۲۷۱۹۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

مهمترین قوانین درباره خودروهای بدون راننده

مجمع ایالتی کالیفرنیا اخیرا لایحه تنظیم قوانین و مقررات عملکرد ایمنی خودروهای بدون راننده را در بزرگراه های این ایالت مورد بررسی قرار داده است.

خبرگزاری مهر: مجمع ایالتی کالیفرنیا اخیرا لایحه تنظیم قوانین و مقررات عملکرد ایمنی خودروهای بدون راننده را در بزرگراه های این ایالت مورد بررسی قرار داده است.

این لایحه از کمیته حمل و نقل مجمع ایالتی کالیفرنیا با ۱۱ رأی موافق عبور کرده اما به این شرط که این امر بتواند مسئولیتها و التزامات خودروسازان را محدود کند.

مسئله مسئولیت نگرانی مهم خودرو سازان برای عرضه خودروهای بدون راننده است، چرا که خودروسازان نمی خواهند مسئولیت تصادفات خودروهای بدون راننده را برعهده گیرند.

به رغم که این که امنیت این خودروها درحال بررسی است این ایالت برای تصویب هرچه سریع تر قانون در این رابطه تحت فشار قرار گرفته است. تاکنون دو ایالت فلوریدا و نوادا قوانینی را در این رابطه تصویب کرده اند و برخی از شرکت های مستقر در کالیفرنیا چون گوگل درحال آزمایش اتومبیلهای بدون راننده هستند و می خواهند استفاده آن را وسعت بخشند.



سناتور الکس پادیلا که این لایحه را تهیه کرده اظهار داشت: تاکنون توافقاتی برای ایجاد یک چارچوب قانونی مسئولیت پذیری پس از تصادف صورت گرفته که باید طی جلسه آینده بحث روی آن را ادامه دهیم.

خودروهای بدون راننده باید یک راننده دارای گواهینامه داشته باشند و راننده آماده باشد تا در صورت وجود هر مشکلی وضعیت را کنترل کنند.

خودرو بدون راننده یا خودروهای رباتی از قابلیت حمل و نقل چون یک خودرو سنتی برخوردار هستند و به عنوان یک خودرو رباتی از توانایی به کار انداختن حسگرها برای شناسایی محیط خود و موقعیت یابی برخوردار است. ممکن است انسان مسیر را برای ماشین تعیین کند اما این خودروها برای حرکت به هیچ عمل مکانیکی نیاز ندارد.

خودروهای بدون راننده دنیا را با فناوریهایی چون رادار، لیدار، جی پی اس و دید کامپیوتری حس می کنند. یک سیستم پیشرفته اطلاعات را برای تشخیص مسیرهای موقعیت مناسب، موانع و علائم مرتبط بررسی می کند.

این نوع خودروها نقشه های خود را براساس یک ورودی حسی به روز می کنند.

ایالت نوادا در ژوئن سال ۲۰۱۱ نخستین ایالتی بود که قانون حرکت این خودروها را تصویب کرد. این قانون از ابتدای ماه مارس سال ۲۰۱۲ اجرایی شد و دپارتمان وسائل نقلیه نوادا نخستین تأییدیه را برای یک خودرو رباتی درماه می صادر کرد.

این تأییدیه برای یک خودرو تویوتا پریوس که با فناوری تجربی گوگل تغییر کرده صادر شد.

خودرو شرکت گوگل مجهز به یک دوربین روی سقف است و با بهره گیری از سیستم رادار و با استفاده از سیستم لیزری مسیر خود را می یابد و از مسیر خودروهای دیگر باخبر می شود.

سباستین تران، مهندس نرم افزار این خودرو اظهار داشته است که این خودرو ۲۲۵ هزار کیلومتر راه را بدون هیچ تصادفی طی کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج