۱۷۱۶۵۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

خدمات مزاحمت تلفنی «اپراتور زرد»

این روزها دیگر گوشی موبایل به یکی از مصادیق بارز حریم خصوصی افراد تبدیل شده و البته در این زمینه فون بوک و متن پیامک ها برای افراد از حساسیت بیشتری برخوردار هستند.

سایت اصولگرای صراط نیوز نوشت: این روزها دیگر گوشی موبایل به یکی از مصادیق بارز حریم خصوصی افراد تبدیل شده و البته در این زمینه فون بوک و متن پیامک ها برای افراد از حساسیت بیشتری برخوردار هستند.

دقیقا به همین دلیل است که در برخی کشور ها همچون کشورهای حوزه اسکاندیناوی ارسال پیامکهای تبلیغاتی یا اسپم به کلی جرم محسوب می شود.

در کشور ما اما چنین مساله ای موضوعیت ندارد و اس ام اس سنتر های خصوصی، سایتها و خبرگزاریها و حتی شرکتهای خصوصی و تبلیغاتی صرفا با به دست آوردن شماره شما، اس ام اس باران را به گونه ای آغاز می کنند که به صورت جدی به تعویض سیم‌کارت خود بیاندیشید.

البته تاسف بارتر از همه این جاست که خود اپراتور های همراه نیز اقدام به چنین اقدامات سودجویانه ای در مقیاس گسترده می کنند و مخاطب را به شرکت در مسابقات، قرعه کشی ها و استفاده از سرویسهای قدیمی و جدید خود ترغیب می کنند.

البته که همه این اقدامات حتی در صورت داشتن مجوز های قانونی از مصادیق تجاوز به حریم خصوصی افراد هستند؛ اما شاید از همه این اقدامات که بگذریم ابتکار خلاقانه ای که ایرانسل چندی است از آن در جلب توجه بیشتر مخاطبان به پیامهای تبلیغاتی خود بهره می برد مصداق نوعی تجاوز بسیار هوشمندانه به حریم خصوصی افراد باشد.

واضح است که وقتی مخاطب در جعبه پیامها یا همان اس ام اس باکس خود شماره هایی همچون ۳۰۰۰۰۳۰۰.... و مانند آن و یا نام اپراتور خود را مشاهده می کند به راحتی در میابد که با یک اسپم پیامکی روبروست اما در این ابتکار ایرانسلی پیامک به نامی جدید که بی ارتباط با متن آن نیست ارسال می شود.

از این میان می توان به نام هایی چون قرعه کشی، جایزه، جزیره، فقط امروز و ... اشاره نمود. طبیعی است که وقتی مخاطب روی صفحه نمایشگر خود بجای شماره همیشه آشنای اس ام اس سنتر ها یا نام اپراتور خود نامی همچون آهنگ پیشواز را مشاهده می کند ممکن است برای چند ثانیه گمان برد که فرستنده پیام یکی از نامهای موجود در فون بوک گوشی اوست و برای ثانیه ای فریب می خود و در نمی یابد که پیام از سوی یک نا آشنای غیر حقیقی است! و همین چند ثانیه کافیست تا بر روی پیام کلیک کرده و آن را باز کند که البته همین هم هدف نهایی از ارسال پیام بوده و حاصل شده است!

البته باید به این اثر روانی منفی نیز توجه داشت که مخاطب وقتی ثانیه ای بعد متوجه شد که فریب خورده و در فون بوکش فردی به این نام نداشته است چه احساسی نسبت به خود و اپراتور محبوبش یعنی ایرانسل خواهد داشت.

آخرین خدمت ایرانسل: فروش امکانات مزاحمت تلفنی

شاید این نوآوری آخر ایرانسل را بتوان بسیار فراتر از تجاوز به حریم خصوصی ارزیابی کرد زیرا این قابلیت که با پیامکی تحت عنوان سرگرمی ارسال می گردد به مشترکان کد مخصوصی جهت عوض کردن صدایشان به هنگام تماس با یک فرد خاص را می دهد. کافیست قبل از تماس با یک مشترک دیگر بجای صفر اول شماره همراه وی کد .... را بگیرید تا صدای شما عوض شود و او نتواند شما را بشناسد.

در متن پیامک تبلیغی این خدمت عجیب که کاربرد ویژه‌ای نیز در اعمال بی شرمانه و منافی اخلاق دارد(!)، چنین عباراتی دیده می‌شود:

" اگه گفتی من کی ام ؟

صدامو عوض کردم ...

شما هم می تونید صداتونو عوض کنید و با دوستانتون تماس بگیرید.

کافیه کد .... را به جای صفر اول شماره گیری کنید

مثال:

۹۳۵xxxxxxx کد مربوطه

"
در انتهای این پیامک تبلیغاتی باور نکردنی عبارت صدای جادویی دیده می شود که نام این خدمت جدید ایرانسل است.

باید گفت در ایران برخی از قوانین همچون حق کپی رایت و تجاوز به حریم خصوصی با دقت لازم بررسی و اجرا نمی شوند و همین موضوع به اپراتور های همراه اجازه داده که شبانه روز با ارسال پیامک های اسپم (هرز پیامک‌ها)، آرامش را از مخاطبان خود سلب کنند.

خدمات مزاحمت تلفنی «اپراتور زرد»
360 میلیون درآمد سالانه؟! بیا بهت بگم چطوری!
360 میلیون درآمد سالانه؟! بیا بهت بگم چطوری!
با هوش مصنوعی میتونی ماهانه 30 میلیون درآمد داشته باشی، فرقی نمی‌کنه دانشجویی، کارمندی، خونه‌داری یا هرچی! ابزارهای هوش مصنوعی رو یاد بگیر و زندگیت رو عوض کن!
ثبت نام رایگان

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    مجله چرا شیطنت میکنی چرا واسه بقیه سایتها نمی نویسی سایت اصلاح طلب فلان نیوز

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج