۴۴۳۵۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

همه چیز درباره اولین حریف آسیایی استقلال

الریان قطر اولین حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیاست. این تیم از سال های دور یکی از قدرت های فوتبال قطر بوده و در دهه ۹۰ میلادی که جام باشگاه های آسیا برگزار می شد، در این مسابقات حاضر بود.

همه چیز درباره اولین حریف آسیایی استقلال

تماشا: الریان قطر اولین حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیاست. این تیم از سال های دور یکی از قدرت های فوتبال قطر بوده و در دهه 90 میلادی که جام باشگاه های آسیا برگزار می شد، در این مسابقات حاضر بود.

الریان در فصل 92-91 در نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا حریف استقلال بود که با شکست 2- یک مقابل نماینده کشورمان از راهیابی به فینال بازماند و در نهایت سوم شد. استقلال هم در فینال آن سال، در ضربات پنالتی مغلوب الهلال عربستان دیگر همگروه فعلی اش شد و نایب قهرمان شد.

الریان بعد از آغاز لیگ قهرمانان آسیا دیگر نتوانست موفقیت گذشته اش را تکرار کند و هر بار که به این مسابقات راه یافت در همان دور گروهی حذف شد. الریان آخرین بار، فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت که اتفاقا با استقلال همگروه بود. این تیم قطری تنها تیمی بود که 6 امتیاز به استقلال داد. الریان در قطر با گل دقیقه 90 گوران یرکوویچ بازی را باخت و در تهران هم 3- صفر باخت تا حذفش قطعی شود.

سال گذشته الریان تیمی پرستاره داشت. بهترین بازیکن این تیم آفونسو آلوز برزیلی بود که سابقه آقای گلی در لیگ هلند را هم داشت و در تیم میدلزبورو انگلیس در لیگ برتر بازی کرده بود. او امسال از این تیم جدا شد و به الغرافه رفت. مسئولان این تیم اما بیکار ننشستند و بازیکنانی بزرگتر را جایگزین او کردند.

ستاره های سال قبل

دیگر بازیکنان الریان همان بازیکنان سال گذشته هستند که مقابل استقلال بازی کردند.

رودریگو تاباتا هافبک برزیلی و گلزن این تیم که امسال 9 گل هم برای الریان زده و فابیو سزار برزیلی که تبعه قطر شده و کاپیتان این تیم هم هست، امیدهای این تیم برای حضوری موفق در رقابت های امسال هستند.

جارالله المری تنها ستاره واقعا قطری این تیم است که امسال هم در ترکیب تیمش تاثیرگذار ظاهر شده است. هر چند این بازیکنان و دیگر ستاره های الریان سال گذشته در مقابل استقلال حرفی برای گفتن نداشتند و در هر دو بازی رفت و برگشت به نماینده کشورمان باختند.


پر از فراز و نشیب مثل پارسال

الریان که در فصل گذشته در لیگ ستارگان قطر سوم شد، امسال هم تقریبا وضعیتی مشابه سال گذشته دارد. سرمربی این تیم همچنان دیگو آگیره اروگوئه ای است که سال گذشته هم مربی الریان بود. این تیم در پایان هفته هجدهم با ۳۳ امتیاز در رده چهارم قرار دارد. الریان دقیقا مثل سال گذشته خط حمله ای زهردار و خط دفاعی آسیب پذیر دارد.

این تیم با ۴۲ گل زده بهترین خط حمله لیگ ستارگان قطر را دارد و با ۲۸ گل خورده یکی از ۴ خط دفاع ضعیف این لیگ را به نام خود ثبت کرده است. الریان فقط در ۳ بازی از ۱۸ بازی این فصل گل نخورده و این خبر خوشی برای مهاجمان استقلال است که به تازگی راه دروازه حریفان را پیدا کرده اند. مدافعان استقلال اما کار سختی برای مقابله با مهاجمان خطرناک این تیم دارند.

مهاجمان الریان فقط در ۴ بازی نتوانسته اند دروازه حریف را باز کنند. در کارنامه امسال این تیم پیروزی های پر گلی مثل ۷-۳ مقابل السیلیه، ۵- صفر مقابل ام صلال، ۵- یک مقابل الغرافه و ۴- یک برابر السد صدرنشین دیده می شود.


آلوارو فرناندز

الریان آلوارو فرناندز ملی پوش اروگوئه ای را هم به خدمت گرفته است. فرناندز که 12 بازی ملی هم دارد و در جام جهانی هم در 4 بازی از 6 بازی اروگوئه برای این تیم بازی کرد، به تازگیج به صورت قرضی به این تیم پیوسته است. اولین بازی ملی او در رقابت های انتخابی جام جهانی 2010 و مقابل شیلی بود. او سابقه بازی در ناسیونال اروگوئه و یونیورسیداد شیلی را هم دارد.


نیلمار

مهاجم ملی پوش برزیلی امسال به الریان پیوست. او قبل از الریان ۳ فصل در ویارئال اسپانیا بازی کرد و در ۸۵ بازی برای این تیم ۲۶ گل زد. نیلمار که در بازی دوستانه ایران و برزیل در دوحه قطر، گل سوم برزیل را به ایران زد، برای الریان هم فوق العاده کار کرده و با ۱۴ گلی که زده بهترین گلزن این تیم هم هست. او ۲۲ بازی برای تیم ملی برزیل انجام داده و ۹ گل ملی هم در کارنامه اش دیده می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج