واژه سال ۲۰۱۵ دیکشنری آکسفورد
شاید باورتان نشود، اما واژه سال ۲۰۱۵ دیکشنری آکسفورد به واژه اموجی/emoji یا همان شکلکهای معروف شبکههای اجتماعی تعلق گرفت.
شکلک خنده اشکآلود در این میان با بیشترین بسامد مصرف در میان کاربران اینترنت و شبکههای اجتماعی و پیامرسان پرمصرفترین اموجی نیز شناخته شد.
گفتنی است معمولاً واژهای که بیشترین انعکاس عادات و رسوم، خلقوخوی و دلمشغولیهای اجتماعی را به خود مشغول میکند، بهعنوان واژه سال انتخاب میشود اما امسال یک شکلک (pictograph) توانست لقب واژه سال را به خود اختصاص دهد.
شکلکها/ اموجیها در دهه ۱۹۹۰ در ژاپن ظهور یافت اما در سال ۲۰۱۵ بیشترین کاربرد خود رامیان کاربران اینترنت و شبکههای اجتماعی و پیامرسان پیدا کرد.
آکسفورد پروژه ۲۰۱۵ خود را با شراکت کمپانی SwiftKey انجام داده است تا میزان مصرف اموجیها را بر اساس آمار با دورههای قبلی مقایسه کند. یافتههای این تحقیق نشان میدهد اموجی خنده اشکآلود در مقایسه با سایر شکلکها ۲۰ درصد در انگلیس، ۱۷ درصد در امریکا مورداستفاده قرارگرفته است و درمجموع کاربران ۳ برابر بیشتر از سال ۲۰۱۴ در سال ۲۰۱۵ از این شکلکها استفاده کردهاند.
ارسال نظر