چراغ‌های مه شکن تماما LED است. در جلوپنجره نیز شاهد به‌کارگیری زبان طراحی جدید کمپانی کیا یعنی الگوی ببر هستیم و رینگ‌های این سدان نیز به تازگی 17 اینچی شده‌اند. در نسخه 2022 شاهد نمای جلویی با دماغه بازطراحی شده و چراغ‌های جدیدی هستیم که به پوزه ببر معروف است و بر جذابیت‌های این خودرو افزوده است.

از دیگر مشخصات نمای جلوی کیا سراتو 2022، سپر تهاجمی با ورودی‌های هوای جدید و چراغ‌های ال ای دی هستند. عمده تغییرات همان‌طور که دیدیم در نمای جلو بود و طراحان این خودرو در طراحی نمای عقبی چندان دقت و سلیقه به خرج نداده‌اند. تغییرات این بخش شامل مواردی نظیر لوگوی ببر جدید کیا، گرافیک جدید چراغ‌ها و بازنگری جزئی در سپرها می‌شود. البته نسخه‌های GT به تریم‌های قرمزرنگ در سپرها و جلوپنجره و همچنین اسپویلر کوچک در لبه در صندوق مجهز شدند.

اگر از سمت جانبی به این سدان کامپکت نگاهی بیندازیم، در وهله اول رینگ‌های 16 و 17 اینچی نظرمان را جلب خواهد کرد. دو تیپ کیا سراتو FE و LXS مجهز به نمایشگرهای 8 اینچی درون کابین هستند. در دو تیپ رده بالاتر این خودرو، GT-Line و GT که نسخه کره‌ای آن نیز محسوب می‌شود، شاهد تعبیه دو نمایشگر 10.25 اینچی خواهیم بود. این دو نمایشگر قادر به پشتیبانی از دو قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی وایرلس است.

۳. کیا سورنتو: یک میلیارد و ۵۳۹ میلیون تومان

این خودروها را باید در خیابان‌های ایران می‌دیدیم

  •     حجم موتور: ۱.۶ لیتری
  •     حداکثر قدرت: ۲۶۱ اسب بخار
  •     گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک
  •     تعداد سیلندر: تعداد سیلندر
  •     طول: ۴۴۸۰میلی متر
  •     وزن: ۱۶۳۱ کیلوگرم
  •     ارتفاع: ۱۶۴۰ میلی متر

شاید بتوان گفت فیس لیفت جدید کیا سورنتو تغییرات زیادی نپذیرفته و تنها تغییری که در تمام محصولات این خودروساز دیده می‌شود، تغییر الگویی است که شبیه به ببر است. ناگفته نماند که طراحی لوگوی جدید کمپانی کیا ظاهر مدرن‌تری نسبت به قبل دارد. دو تریم سورنتو، یعنی EX و S مجهز به ایکس لاین شده‌اند. در مدل هیبریدی این خودروی شاسی بلند قوای محرکه چهار چرخ وجود دارد و تریم EX دارای رینگ‌های 19 اینچی سودمندی شده است.

شرکت کیا برای سورنتوی تریم S به بالا آپشنی تحت عنوان نمایشگر 10.25 اینچی قرار داده و این حرکت مشابه کاری است که در کیا سراتو شاهد آن بودیم. نمایشگرهای مذکور مجهز به سیستم ناوبری و سیستم‌های تلماتیک هستند که به شکل استاندارد در نظر گرفته شده‌اند.

نسخه فول آپشن سورنتو نیز مجهز به صندلی‌های برقی است که راننده می‌تواند آنها را در 14 جهت تنظیم کند. از طرف دیگر در نسخه SX صندلی‌های کاپیتانی عقب با گرم کن تجهیز شده‌اند. نسخه پایه LX FWD سورنتو در حال حاضر 29 هزار و 490 دلار قیمت دارد و نسبت به سال گذشته تنها 100 دلار گران‌تر شده که عدد معقولی است. همچنین مشتریان تنها با پرداخت 1800 دلار اضافی قادر خواهند بود نسخه چهار چرخ متحرک این شاسی بلند را سفارش دهند.

طراحی ظاهری این کراس اوور نیز همچون سایر محصولات بازار نیست و با خودروهایی نظیر اسپورتیج، تلوراید و کیا سلتوس متفاوت است، اما همچنان کمپانی تولیدکننده این خودرو از الگوی دماغه ببر در قسمت جلویی بهره برده است. ظاهر کیا سورنتو مشتری را جذب خود می‌کند، چرا که از طراحی باابهت و زیبایی بهره می‌برد.

در مجموع این کراس اوور جذاب در سایر زمینه‌ها نیز نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت‌های خوبی داشته، به طوری که نمای جلویی در خود جلوپنجره‌ای بزرگ و کشیده‌ای را جای داده و از ترکیب این جلوپنجره با چراغ‌های بدون قاب جلو، نمای سنگین و باوقاری نصیب سورنتو شده است.

طول کاپوت این خودرو بیشتر از قبل شده و علت آن هم عقب رفتن ستون A خودرو به اندازه 30 میلی‌متر است. رگه‌های اغراق‌آمیز و طراحی‌های تعجب‌برانگیز در برنامه این خودروساز نبوده و سازندگان و طراحان تلاش خود را کرده‌اند تا بتوانند خودرویی ماندگار و زیبا تولید کنند. در واقع بهره‌گیری از طراحی‌هایی با خطوط و زوایای تند و تیز و برجسته برای تمام دوران‌ها خوب نیست و تاریخ انقضا دارد و سورنتو هم سعی کرده دنباله‌روی این مسیر نباشد.

۴. تویوتا کرولا: یک میلیارد و ۴۳ میلیون تومان

این خودروها را باید در خیابان‌های ایران می‌دیدیم

  •     حجم موتور: ۲ لیتری
  •     حداکثر قدرت: ۱۶۹ اسب بخار
  •     حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت
  •     تعداد سیلندر: ۴
  •     طول: ۴۴۶۰ میلی متر
  •     وزن: ۱۳۲۵ کیلوگرم
  •     ارتفاع: ۱۶۲۰ میلی متر

از جمله پرفروش‌ترین خودروهای کمپانی تویوتا، کرولا است که لقب گاو شیرده را از آن خود کرده است. این خودرو نه تنها در کشور مادری خود تبدیل به یکی از خودروهای پرطرفدار و پرفروش شد، بلکه در بازارهای جهانی نیز محبوبیت شگفت‌انگیزی پیدا کرد و به محض واردات به بازار ایران نیز مورد توجه مشتریان قرار گرفت. پس از این که طی یک دهه اخیر بازار کراس اوورها داغ شد، تویوتا تصمیم گرفت این سدان جذاب را وارد میدان رقابتی کراس اوورها کند.

بنابراین پس از تصمیم‌گیری در خصوص ورود به بازار کراس اوورها شاهد تولید کرولا کراس از سوی این کمپانی بودیم. این خودرو یک کراس اوور جمع و جور شهری است که نام و برخی از مشخصات آن مشابه نسخه ۲۰۲۰ است. این خودرو امسال راهی بازارهای جهانی می‌شود و قرار است بازار را بترکاند.

کرولا کراس مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر است که می‌تواند قدرت ۱۶۹ اسب بخار را تولید کند و قدرت را از طریق گیربکس خود به چهار چرخ متحرک انتقال می‌دهد. گفتنی است که تویوتا اعلام کرده در سال ۲۰۲۳ قرار است که پیشرانه‌ای هیبریدی به خط تولید این خودرو ملحق شود.

به لحاظ ابعاد، کرولا کراس بزرگتر از خودرویی نظیر تویوتا C-HR و کوچکتر از RAV۴ است. در واقع این خودرو هم‌رده با جیپ کامپس، کیا سلتوس و نیسان روگ اسپرت خواهد بود. همچنین فضای بار بیشتر این خودرو دغدغه مشتریان را تا حدود زیادی از بابت سفرهای خانوادگی مرتفع می‌کند.

۵. تویوتا راو ۴: یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان

این خودروها را باید در خیابان‌های ایران می‌دیدیم

  •     حجم موتور: ۲.۵ لیتری
  •     حداکثر قدرت: ۳۰۲ اسب بخار
  •     حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
  •     تعداد سیلندر: ۱۶/۴
  •     طول: ۴۵۹۵ میلی متر
  •     وزن: ۱۹۵۰ کیلوگرم
  •     ارتفاع: ۱۷۰۲ میلی متر

سال ۱۹۹۴ بود که کمپانی تویوتا اولین شاسی بلند سایز کوچک خود را تحت عنوان تویوتا راوفور روانه بازار کرد. این خودرو از آن دسته تولیداتی است که خود تولیدکننده هم انتظار فروش بالایی از آن نداشته، اما برعکس از راو ۴ استقبال خوبی به عمل آمد و به عنوان یک کراس اوور سایز کوچک به موفقیت و محبوبیت بسیاری دست یافت.

هم اکنون این خودرو در خط تولید شرکت تویوتا قرار دارد و پنجمین نسل از آن در حال تولید است. البته سگمنت این خودرو دچار تغییراتی شده و مدت‌هاست که به عنوان یک کراس اوور شهری شناخته می‌شود. از جمله ویژگی‌هایی که در این خودرو منجر به موفقیت آن شده می‌توان به ابعاد منطقی و مشخصات فنی مناسب اشاره کرد.

راوفور به محض واردات به بازار ایران مورد توجه جوان‌ترها قرار گرفت. البته خانواده‌ها نیز به علت طراحی معقول و مناسب و توان مناسبی که دارد از حضور آن استقبال کرده‌اند. در سال ۲۰۰۵ این محصول وارد خط تولید شد و حالا شاهد تولید نسل پنجم تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۲۲ هستیم.

لازم به ذکر است که راوفور علاوه بر این که مجهز به پیشرانه بنزینی است، از موتور پرقدرت هیبریدی نیز بهره می‌گیرد. موتور این خودرو ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر است. این موتور به همراه موتور برقی می‌تواند قدرتی برابر با ۲۱۹ اسب بخار تولید کند. همچنین محبوبیت این خودرو به حدی است که در بازار آمریکای شمالی، تویوتا تنها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ موفق شد تعداد ۳۱۳ هزار دستگاه راوفور بفروشد.

بنابراین منطقی است که کمپانی تویوتا بخواهد تغییرات جذابی در این کراس اوور کامپکت شهری ارائه دهد تا مشتریان وفادارش را از دست ندهد. قیمت این محصول با توجه به تریمی که انتخاب می‌کنید از ۲۷ تا ۳۰ هزار دلار خواهد بود. امیدواریم که این خودرو نیز با آزادسازی واردات به بازار ایران راه یابد.

۶. کیا اسپورتیج: یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان

این خودروها را باید در خیابان‌های ایران می‌دیدیم

  •     حجم موتور: ۲۳۵۹ سی سی
  •     حداکثر قدرت: ۱۸۱ اسب بخار
  •     گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک
  •     تعداد سیلندر: ۴
  •     طول: ۴۴۸۰ میلی متر
  •     وزن: ۱۶۳۱ کیلوگرم
  •     ارتفاع: ۱۶۴۰ میلی متر

کیا اسپورتیج از جمله محصولات محبوب و پرطرفدار بازارهای جهانی و به ویژه ایران است. نسخه ۲۰۲۲ این خودرو غوغای زیادی به پا کرد و شور تازه‌ای در جان طرفداران انداخت. طبق اطلاعات منتشر شده، هم اکنون این خودرو در حال فروش در کره جنوبی است.

بر اساس اطلاعات و آمار به دست آمده از مشخصات این خودرو به نظر می‌رسد کمپانی کیا باری دیگر در زمینه تولید نسخه بهتری از کیا اسپورتیج گل کاشته و اصطلاحا سنگ تمام گذاشته است. حال که انتظارها به پایان رسیده و بازار کره جنوبی شاهد ورود این کراس اوور جذاب است بیایید نگاهی مختصر به این خودرو بیندازیم.

چندی پیش کمپانی هیوندای، خودروی توسان خود را راهی بازار کرد. این محصول به نوعی هنجارشکنانه بود، زیرا طراحی غیر معمولی را ارائه می‌داد. خوشبختانه مشتریان کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ از عملکرد این شرکت در زمینه طراحی آن رضایت کامل دارند. اسپورتیج جدید مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توروشارژ است که می‌تواند نهایتا ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

وظیفه انتقال نیرو در این خودرو بر دوش گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دو کلاچه کوپل است. یک نسخه دیزلی از این کراس اوور نیز وجود دارد که می‌توانید سفارش دهید. پیشرانه ۲ لیتری دیزلی اسپورتیج قادر است ۱۸۳ اسب بخار قدرت و ۴۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

گفتنی است که نسخه دیزلی دارای یک نسخه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است و متاسفانه نسخه دنده دستی 7 سرعته در آن وجود ندارد. به گفته کمپانی کیا قرار است که در آینده‌ای نزدیک، شاهد عرضه نسخه‌های مختلفی از اسپورتیج با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی باشیم که مجهز به سیستمی به نام E-Handling هستند.

نظر شما درباره آزادسازی واردات خودرو چیست و فکر می‌کنید در صورت آزاد شدن واردات چه خودروهایی با چه قیمتی وارد بازار کشورمان می‌شوند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ناشناس

    شتر در خواب بیند

  • علیرضا


    واقعا فکر کردید اگر هم بیاد قیمت‌ها همینه ماشین چینی با حذف آپشن دوبرابر قیمت میفروشن

  • ناشناس

    میرسلیم نذاشت

  • ناشناس

    کاسب تحریم دلال خودرو نمیخواد

  • ناشناس

    انحصاری کردن ارابه مرگ بندازن به مردم

  • ناشناس

    نماینده مجلس اونوقت چکار کنه

  • ناشناس

    تا انحصار خودرو دستشونه امید در این کشور مرده

  • ناشناس

    اجازه واردات خودروهای با کیفیت رو به کشور نمیدن تا بیچاره ما مردم مجبور باشیم خودروی اشغال و گرون داخلی رو سوار بشیم و هر روز تو جادها بیشتر کشته بدیم

  • ناشناس

    اگه می‌دیدیم که نعش کشای ایران خودرو سایپا رو کی میخواست بخره

  • دهه پنجاهی نسل سوخته

    عمر و زندگی ما رو تباه کردند به شما رسید همه چی داره تغییر میکنه

  • ناشناس

    بچه ای دست دلال میرسه و بعدش چندین برابر به من و تو

  • ali

    انشالله اینم مثل خرمشهر آزاد بشه

  • صادق

    نظر ما اصلا مهم نیست، نظر اونا مهمه

  • ناشناس

    بی ام دبلیو ix

  • ناشناس

    خوش به حال شما

  • ali

    یا خدا ما هم گناه داریم
    از اینا با این قیمت می خواهیم

  • ناشناس

    خودروی ایمن ، کم مصرف، و ترجیحا هیبریدی

  • ناشناس

    سورنتو ۲۰۱۸ سه و نیمه اونوقت مدل سالش یک و نیم میدن بهمون زهی خیال باطل خخ

  • غلام

    مگر نظر ما مطرحه ؟!؟!؟!؟!!!!!!!

  • محمدرضا شریفی

    سلام.خیر نبینند کسانی که این ماشین ها را تولید میکنند.برای مردمی که گرفتار حسادت.ونابخردی ونا آگاهی با هم زندگی میکنند...

  • الف دال

    حالا هم واردبشه مردم عادی می تونن بخرن نمی تونن بخرن اونا هم که توان خرید دارن حسابشون جداس

  • ناشناس

    زير ٢٥٠٠ cc. كمتر از ٢٥.٠٠٠ يورو (٢٨.٠٠٠) دلار ارزش خودرو. كشور توليد كننده تحريم كننده ايران نباشه.
    يعني فقط ماشين چيني مجاز به وروده.

  • ناشناس

    اگه وارد می شد الان هر ایرانی دوتا داشت دم در خونه اش یک میلیار د وپانصد که چیزی نیست هر ایرانی ماهانه ده میلیارد حقوق ودر آمد دارد بویژه بازنشستگان فرهنگی خیلی حقوق می گیرند حتما برای نوه هاشون هم خریده بودند

  • اسی طاهری

    من که یک ملیارد ندارم برای کی وارد می کنید‌من که جانبارم حتی یه معرفی نامه


    نمیدن برم ماشین ایرانی سمند دولتی بخرم وای بر شما

  • ناشناس

    ماشین ارزونتر نبود

  • ناشناس

    اولا قرار نیست چیزی درست بشه اینا همش حرفه.و دوم اینکه هروقت از پیشرفت بقیه خوشحال شدی خودت هم پیشرفت میکنی

  • ناشناس

    خب سوار نشید.تا وقتی یه دست نباشیم هر بلایی سرمون بیاد حقمونه

  • ناشناس

    دست دوم مدل چندسال پيش اين ماشينها تو ايران الان چندبرابر قيمت داره شاسي بلندها كه همه بالاي 3 قيمت ميخوره الان.

  • ناشناس

    همون پراید هم زیادمونه

  • ناشناس

    در قیاس با دنا اینا هیچی نیستن

    پاسخ ها

    • ناشناس

      دنا پلاس، ماشین محبوب رئیس جمهورها

  • ناشناس

    اون سنی چیکار به این چیزا داره

  • آخرین سنگر سکوته

    بعدشم تازه وارد میکردن چی میشد؟ چه فرقی به حال ما بدبخت بیچاره ها داره؟بچه پولدارا پزشو میدن‌ حسرت آهش مال ما بچه فقیراس

  • ناشناس

    گیرم که ازفرداآزادشدمن بازنشسته شایدبتوانم نگاهش کنم

  • ناشناس

    قدرت‌های مافیایی درایران نمی‌گذارند مردم ایران خودروی خوب داشته باشند دوست دارند مردم گدا شوند، خدا لعنت کند همه آنها را،

  • ناشناس

    هیچ آزادسازیی صورت نمی گیره، فقط محصولات چینی وارد و تولید می شوند. واردات خودروهای کره ایی و ژاپنی برای همیشه از ایران جمع شدند.

  • ناشناس

    باید واردات خودرو آزاد بشه تا شرکت های داخلی هم وارد عرصه رقابت بشن و محصولات خوب و درجه یک تولید کنن قانونش اینه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج