رییس مرکز صدور گواهینامه خبر داد:
تعویض ۳۰ میلیون گواهینامه رانندگی در کشور
رییس مرکز صدور گواهینامه با بیان لزوم تعویض و تجمیع ۳۰ میلیون گواهینامه رانندگی در کشور گفت: مقدمات تاسیس آموزشگاههای جدید رانندگی و موتورسیکلت نیز انجام شده است.
وی با اعلام تعویض گواهینامه های قدیمی تاکید کرد: پروسه های فنی تعویض گواهینامه به پایان رسیده و پس از تصویب قانون بر اساس برآورد پلیس ۳۰ میلیون گواهینامه باید تعویض شوند. هم اکنون نزدیک به ۱۲ گواهینامه در کشور صادر می شود و یک فرد می تواند بیش از ۷ یا ۸ گواهینامه داشته باشد.
رییس مرکز صدور گواهینامه با اشاره به تاسیس مجتمع های آموزش رانندگی تصریح کرد: در این مجتمع ها تمامی آموزشهای لازم خودروهای سبک، سنگین و موتورسیکلت ارائه می شود. این در حالیست که مقدمات تاسیس آموزشگاههای موتورسیکلت انجام شده است و هم اکنون در حال فراخوان تاسیس هستیم.
سرهنگ رمضان آقایی از راه اندازی ۴ آموزشگاه رانندگی پ ۱ و پ ۲ در هر کلانشهر خبر داد و افزود: در مرحله اول هر کلانشهر دارای ۴ آموزشگاه رانندگی پ ۱ (خودروهای باربری ۳.۵ تا ۱۰ تن) و پ ۲ (خودروهای مسافربری ۱۶ تا ۲۶ نفر) می شوند. طبق هماهنگیهای انجام شده و با فراخوان عمومی گواهینامه رانندگان تعویض می شود.
وی با اشاره به ارائه خدمات به افرادی که گواهینامه های خود را گم کرده اند، افزود: افرادی که گواهینامه خود را گم کرده اند پس از ۶ ماه می توانند درخواست المثنی دهند اما در این مدت نمی توانند رانندگی کنند. این در حالیست که بزودی مراکز پلیس + ۱۰ استعلامهای لازم در این خصوص را انجام می دهند و با این امر روزانه از تردد ۵۰۰ نفر به شهرک آزمایش کاسته می شود.
سرهنگ رمضان آقایی در خصوص وضعیت صدور گواهینامه در ۳ ماهه نخست امسال گفت: تا کنون ۳۰۸ هزار و ۴۳ فقره گواهینامه هوشمند، ۱۵۴ هزار گواهینامه پایه ۲، ۳۰ هزار المثنی و ۳۵ هزار گواهینامه موتورسیکلت صادر شده است و در این مدت ۳۵۳ هزار و ۵۰۰ راننده جدید وارد چرخه ترافیک شدند.
وی با اشاره به حفظ نمرات منفی رانندگان در گواهینامه هوشمند تاکید کرد: نمرات منفی و نگهداری آن در گواهینامه ها بازدارندگی خوبی در کاهش تخلفات و خسارات دارد.
معاون تربیت و آموزش پلیس راهور در پایان با اشاره به استاندارد سازی رفتار ۱۳هزار پلیس راهور در کشور تاکید کرد: از سال گذشته اولین دوره استاندارد سازی رفتار پلیس اجرا شد. در این دوره ها از ظرفیتهای روانشناسی به منظور ارتقاء رفتار سازمانی کارکنان استفاده شد. در این دوره ها که طی ۳ روز برگزار می شد ماموران با سرفصلهای هوش هیجانی، مجاب سازی، کنترل خشم و شناسایی و نحوه برخورد با رانندگان عصبانی را فراگرفتند.
منبع: خبرگزاری برنا
ارسال نظر