۱۰۰۷۹۷
۱ نظر
۵۰۲۹
۱ نظر
۵۰۲۹
پ

بررسی ولاستر، اولین خودروی ۳ درب هیوندای

هیوندای سعی داشت سنت شکنی کند و با تولید جنسیس کوپه اولین قدم را در این راه برداشت. طراحی‌های پر انحنا و چشمگیر خبر ازسرعت فزاینده رقابت این کمپانی با برندهای مطرح جهان می‌داد. تولید و عرضه ولاستر گامی دیگر در این راستاست تا هیوندای شگفتی‌آفرینی کند.

بررسی ولاستر، اولین خودروی 3 درب هیوندای
مجله تخت گاز: هیوندای سعی داشت سنت شکنی کند و با تولید جنسیس کوپه اولین قدم را در این راه برداشت. طراحی‌های پر انحنا و چشمگیر خبر از سرعت فزاینده رقابت این کمپانی با برندهای مطرح جهان می‌داد. تولید و عرضه ولاستر گامی دیگر در این راستاست تا هیوندای بار دیگر شگفتی‌آفرینی کند. فرصتی پیش آمد تا در اولین روزهای ورود این محصول به کشورمان، به تست و بررسی ولاستر، اولین خودروی ۳ درب هیوندای بپردازیم.

طراحی خارجی و داخلی

تازه وارد است و طبق معمول نگاه کنجکاو عابران را به سوی خود می‌کشاند. ولاستر در نمای جلو طراحی جنسیس کوپه ۲۰۱۳ را به عاریت گرفته، چراغ‌های کشیده و جلوپنجره بزرگ. اما در نمای پشت کاملا منحصربه‌فرد است. شیشه عقب بسیار کوچک، دوربین در زیر آرم هیوندای که تصویر عقب را در مانیتور ۷ اینچی نمایش می‌دهد، ارتفاع کم قسمت انتهایی، بالچه برای تعادل عرضی، اگزوز دوبل وسط سپر و چراغ عقب با ترکیب نئون و LED معجونی جذاب برای قسمت عقب خودرو ساخته‌اند.

بررسی ولاستر، اولین خودروی 3 درب هیوندای

ولاستر فقط یک درب عقب آن هم سمت شاگرد دارد و به همین منظور به آن ۳ درب می گویند. طراحی خاص این اتاق باعث شده که درب جلو سمت شاگرد کوچک‌تر و ستون آن جلوتر از ستون سمت راننده (که درب عقب ندارد) باشد. البته از نظر طراحی سازه ممکن است این سوال مطرح شود که به دلیل عدم قرینه بودن شاسی در گشتاور پیچشی عملکرد ضعیف داشته باشد که این مورد با تقویت پروفیل سازه در ستون‌های میانی جبران شده است.

با وارد شدن به کابین اولین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، اصرار سازنده بر متمایز بودن شکل ادوات است، به عنوان مثال روپوش دایره‌ای شکلی که سطح پایین دسته دنده را پوشانده، روکش ترکیبی طرح برجسته که اولین بار در ب‌ام‌و X۶ دیده شده، دستگیره‌های بزرگ و متفاوت درب جلو، حکاکی نوشته Veloster روی صندلی‌های جلو و شیشه عقب دو تکه و منحنی که به همراه سقف پاناروما تقریبا حس و حال سقف تمام شیشه‌ای را به سرنشین هدیه می‌دهد. صندلی راننده ، تنها صندلی نیمه برقی این خودروست که به خوبی راننده را در بر می‌گیرد. فضای عقب برای یک سرنشین بالغ محدود است و به دلیل شیب نسبتا تند سقف، قسمت سر کمی آزرده می‌شود. همچنین جا لیوانی تعبیه شده در وسط صندلی عقب امکان جمع شدن ندارد و تحرک را سخت می‌کند.

توان فنی

ولاستر خودروی چندان قدرتمندی نیست، از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶۰۰ سی‌سی با ۱۳۸ اسب بخار قدرت بهره می‌برد که گشتاور آن در دور موتوری بالاتر از حد انتظار به دست می‌آید، اما گیرباکس ۶ دنده تیپ ترونیک توانسته ضعف حجم کم موتور را کم رنگ کرده و با دقت عمل بالا و ضریب مناسب، تا حدودی قابلیت حرکتی آن را بهبود ببخشد.

بررسی ولاستر، اولین خودروی 3 درب هیوندای

داخل خودرو می‌نشینیم و دکمه استارت که در وسط کنسول تعبیه شده را می فشاریم. موتور بسیار نرم و بی صدا روشن می شود و خبری از غرش و هیجان نیست. دنده را در حالت D قرار می‌دهیم، در شروع مسیر که اتفاقا سر بالایی هم هست، کمی نا امید می‌شویم، چرا که کشش چندانی ندارد. اما با ورود به بزرگراه ورق برمی‌گردد. ظاهرا قصد دارد از شرمندگی ما در آید! پدال گاز را می‌فشاریم ، دنده‌ها به سرعت و نرمی عوض می‌شوند و هرگاه احساس نیاز برای شتاب‌گیری بیشتر کنید گیرباکس با یک معکوس سریع به دادتان می‌رسد. در واقع هیوندای کمبود اسب بخار را با ریزتر‌کردن دنده ها جبران کرده. تا اینجای کار نمره قبولی از آن ولاستر است. سراغ تست مانورپذیری می‌رویم. فرمان ولاستر به طور قابل توجهی تیز و حساس است و مانند یک سرباز گوش به فرمان به هر درخواستی بهترین پاسخ را می‌دهد. ابعاد جمع و جور آن به راننده اطمینان می‌دهد تا کمی هیجان را چاشنی رانندگی کند. از سیستم تعلیق خشک و اسپرت که بگذریم، فرمان کوچک، رینگ بزرگ و دیواره کوتاه لاستیک نیز به افزایش لذت مانورپذیری این ۳ درب کره‌ای کمک می‌کنند. همچنين در تست عبور از موانع پيوسته با سرعت ۵۰ کيلومتر بر ساعت، پايداري عرضي مطلوب ارزيابي مي​شود و خروج از محور منحني شکل تعريف شده تقريبا صفر است.

ولاستر فول در بازار ایران با برچسب قیمتی حدود ۱۱۳ میلیون تومان عرضه می‌شود و هنوز خبری از ورود نمونه ۱۶۰۰ سی‌سی توربو با ۲۰۱ اسب بخار نیست. به نظر می‌رسد که با ورود نمونه توربو طیف گسترده‌تری از جوانان جذب این تازه وارد جویای نام شوند.

چرا باید یک ولاستر بخریم؟

  • ظاهر جذاب و تازه
  • رانندگی شهری خوب و لذت بخش و ابعاد کوچک

عليرغم اين​که ولاستر توليد 2014 است اما ضعف​هايي در مونتاژ قطعات بدنه، نظير عدم توازن فاصله بين سپر و گلگير و نيز فاصله درز چرا غ و سپر ديده مي شود.

اگر ولاستر نخریم چه بخریم؟

اگر مصرف خانوادگی دارید ولاستر مناسب شما نیست، پس باید سراغ سدان بروید. با همین پول می توانید سوناتا YF و اپتیما کارکرده و یا نیو سراتو صفر بخرید. اگر هم سراغ کوپه‌ها را می‌گیرید می توانید به سراتو کوپ جديد و جنسیس کوپه 2011 (که قابلیت‌های حرکتی بهتری هم دارد) فکر کنید.

بررسی ولاستر، اولین خودروی 3 درب هیوندای
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • صادق

    من تازگی یکیشو خریدم خیلی خیلی راضیم ما خانواده ۴ نفریم.خیلی جاداره.برخلاف چیری که از بیرون به نظر میرسه.البته یدونه هم دوستم دکتر عارفی میخواد بگیره ایشون مدل ۲۰۱۶ رو مطالعه کرده و از آپشنها و موتور قوی و کمکهای حساس به سرعت و حالت رانندگی و خیلی آپشنهای زیاد که فقط در مدلهای ۲۰۱۶ با ۵ سال گارانتی در ایران موجوده رو میخواد.کسی از دوستان قصد فروش داشت لطفا اطلاع بده.فقط ۲۰۱۶ موتور GDI.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج