۳۰۶۸۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کسب اطلاعات جاده های کشور لحظه ای شد

مسافران از این پس میتوانند از طریق «اینترنت،پیام کوتاه، تلفنی» به طور لحظه ای از آخرین وضعیت راههای کشور باخبر شوند.

کسب اطلاعات جاده های کشور لحظه ای شد
هفت صبح: مسافران از این پس میتوانند از طریق «اینترنت،پیام کوتاه ،تلفنی» به طور لحظه ای از آخرین وضعیت راههای کشور باخبر شوند .

اطلاع از وضعیت راهها و جادههای کشور هنگام سفر شاید یکی از مهمترین نکاتی است که هر رانندهای بايد قبل از شروع سفر از آن مطلع باشد، البته تا قبل از فراگیر شدن سیستم های ارتباط جمعی هوشمند مانند اینترنت و تلفن همراه، تنها راه برای دریافت موقعیت ترافیکی و وضعیت آب و هوایی راهها و شهرهای کشور، گوش دادن به اخبارهای رادیو و تلویزیون و یا تماس با تلفن اطلاع رسانی پلیس راه بود که غالبا این اطلاعات کمتر به روز بوده و در برخی مواقع مسافر را با سردرگمی مواجه می کرد.

این درحالیست که اخیرا مدیر مرکز مدیریت راهها از امکان دریافت اطلاعات جادهها از طریق «اینترنت، پیامک و تماستلفنی» خبرداده است.

عباس محمودی در گفت وگو با فارس گفته: در حال حاضر در ستاد مرکزی مدیریت راههای کشور و همچنین ۲۰ مرکز مستقر در ۱۵ استان کشور وضعیت راهها را بهصورت زنده و لحظه ای رصد می کنند و بهمحض بروز حوادث با اطلاع رسانی به موقع بروضعیت تردد راهها مدیرت می کنند.

وی گفت: با استفاده از اطلاعات این مراکز مسافران میتوانند برای آگاهی از آخرین اطلاعات ترافیکی مسیر مورد نظر خود و دریافت امکانات بین راهی که از سه طریق «اینترنت، پیامک و تماستلفنی» در دسترس است، سفر خود را مدیریت نمایند.

دریافت اطلاعات از طریق اینترنت

هرچند امروز دسترسی به اینترنت تقریبا در همهجای کشور امکانپذیر است اما دریافت اطلاعات اینترنتی بیشتر برای زمانی است که هنوز سفر را کاملا آغاز نکردهاید. در هرحال کافی است تا مسافران قبل از انجام سفر به سایت www.iran۱۴۱.ir مراجعه نمایند.

در مراجعه به سایت، دو روش برای کسب آخرین وضعیت راهها وجود دارد:

روش اول مشاهده جدولهای قرار گرفته در سمت چپ و راست سایت است که به طور خودکار در سمت راست تمامی اطلاعات مربوط به ترافیک جادهها با قید میانگین سرعت خودرو در طول مسیر را به مسافر میدهد و درسمت چپ نیز حوادثی که در برخی از جادها رخ داده به صورت دقیق اطلاع رسانیمیشود.

برای دریافت اطلاعات از طریق روش دوم کافی است که مسافر در قسمت «قصد سفر دارید» نام مبدا و مقصد خود را قیدکرده تا پس از آن، اطلاعاتی نظیر کوتاهترین فاصله بین مبدأ و مقصد، میزان ترافیک محور، تعداد پمپ بنزین در مسیر، تعداد تلفنهای اضطراری، اورژانسهای بین راهی، تعداد و محل مسجد، تعداد تعمیرگاههای بین مسیر، رستورانها و نمایی از مسیر در نقشه را دریافت نماید.

دریافت اطلاعات از طریق پیامک

دریافت اطلاعات جادهها از طریق پیامک تلفن همراه قطعا بسیار در دسترستر و سهلتر است البته برای این روش شما فقط باید یک بار به سایتمرکز مدیریت راهها یعنی همین آدرس www.iran۱۴۱.ir مراجعه کرده و نرمافزار اطلاعات ترافیکی جادهها را روی تلفنهمراه خود نصب کنید.

البته پس از نصب این نرمافزار دیگر احتیاج به شمارهگیری پیامک نیست و این سیستم به طور خودکار با مرکز مدیریت راهها ارتباط برقرارکرده و مسافر با درج مبدا و مقصد سفر میتواند آخرین وضعیت ترافیک، میانگین جریان حرکت وسیله در آن و میزان سرعت حرکت در این مسیر نسبت به روز قبل را دریافت کند.

همچنین اگر مسافرانی تاکنون موفق به مراجعه بهسایت و دریافت نرمافزار تلفن همراه نشدهاند، میتوانند با ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ و درج نام مبدا و مقصد سفر، اطلاعات مورد نظر را از طریق تلفن همراه خود دریافت نمایند.

دریافت اطلاعات از طریق تماس تلفنی

اما آخرین روش دریافت اطلاعات مربوط به وضعیت ترافیک جادهها استفاده از روش قدیم وکسب اطلاع از طریق تلفن است.

در این روش کافی است با شماره تلفنهای گویای۱۴۱و ۸۸۹۲۵۲۵۲ مرکز مدیریت راههای کشور تماسگرفته و اطلاعاتی همچون مسافت بین مبدأ و مقصد خاص، شهرهای عبوری، امکانات بین راهی را دریافت نمایيد البته باید توجهداشت که قطعا استفاده از این روش بسیار وقتگیرتر از روشهای قبلی است اما شماره تلفن ۸۴۴۹۸۶۶۶ نیز موجود است که مسافران ضمن تماس میتوانند با اپراتورهای مرکز ارتباط گرفته و سوالات احتمالی خود را بپرسند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج