۵۱۳۸۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

خلعتبری؛ امتیازآورترین بازیکن لیگ دوازدهم

خلعتبری به درخشانترین بازیکن لیگ برتر ایران تبدیل شده. بازیکنی که سعی دارد مانند اسطوره اش، در زمین یاغی و بی اخلاق هم باشد!

خلعتبری؛ امتیازآورترین بازیکن لیگ دوازدهم

روزنامه تماشا: بازی در تیمی با سرمربیگری مارادونا هیچ فایده ای برای آرژانتینی ها نداشته باشد، حداقل یک بازیکن ایرانی را به بالاترین سطح خود رسانده است.

بعد از یک فصل بازی زیر نظر اسطوره بی بدیل فوتبال در الوصل امارات، حالا خلعتبری به درخشانترین بازیکن لیگ برتر ایران تبدیل شده. بازیکنی که سعی دارد مانند اسطوره اش، در زمین یاغی و بی اخلاق هم باشد!

برخلاف همه بازیکنانی که بعد از برگشت از لیگ های عربی، فوتبال خود را تمام شده می دیدند،او با کیفت تر و سرحال تر از همیشه به ایران برگشت. خلعتبری با دو گلی که در هفته آخر لیگ وارد دروازه آلومینیوم کرد، حالا در جدول مجموع گلزنی و گلسازی بالاتر از جلال رافخایی است.

خلعتبری؛ امتیازآورترین بازیکن لیگ دوازدهم

خلعتبری با ۱۳ گل زده، ۱۳ پاس گل و کسب ۲ پنالتی، یک تنه سپاهان را در کورس قهرمانی نگه داشته است. بدون تاثیرات خلعتبری، سپاهان لیگ را با ۲۰ امتیاز کمتر ازتت آنچه که حالا دارد، تمام می کرد یعنی با ۴۴ امتیاز و به عنوان یک تیم میانه جدولی.

حالا راحت تر می شود فهمید که اصرار سپاهانی ها در ابتدای فصل برای بیرون آوردن خلعتبری از چنگ رویانیان به چه دلیل بود. حتی اگر آنطور که می گوینداین تلاش ۷۰۰ هزار دلار برای اصفهانی ها خرج برداشته باشد.

۶- تنها ۶ بازیکن موفق به ثبت هت تریک در این فصل شدند. جلال رافخایی (ملوان مقابل صبا - هفته ۳)، یعقوب کریمی (نفت تهران مقابل آبادان - هفته ۴)، جابر انصاری (فجر مقابل داماش - هفته ۸)، کریم انصاری فرد (پرسپولیس مقابل پیکان - هفته ۱۴)، ایمان رزاقی راد (صبا مقابل نفت آبادان - هفته ۲۳)، مصطفی شجاعی (مس مقابل گهر- هفته ۳۳)

۷۴- در این فصل ۳۰ بازیکن خارجی موفق به گلزنی شدند و ۷۴ گل زدند که در مجموع حدود ۱۱ درصد کل گل های این فصل را شامل می شود. چیمبا از فولاد با ۱۲ گل بهترین گلزن خارجی لیگ دوازدهم بود. او، سوکای (۱۱) و فلاویو (۱۰) تنها خارجی هایی بودند که توانستند بیشتر از ۴ گل در این فصل بزنند.

۴۶- تاثیرگذارترین زوج هجومی لیگ برتر هم متعلق به سپاهان است. خلعتبری و سوکای، دو مهاجم زردهاگ، روی هم ۴۶ گل، پاس گل و پنالتی داشته اندو می توان حدس زد که روی حداقل دو سوم گل های سپاهان نقش آفرینی کرده اند.

۷- بدون احتساب پنالتی ها، جلال رافخایی در رده بندی گلزنان لیگ ۷ پله سقوط می کند و به صورت مشترک با عنایتی، حاتمی و انصاری در رده هشتم قرار می گیرد.

۰- محمد غلامی، مهاجمی که در چند فصل اخیر همیشه لیگ را با حداقل ۸ گل زده به پایان می برد در این فصل هیچ گلی برای سپاهان نزد. غلامی در ۲۵ بازی برای سپاهان به میدان رفته است.

۴- میلاد میداوودی که فصل را در استقلال بد روع کرد، هر چه به پایان فصل نزدیک شد، تاثیرگذارتر بازی کرد. میداودی در ۴ بازی از ۵ بازی آخر آلومینیوم برای بندری ها گل زد یا پاس گل داد و چیزی نمانده بود این تیم را در لیگ نگه دارد.


10 بازیکن امتیاز آور لیگ برتر

رتبه

بازیکن

گل زده

پاس گل

کسب پنالتی

امتیاز

1

محمدرضا خلعتبری

13

13

2

28

2

جلال رافخایی

18

3

3

24

3

یعقوب کریمی

10

7

2

19

4

مهدی سیدصالحی

16

2

1

19

5

جواهیر سوکای

11

6

1

18

6

بختیار رحمانی

5

11

1

17

چیمبا

12

3

2

17

7

مصطفی شجاعی

14

1

1

16

فلاویولوپز

10

2

2

16

محمدمهدی نظری

8

6

2

16


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • Toofan e Zard

      ما یه بازیکن گرون خریدیم که اونم امتیاز اور ترین بازیکن شد

    • نادر

      و البته بی ادب ترین بازیکن لیگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزیز اون به محسن بنگر رسید با اون حرکتی که بازی سپاهان-پرسپولیس کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج