تولید لیفان ایکس۷۰ در ایران آغاز شد
تولیدخودروی «لیفان ایکس۷۰» به عنوان جدیدترین خودروی کراساوور بازار ایران در خودروسازان بم آغاز شد.
برترینها: تولیدخودروی" لیفان ایکس ۷۰ " به عنوان جدیدترین خودروی کراس اوور بازار ایران در خودروسازان بم آغاز شد. این خودرو به پیشرانهای ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که قدرت موتور توسط جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخهای جلو منتقل میشود.
"لیفان ایکس ۷۰ " کراس اوور متوسط کمپانی چینی لیفان است که تولید آن از سال ۲۰۱۸ در چین آغاز شد و با توجه به اینکه کمپانی لیفان این خودرو را برای بازارهای صادراتی خود در نظر گرفته بود لذا عرضه آن نخستین بار در کشور روسیه آغاز شد.
بر اساس این گزارش هم اکنون پس از روسیه تولید این خودرو در ایران و در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در کارخانه بم خودرو آغاز شده و بنا به شنیدهها نیز بنا است تا اولین محصول تولیدی این شرکت در دی ماه ۹۹ وارد خیابانهای ایران شود.
طبق اطلاعات منتشرشده از سوی خودروسازان بم، پیشرانه این خودرو توان تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودرو با ۱۴۱۵ کیلوگرم وزن نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت را دارد.
طراحی بدنه و نمای بیرونی
با نگاهی به لیفان X۷۰، شباهت فنی و ظاهری با امویام X۳۳ دیده میشود. از نظر ابعاد، این خودرو با طول ۴،۳۹۰ میلیمتر، عرض ۱،۸۲۰ میلیمتر و ارتفاع سقف ۱،۷۱۵ میلیمتر، تفاوت چندانی با رقیب ساخت چری ندارد. لیفان X۷۰ در نمای روبهرو، بسیار زیباتر از X۶۰ بهنظر میرسد و البته فراتر از یک کراساور اقتصادی ساخت چین نیست.
چراغ اسپرت با کشیدگی به سمت گلگیر، جلوپنجره ساده همراه خطوط براق کروم، مهشکنهای دایرهای در طرفین سپر و چند خط حجمدهنده روی درپوش موتور و زیر چراغها، ترکیبی عامهپسند برای لیفان X۷۰ فراهم میکنند. ادوات سیاهرنگ پلاستیکی در سپر، رکاب و گلگیرهای این خودرو، کمتر از امویام X۳۳ است و از این نظر، کمی لوکستر جلوه میکند.
در اندک تصاویر موجود از X۷۰ وارداتی، رینگهای اسپرت پنجپر با اتصالات دوگانه وجود دارند که بسیار زیبا و چشمگیر بهنظر میرسند. بین دستگیرههای ورودی به کابین، برجستگی خط بدنه دیده میشود که موازی با حجمدهی مشابه در نزدیکی چراغ عقب است. در نمای پشت، صرفهجویی شرکت سازنده برای نصب قطعات پلاستیکی فراموش شده و سپر عقب برخلاف سپر جلو، تمام پلاستیک است. مشابه X۳۳، حفرههای چهارگوش طرفین سپر لیفان X۷۰ هم، کاربرد خاصی از نظر فنی ندارند؛ چراکه یک لوله اگزوز رها شده در سمت چپ و زیر اتاق، تنها خروجی پیشرانه خواهد بود.
لیفان X۷۰ برخلاف امویام X۳۳، دارای چرخ یدکی نصب شده زیر بدنه است که البته هنگام نیاز به استفاده با مشکلاتی همراه خواهد بود؛ اما زیبایی نمای پشت را بهبود میدهد و امکان بازگشایی درپوش صندوق به سمت بالا را فراهم میکند. شاید مهمترین نکته منفی در طراحی این کراساور چینی با وجود چراغهای اسپرت و عامهپسند، حالت صاف و بیروح در کاپوت عقب باشد که عملا ناهماهنگ با دیگر اجزا و بیهدف بهنظر میرسد.
طراحی داخلی و کابین
حالت ساده و کمهیجان لیفان X۷۰ در فضای کابین، تشدید میشود. حالت دو رنگ با خاکستری و نقرهای، همراه نمایشگر لمسی ۹ اینچ و کلیدهای کمتعداد در وسط، شباهتهایی به خودروهای مدرن و سبک طراحی مینیمال دارد؛ اما در مجموع راضیکننده نیست و یک محصول ارزانقیمت را تداعی میکند. براساس تصاویر موجود، پوشش چرم مصنوعی دور فرمان وجود دارد و برای استراحتگاه بازو داخل درهای ورودی و محل کلیدهای بالابر شیشه نیز، پوشش نرم و چرمی استفاده شده است. بسیاری از رقبا مثل امویام X۳۳، دارای دستگیرههای بزرگتر و طراحی بهتر برای این قسمت هستند.
از نکات مثبت در فضای داخلی X۷۰ میتوان به نمایشگر تمام رنگی در پنل پشت فرمان، استارت دکمهای و صندلیهای اسپرت اشاره کرد. نوع کلیدهای روی فرمان برای استفاده از کروز کنترل و ارتباط تلفنی هم، فراتر از مصحولات همرده مثل X۳۳، شباهت زیادی به خودروهای مدرن بازار جهانی دارد.
پیشرانه و تجهیزات فنی
تنها قوای محرک قابل سفارش برای لیفان X۷۰ دارای پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی، همراه جعبهدنده CVT است. این موتور، ۱۴۰ اسببخار قدرت و ۱۸۰ نیوتنمتر گشتاور دارد که از این نظر، کاملا مشابه X۳۳ مدیران خودرو خواهد بود. باتوجهبه وزن خالص ۱۴۶۰ کیلوگرم، میتوان انتظار داشت حدود ۱۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و با میانگین مصرف سوخت ۱۰ تا ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این محصول مشابه دیگر کراساورهای چینی بازار ایران، صرفا دیفرانسیل جلو خواهد بود.
امکانات رفاهی و ایمنی
لیفان X۷۰ در مقایسه با دیگر خودروهای چینی هم رده، تاحدودی کاملتر و پیشرفتهتر است. سیستم مدیریت پایداری ESP در بسیاری از مدلهای وارداتی از جمله نسخههای قدیمی X۳۳ وجود نداشت، اما برای X۷۰ قابل استفاده است. همچنین استارت دکمهای، ورود بدون کلید (Keyless)، صندلی برقی راننده و گرمکن داخلی برای صندلیهای جلو، امکانات جالب توجه در کراساور لیفان هستند. مهمترین آپشنهای X۷۰ عبارتند از:
- فرمان هیدرولیک
- سامانه ESP/ABS/EBD/BOS
- استاندارد آلایندگی یورو ۵
- دو کیسه هوا
- کروزکنترل
- تهویه خودکار
- سانروف
- تریم داخلی چرم مصنوعی
- صندلی برقی راننده ۶ جهته
- گرم کن صندلیهای جلو
- استارت دکمهای
- کامپیوتر سفر
- روشنایی روز LED
- نمایشگر ۹ اینچی اندروید
- حسگر باد لاستیک
- آینه الکتروکرومیک
- دوربین عقب
- حسگر پارک جلو و عقب
قیمت لیفان X۷۰
در بازار روسیه، ارزانترین تیپ X۷۰ حتی از گرانترین تیپ لیفان X۷ هم گرانتر است؛ پس از همین حالا بگوییم که مبادا قیمتش شما را تعجبزده کند!
قیمت پایهای لیفان X۷۰ در روسیه از حدود ۸۰۰ هزار روبل (معادل تقریبی ۱۱ هزار دلار) در مدل دندهای آغاز میشود. گرانترین تیپ لیفان X۷۰ نیز مختص نسخه اتوماتش است و حدود یک میلیون ۶۰ هزار روبل (معادل تقریبی ۱۴ هزار دلار) میارزد؛ بنابراین میتوان حدس زد که در صورت مونتاژ لیفان X۷۰ توسط خودروسازان بم، این محصول جدید کرمانیها باید با ام وی ام X۵۵ مدیران خودرو، بیسو T۳ و همچنین اس دبیلو ام G۰۱ سیف خودرو رقابت کند.
همچنین خودروسازان بم برای نخستین بار در مهرماه ۹۹، قیمت لیفان X۷۰ را معادل ۵۸۰ میلیون تومان اعلام کردند و قول دادند که نخستین سری آنرا در اوایل زمستان ۹۹ بدست خریدارانش برسانند.
خط تولید لیفان ایکس۷۰ در کارخانه بم خودرو
منبع: عصر ایران و باما
نظر کاربران
قیمت ناقابل 800
پاسخ ها
آره ملتم که...
دقت کردی چی نوشته بود برادر ؟
نوشته مدل پایش ۱۱ هزار دلار هستش
یعنی تو بحرین یا عمان که پولشون حدود سه برابر دلار ارزش داره براشمن دور و بر ۵ هزار دلار اب میخوره!!!!!
حقوق یکی دو ماهشون
بی ام و سری ایکس ۱۰
خوش به حال ما با این ماشین ها. هرچند منظورم نعمت دیدنشون هست و گرنه غلط بکنم به خریدشون حتی فکر کنم
پاسخ ها
بی ام و نه داداش ام وی ام
خخخخخخخخخخخخ
موقعی که شیر تو جنگل نباشه کفتار خود نمایی میکنه دیگه .
پاسخ ها
شیر یعنی بنز بی ام و پورشه کرگدن یعنی فورد و
. جنرال موتورز اسب یعنی فراری لامبورگینی
پلنگ یعنی نیسان تویوتا لکسوس سوبارو مزدا هوندا
سگ یعنی کیا و هیوندای کفتار پست یعنی پژو سیتروئن و رنو
شغال یعنی چری لیفان ام وی ام
الاغ یعنی سایپا و ایرانخودرو
پيشرانه 140 اسب!! دقيقا مصداق همون ضرب المثل فقط هيكل گنده كرده است! البته سهم ما ايرانيهاي هميشه غرغرو و هرگز دست به اقدام نزن بيشتر از اين هم نيست.
ای بابا چقدر ارزان است
کاش انقد عمر کنم آزاد شدن واردات خودرو با قیمت بدون تعرفه رو ببینم و روزی که ایران خودرو و سایپا به خاک سیاه نشستن
همون ایکس33 با یه خورده دستکاری تو ظاهر ماشین بعنوان محصول جدید! مسخره نیست؟
پاسخ ها
همونطور كه ما پرايدمونو فقط ميتونيم تو عراق و سوريه به مردم ناراضي ولي مجبور، غالب كنيم چين هم ميتونه اين چهارچرخه هاشو به كشورهاي دوست (شامل ايران و روسيه و نه هيچ كشور جهان اولي ديگه و نه هيچ كشور پيشرفته ديگه) غالب كنه.
آیا میدونستین که هیچ کشوری شهرونداشو مجبور نمیکنه ماشین آشغال چینی و یا ایرانی بخرنو سوار بشن بلکه خوده اون مردم هستن که یک عمر میرن و میخرن؟آیامیدونستین این مردم خودشون انتخاب کردن که ماشین آشغال درجه ۵ سوار بشن ولی پول تویوتا رو جاش میدن؟ آیا میدونستین وقتی از این مردم بپرسی چرا با اینکه میدونی اینها آشغاله ولی بازم میری میخری در جواب چی بهت میگه؟میگه مجبوره .آیا میدونستید اگه اتحاد باشه و خودروی بیکیفیت کسی نخره مجبور میشن گمرکات رو آزاد کنن؟
پاسخ ها
آيا ميدوني اينجا ايرانه و مردمي داره كه ديگه دلال صفتي جزئي از شخصيتشون شده؟
گرون و دست نیافتنی و ظلم و بدتر از همه گیر نیومدن قطعه ها این نوع ماشین ها
کاش پیکان رو ارتقاع میدادن
هرچی باشه خودرو وطنی محسوب میشد
خخخخخخخخخخخخخخ
جلو لندکروزی هم ساختنش
انگار ما تو این کشور زندگی نمیکنم !همه چی واسه پولداراس
...و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.
و بزودی ظالمان خواهند دانست که ...
یعنی پاش به ایران برسه تمام این آپشن ها کامل روی ماشین هست یا از سرو تهش میزنن؟ بعید میدونم
11 هزار دلار به دلار 30 تومنی مگه نمیشه 330 میلیون تومن؟؟؟ این اختلاف قیمت به خاطر چیه؟
یه زمانی کادیلاک سویل تو ایران مونتاژ میشد
پاسخ ها
عجب حرف قشنگی زدی واقعا ...
تا حالا دقت نکرده بودم ... چقدر نزول آخه
حالا کجاشو دیدین ... چند سال دیگه همین چینم دیگه ماشیناشو نمیده ... الان برا ازمایش میده به ملت ... پسفردا باید دنبال پاکستان و ویتنام و ... باشم گاری بدن بهمون ...
دقیقا مثل کره که یه زمانی التماس میکرد ماشیناشو بده ، الان تاقچه بالا میذاره
ايران شده مستعمره چین ومصرف کالاهای بی کیفیت این کشور کمونیست
که هیچ چیز روقبول نداره
درود هم وطن ۱۱:۱۴
تولید نگو، مونتاژ.
معلوم نیست امتیازش مال کدوم .....