تهرانی ها چقدر به ۱۱۸ زنگ میزنند؟
مدیرکل خدمات مخابراتی استان تهران گفت: طی سال گذشته حدود ۱۳۰ میلیون تماس با مرکز ۱۱۸ تهران گرفته شده است.
عباس ابوالقاسمی آزاد اظهار کرد: از میان تماسهای انجام شده در سال ۱۳۹۳، در مجموع، بیش از ۱۱۰ میلیون تماس پاسخگویی شده که رقمی حدود ۸۵ درصد تماسها را شامل میشود.
وی همچنین عنوان کرد: در سال ۱۳۹۳ مرکز ۱۱۸ شهریورماه بیشترین میزان تماس را داشته و بالغ بر ۱۴ میلیون تماس با آن داشتهایم که از این میان بالغ بر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس پاسخ داده شده که حدود ۷۴ درصد کل تماسها میشود.
آزاد از اسفندماه نیز به عنوان ماهی که کمترین تماسها با ۱۱۸ صورت گرفته یاد کرد و گفت: طی این ماه حدود ۹ میلیون و ۱۲۲ هزار تماس با ۱۱۸ داشتهایم که از این میان ۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تماس پاسخ گرفتهاند که در نهایت میتوان گفت بالای ۹۰ درصد درخواستهای مردم در این مدت پاسخ داده شده است.
مدیرکل خدمات مخابراتی استان تهران همچنین اظهار کرد: در سال گذشته بهترین پاسخگویی ۱۱۸، در آبانماه بوده که حدود ۹۴ درصد تماسها پاسخگویی شده است.
وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از هفت میلیون شماره تلفن ثابت در ۱۱۸ تهران ثبت شده و هر خط تلفنی که واگذار میشود هم بهطور خودکار شماره مالک آن در این سامانه ثبت میشود مگر آنکه خود مالک بخواهد شماره او ثبت نشود که برای این موضوع فرد میتواند در فرمهایی که هنگام خرید خط تلفن به او داده میشود این موضوع را ذکر کرده یا در نهایت از طریق مراجعه به سایت مخابرات استان تهران و یا مراکز امور مشترکان درخواست خود را ثبت کند.
آزاد در برابر این پرسش که "آیا طی مدتی که از پولیشدن ۱۱۸ میگذرد، میزان تماس با این مرکز کاهش یافته است؟" پاسخ داد: کاهش تماس با ۱۱۸ با پولیشدن این شماره بسیار اندک بود به گونهای که میتوان گفت این مساله در میزان تماسهای مردم با ۱۱۸ نداشته است.
مدیرکل خدمات مخابراتی استان تهران ادامه داد: به عنوان مثال در اردیبهشتماه سال گذشته حدود ۱۱ میلیون تماس با ۱۱۸ صورت گرفته که امسال این رقم به ۹ میلیون و ۲۱۰ هزار تماس رسیده است. البته این کاهش تعداد نیز تنها به بحث هزینهای که تماس با ۱۱۸ دارد برنمیگردد، چراکه شیوههای مختلفی برای دریافت شمارهها در نظر گرفته شده است.
وی همچنین از مردم خواست که هنگام تماس با ۱۱۸ اگر شمارهای را بعدها نیاز دارند آن را در دفتری یادداشت کنند تا میزان تماسهای آنها با این مرکز کمتر شود، چراکه اکنون در برخی موارد مشاهده شده است که یک فرد حتی تا ۱۵ مرتبه در روز شمارههایی را از ۱۱۸ پرسیده و ۱۱۸ جایگزین دفتر تلفن آن فرد شده است.
ارسال نظر