بزرگان دیجیتال در رقابت های ورزشی
با فرا رسیدن فینال جام باشگاههای اروپا که بین دو تیم مطرح چلسی و بایرن مونیخ برگزار شد، تب فوتبال همه دنیا را فرا گرفت. اما در این بین شرکتهای بزرگ و بینالمللی که به عنوان اسپانسر از این تیمها حمایت میکردند، حال و احوال دیگری داشتند.
برترین ها: با فرا رسیدن فینال جام باشگاههای اروپا که بین دو تیم مطرح چلسی و بایرن مونیخ برگزار شد، تب فوتبال همه دنیا را فرا گرفت. اما در این بین شرکتهای بزرگ و بینالمللی که به عنوان اسپانسر از این تیمها حمایت میکردند، حال و احوال دیگری داشتند.
برای آنها این صرفاً یک سرگرمی نبود و برد و باخت هر یک از این تیمها میتوانست میلیونها دلار سود و یا ضرر را برای این شرکتها رقم بزند. مسلماً برد تیمی که یک اسپانسر حامی مالی آن است، میزان فروش و یا افزایش سود سهام آن شرکت را به همراه خواهد داشت. نام تجاری آن برند نیز در هنگام بالا بردن جام توسط کاپیتان تیم برنده، توسط صدها میلیون نفر در سراسر جهان دیده خواهد شد. این امر یعنی استفاده بهینه از یک مدیای تبلیغاتی برای جذب خریداران و هواداران بیشتر.
شرکت سامسونگ اسپانسر اصلی تیم چلسی است. تیمی که امسال به فینال این مسابقات راه پیدا کرده است. سامسونگ تدارک ویژهای را در بسیاری از کشورهای جهان همزمان با برگزاری این فینال برای مخاطبین خود در نظر گرفت. دفترسامسونگ در تهران، با برگزاری یک جشن با شکوه به استقبال تماشای دسته جمعی این بازی رفت. اصحاب رسانهها، نمایندگان فروش و بسیاری از ورزشکاران، مربیان و داوران لیگ برتر، هنرمندان و مهمانهای ویژه دیگر از مدعوین و حاضرین این گردهمایی بودند.
حضور علاقمندان با لباسهای تیم چلسی و بایرن از نکات جالب این مراسم بود. مجله گزارش بازار دیجیتال هم یکی از مهمانان جشن سامسونگ بود. در این 2 صفحه، گزارشی تصویری از این مراسم را خواهید دید.
هفتههای اخیر، تب رقابتهای تبلیغاتی بین شرکتهای سامسونگ و T Mobile بالا گرفت. با نزدیک شدن به شب برگزاری مسابقه فینال جام باشگاههای اروپا، هر کدام از این دو شرکت بزرگ کامپیوتری، برنامههای مختلفی را برای تبلیغات بیشتر ارائه کردند. از تبلیغات محیطی و رادیو تلویزیونی گرفته تا سازماندهی هواداران دو تیم در ورزشگاه. در این رقابت، مسلماً شرکت سامسونگ گوی سبقت را از حریف تبلیغاتی خود ربود و استفاده بیشتری را از هزینههای تبلیغاتی انجام شده نصیب خود نمود.
یکی از شاخصهای مهم عرصه تبلیغات، خصوصاً تلویزیون و ماهواره، بیشتر دیده شدن نام آن برند توسط بینندگان آن مدیا میباشد. یعنی هر چقدر آن مدیا دارای بیننده بیشتری باشد، تبلیغات آن برند موثرتر واقع خواهد شد. در مواردی مثل بازی فینال بین چلسی و بایرن مونیخ که هر دو رقیب از یک میزان بیننده و تماشاگر بهره میبرند، برنده این رقابت را پیروز میدان بازی فوتبال تعیین میکند. پس اسپانسری که نام آن بر روی پیراهن تیم برنده نقش بسته، به لحاظ حقیقی، بینندگان بیشتری را (به دلیل بیشتر زوم کردن دوربینها بر روی آن) جذب میکند و به لحاظ روانی نیز ، این برند نام پیروز را با خود یدک می کشد. خصوصاً در هنگام بالا بردن جام توسط کاپیتان تیم برنده، این اسپانسر تیم پیروز میدان است که قهرمان جام شده است. پس از آن همواره نام، عکس و فیلم مراسم در هر بار پخش از شبکههای مختلف به مثابه یک آگهی بازرگانی رایگان عمل میکند.
لحظه به ثمر رسیدن گل بایرن در دقیقه ۸۲
لحظه پیروزی تیم چلسی در ضربات پنالتی و شادی سامسونگی های ایران
بنابراین در این فینال، سامسونگ چندین برابر بیش از تیم چلسی احساس غرور و پیروزی می کند. این را در چهره تکتک اهالی سامسونگ ایران در عکس بالا بوضوح میتوان دید!
ارسال نظر