۳۰۸۲۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دعوت از رئیس دانشگاه MIT برای سفر به ايران

قائم‌مقام بنياد ملي نخبگان با اعلام تدوين آيين‌نامه حمايت از نخبگان خارج از كشور از پيگيري دعوت از رييس دانشگاه MIT آمريكا براي سفر به ايران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: قائم‌مقام بنياد ملي نخبگان با اعلام تدوين آيين‌نامه حمايت از نخبگان خارج از كشور از پيگيري دعوت از رييس دانشگاه MIT آمريكا براي سفر به ايران خبر داد.

دكتر سعيد سهراب‌پور با تاكيد بر اينكه حمايت از نخبگان خارج از كشور از اولويت‌هاي برنامه‌يي بنياد ملي نخبگان است، تصريح كرد: اين افراد به دليل دوري از كشور نسبت به دانشگاه‌ها و مراكز علمي آشنايي لازم را ندارند و در خارج نيز تحت تاثير تبليغات رسانه‌يي هستند؛ در اين راستا به منظور جلب و حمايت از اين گروه نخبگان، آيين‌نامه حمايت از نخبگان خارج از كشور تدوين شده كه به زودي جهت تصويب در هيات امناي بنياد ملي نخبگان مطرح مي‌شود.

وي افزود: چنانچه اين گروه از نخبگان مايل باشند به مدت يك تا دو هفته براي سخنراني در دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي و شركت در كارگاه‌ها به كشور سفر كنند، بنياد ملي نخبگان هزينه بليت و قسمتي از هزينه بليت خانواده‌شان را پرداخت مي‌كند.

البته چنانچه نخبه ايراني خارج از كشور توسط اساتيد و محققان برجسته كه مشمول جايزه علامه طباطبايي شده‌اند دعوت شوند هزينه اسكان نيز توسط بنياد پرداخت خواهد شد.

سهراب‌پور تصريح كرد: اين اقدام حداقل مزيتي كه خواهد داشت اين است كه نخبگان ايراني مقيم خارج از كشور از بي اساس بودن تبليغات سوء رسانه‌هاي بيگانه اطلاع يافته و زمينه حضور دائم آنها در كشور فراهم مي‌شود.

قائم مقام بنياد ملي نخبگان خاطرنشان كرد: برنامه ديگر بنياد ملي نخبگان دراين زمينه دعوت از دانشمندان بزرگ دنياست كه اخيرا برنده جايزه نوبل شيمي به ايران سفر كرده بود.

وي افزود: در اين راستا به دنبال دعوت از روساي دانشگاه‌هاي معروف دنيا هستيم كه يكي از آنها Leo Rafael Reif رييس دانشگاه Massachusetts Institute of Technology) MIT) است كه طي تماس رييس بنياد با اين استاد برجسته اظهار تمايل نيز كرده است. همچنين پيگير دعوت رييس پلي تكنيك لوزان سوييس به ايران هستيم.

سهراب‌پور خاطرنشان كرد: هدف از دعوت اين اساتيد برجسته به كشوراين است كه هم اين افراد در دانشگاه‌ها براي نخبگان سخنراني كنند و هم بتوان تفاهم‌نامه‌هايي جهت استفاده اساتيد ايراني از فرصت مطالعاتي در آن دانشگاه‌ها منعقد كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج