۸۹۷۰۸
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

۵۰ درصد کاربران اینترنت ایران زیر ۱۵ سال اند!

رییس مرکز نظارت صدا و سیما گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از کاربران اینترنت در ایران افراد زیر ۱۵ سال می باشند.

خبرگزاری ایرنا: رییس مرکز نظارت صدا و سیما گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از کاربران اینترنت در ایران افراد زیر ۱۵ سال می باشند.

عبدالکریم خیامی در نشست هم اندیشی سبک زندگی و رسانه با حضور استادان دانشگاه در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و مامایی قزوین افزود: در سال ۷۳ یک سال پس از ورود اینترنت به ایران ۲۵۰ هزار کاربر داشتیم.

وی گفت: در سال ۸۴ ، ۱۵ میلیون کاربر اینترنت در ایران وجود داشت. هم اکنون ۵۶ درصد از جوانان ایرانی علاقه زیادی به استفاده از فضاهای مجازی، بازی های رایانه ای و اینترنت در اوقات فراغت خود دارند. این ارقام نشانگر رشد سریع کاربران اینترنت در جامعه است.

خیامی افزود: همچنین بر اساس آمار سالانه حدود ۹ میلیون وب سایت راه اندازی می شود که متاسفانه ۱۲درصد از این سایت ها غیر اخلاقی هستند.

وی با اشاره به تعاریفی از رسانه در جهان مدرن امروزی اظهار داشت: رسانه به معنای عام و وسیع کلمه به مفهوم تمام ابزارهای پیام رسانی مانند مطبوعات، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، بیلبوردهای سطح شهر و حتی بازی های رایانه ای است.

خیامی خاطرنشان کرد: بی تردید رسانه خدمات فراوانی را به جامعه بشری کرده است که آسیب شناسی آن در روابط خانواده و تغییر سبک زندگی افراد به معنای غفلت از این اثرات مثبت نیست.

وی با اشاره به جایگاه جدید رسانه افزود: رسانه امروز منبع جدید معنابخشی از دین، رسوم و آیین ها است که بخش بزرگی از دانسته ها و معناهای زندگی را تشکیل می دهد.

خیامی خاطرنشان کرد: جایگاه و تاثیر رسانه در دنیای امروزی به حدی رسیده است که متاسفانه بخشی از جامعه «چه باید کرد» های زندگی را از رسانه دریافت می کنند.

وی بی طرف نبودن و دخل و تصرف در انتقال پیام را یکی از ویژگی های رسانه ها عنوان کرد و افزود: رسانه ها بی طرف نیستند و ناخودآگاه در انتقال پیام دست اندازی می کنند.

خیامی، «دو جهانی شدن» را محصول ظهور رسانه های نوین دانست و افزود: بسیاری از افراد به خصوص جوانان زیست دو جهانی دارند که در دنیای فیزیکی و دنیای مجازی مفهوم پیدا می کند. پیامد این فضای مجازی نیز تو درتو شدن فرهنگ ها، توسعه آزادی عمل در ابراز ایده ها است.

وی تلفن همراه را یکی از رسانه های فراگیر در دنیای امروز برشمرد و افزود: تلفن همراه امروزه به مثابه یک عنصر هویتی و منزلت اجتماعی برای جوانان و نوجوانان به بخشی از پرستیژ شخصیتی برخی تبدیل شده و موجبات تشدید فردگرایی، افزایش اختیارات فردی و کاهش کنترل والدین بر فرزندان را فراهم کرده است.

این استاد دانشگاه گفت: تلفن همراه با تشدید فردگرایی حتی بر روی سن ازدواج، رابطه اعضای خانواده، شناور شدن مرز زندگی خصوصی و عمومی و گسترش زبان پنهان (زبان خاموش) و بسیاری از فشارهای روانی تاثیر گذاشته است.

خیامی آگاهی بخشی را یکی از راهکار های اساسی در رهایی از آسیب های رسانه دانست و تاکید کرد و گفت: علاوه بر این اگر با حساسیت بیشتر، آگاهانه و نامحسوس تری فضای زندگی فرزندان کنترل شود گام اول در این زمینه بر داشته شده است.

رییس مرکز نظارت و ارزیابی صدا و سیما افزود: یکی از مهم ترین راهکارها در رفع این چالش ارتقای سواد رسانه ای است تا اطلاعات مربوط به کارکرد رسانه را به اطلاع مردم برسانیم تا خودشان در این زمینه اقدام کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    طبیعیه این نسل پر رو و دریده که هیچ پدر و مادری حریفشون نیست 50% کاربران اینترنتی را تشکیل دهند!خداوکیلی اینا رو با بچه های دهه 50 و 60 مقایسه کنید!!!و بعد گریه کنید:)

  • A R A M I S

    دهه 50 نسل فوق سوخته (ذغال شده)
    دهه 60 نسل سوخته
    دهه 70 ... ماماااااااااان من پراید میخوام
    مامان ... چشم عزیزم
    دهه 80 (گودزیلا) ماماااااااان اگه برام پرادو نخرین دهن همه رو آسفالت میکنم!!!
    ما بچه بودیم یه تلوزیون 14 اینچ سیاه و سفید داشتیم که سالی به 12 ماه پیش تعمیرکار بود...

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج