۸۲۸۴۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هزینه ۵ ‌میلیارد دلاری برای میزبانی آسیا

رئیس جمهور ترکمنستان در اجلاس کمیته اجرای پنجمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن اعلام کرد که دولت برای میزبانی این مسابقات و ایجاد زیرساخت‏‌های آن پنج میلیارد دلار اختصاص داده‏ است.

فارس: «قربانقلی بردی‏محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان در نخستین اجلاس کمیته اجرای پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در سال ۲۰۱۷ که در عشق‌آباد پایتخت این کشور برگزار شد، اعلام کرد که دولت برای میزبانی این مسابقات و ایجاد زیرساخت‏‌های آن پنج میلیارد دلار اختصاص داده‏ است.

رئیس جمهور ترکمنستان در این اجلاس تصریح کرد: هم‏‌اکنون به‌منظور برگزاری مسابقات آسیایی در عشق‏‌آباد یک دهکده المپیک مدرن در منطقه آسیای مرکزی را در دست اجرا دارد.

وی افزود: این دهکده المپیک که شامل ۳۰ طرح است که در ۳ فاز احداث می‌شود و ارزش آن بالغ بر پنج میلیارد دلار بوده و توسط شرکت «پلیمکس» ترکیه در حال احداث می‌باشد.

تلویزیون ملی ترکمنستان به نقل از رئیس جمهور این کشور در گزارشی مصور، افزود: دهکده المپیک به مساحت ۱۵۷ هکتار در مرکز عشق‏‌آباد در حال احداث است که کلیه تأسیسات آن با استانداردهای بین‏‌المللی ورزشی جهانی مطابقت دارد که فاز اول آن سال آینده میلادی راه‏‌اندازی خواهد شد.

رئیس جمهور ترکمنستان با توجه به اینکه عشق‏‌آباد در سال ۲۰۱۷ میلادی میزبان مسابقات مذکور بین‏‌المللی می‏‌شود به کلیه مقامات مربوطه دولت این کشور دستور داد که از هم‏‌اکنون اقدامات گسترده‏‌ای را برای برگزاری باشکوه، سازمان یافته و موفقیت آمیز پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در عشق‏‌آباد اتخاذ کنند.

لازم به ذکر است که ترکمنستان که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای دارای منابع نفتی و گازی جهان است، قصد دارد سطج ورزش ملی این کشور ارتقا دهند و برنامه‌هایی برای برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی که شامل بازی‌های آسیایی نیز است به مورد اجرا می‏‌گذارد.

به این منظور دولت ترکمنستان مجموعه پنج میلیارد دلاری بازی‌های المپیک آسیایی را در دست اجرا دارد. این مجموعه با همراهی و مشاوره یک شرکت انگلیسی و ساخت یک شرکت ترکیه‌ای شامل ۱۵ محل (۲ ورزشگاه برای رقابت‏‌های داخل سالنی، زمین تنیس، محل برگزاری ورزش‌های آبی) انجام خواهد شد.

دهکده بازی‌های المپیک نیز که بزودی ساخت آن آغاز می‌شود، شامل ۱۲ هزار تخت برای ورزشکاران است.

همچنین ۴۰۰ هزار کیلومتر کابل کشی در زیر اماکن برگزاری بازی‌ها انجام شده و ۸۰۰ اتاق مخصوص برای رسانه‌ها در هتل‌ها در نظر گرفته شده است که ساخت حدود ۸۰ درصد آن به اتمام رسیده ‏است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج