۳۵۰۳۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

رئیس اورژانس: آنفلوانزا کار آمریکایی‌ ها بود

تهدیدات بیولوژیک همیشه وجود دارند و ما باید همیشه این مسائل را رصد کنیم، نمونه و سابقه‌هایی هم در این حوزه وجود دارد مانند پاندمی یا شیوع جهانی آنفلوانزای دو سال پیش که کار شرکتهای آمریکایی برای فروش داروهایشان بود.

خبرگزاری فارس: غلامرضا معصومی، رئیس اورژانس کشور در حاشیه افتتاح نمایشگاه پدافند غیر عامل وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران دردرباره تهدیدات احتمالی حوزه سلامت گفت:‌ ساختار پراکنده وزارت بهداشت این امکان را به ما می‌دهد که به طور دائم تمام تهدیدات سلامت مردم را در اقصی نقاط کشور و تمام مرزها رصد و دیدبانی ‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس هر گونه ورود میکروارگانیسم و میکروبهای بیماری زا به کشور در مراحل اولیه شناسایی و اقدامات لازم برای کنترل آن انجام می‌شود اما برای این کار نیازمند همکاری ارگانهای دیگری مانند سازمان محیط زیست، وزارت جهادکشاورزی و وزارت بازرگانی برای مدیریت محصولات وارداتی هستیم.

معصومی گفت: هر اتفاقی در این حوزه بیفتد حوزه بهداشتی وزارت بهداشت آمادگی کامل برای مدیریت آن را دارد و فقط در حوزه تشخیص و امکانات تشحیصی تا حدی ضعف داریم و ممکن است در مواردی نتوانیم میکروبهای جدید را به موقع شناسایی کنیم و برای تشخیص سریعتر بیماریها نیازمند تجهیزات جدید هستیم.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: یکی از تهدیدات قابل پیش بینی نیز تهدیدات هسته‌ای است. به همین منظور اورژانس هسته‌ای کشور نیز با همکاری سازمان انرژی اتمی فعال شده است و به خصوص در استانهایی که درگیر این مسئله هستند قویتر عمل می‌کند.‌

وی گفت: موضوع نشت تجهیزات اتمی فقط شاید در داخل محیط‌های صنایع اتمی به صورت جدی مطرح باشد و خارج از آن تاکنون مسئله جدی نداشته‌ایم و در داخل محیط‌های صنایع اتمی نیز اگر مشکلی بوده است به سرعت افراد تحت درمان و معالجه قرار گرفته‌اند.

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت درباره تهدیدات بیولوژیک هم گفت: تهدیدات بیولوژیک همیشه وجود دارند و ما باید همیشه این مسائل را رصد کنیم، نمونه و سابقه‌هایی هم در این حوزه وجود دارد مانند پاندمی یا شیوع جهانی آنفلوانزای دو سال پیش که کار شرکتهای آمریکایی برای فروش داروهایشان بود.

شاید نمی‌خواستند به کشور خاصی ضربه بزنند و بیشتر نیت اقتصادی داشتند اما به هر حال یک حمله بیولوژیک جهانی بود که خوشبختانه منجر به فاجعه بزرگی نشد و کنترل شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توهم دارن اینا بابا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج