رقیبی جدید و قدرتمند برای فیس بوک
با افزایش اعتراضها به فیسبوک به علت کثرت آگهیهای تبلیغاتی به نمایش درآمده برای کاربران یک شبکه اجتماعی بدون آگهی به نام الو (Ello) برای علاقهمندان راهاندازی شده است.
این شبکه تا حدی محبوب شده که در عرض یک ساعت ۳۱ هزار نفر به آن پیوستهاند. علاقهمندان میتوانند با مراجعه به آدرس ello.co از امکانات این شبکه مطلع شوند. البته در حال حاضر حضور در آن تنها با دریافت دعوتنامه ممکن است.
در کنار ناراحتی از حجم تبلیغات تحمیل شده به کاربران فیسبوک، دلیل دیگر استقبال از الو سیاست فیسبوک در مجبور کردن کاربران به انتشار اسامی واقعیشان بوده که باعث واکنش منفی بسیاری از افراد شده است.
کاربران الو مانند دیگر شبکههای اجتماعی میتوانند با ارسال پست، عکس، افزودن دوستان و تعقیب کردن افراد یک شبکه اجتماعی خاص برای خود تشکیل دهند. آنها میتوانند برای افراد تماس گیرنده از برچسب دوست یا پر سروصدا استفاده کنند تا آنچه را که دوست دارند ببینند به شیوهای مناسب طبقهبندی کنند.
این شبکه اجتماعی به صراحت خود را ضد فیسبوک دانسته و به کاربران این شبکه اجتماعی هشدار میدهد که همه لینکها و دوستیها و دادههای آنها ردگیری میشود و آگهیدهندگان دادههای آنان را خریداری میکنند تا تبلیغات بیشتری را برایشان نمایش دهند. در واقع کاربر فیسبوک محصولی است که خرید و فروش میشود.
در ادامه آمده است: ما باور داریم شبکه اجتماعی ابزاری برای توانمندسازی است نه ابزاری برای فریب، اجبار و سوءاستفاده. جایی است برای برقراری ارتباط و گرامیداشت زندگی. شما یک محصول نیستید. جالب آنکه کاربران تنها پس از اعلام موافقت با این بیانیه میتوانند به شبکه الو بپیوندند.
شبکه یاد شده که هنوز در مرحله آزمایشی است یک سال قبل با همراهی یک گروه کوچک ۱۰۰ نفره راهاندازی شد و از آوریل سال ۲۰۱۴ وارد مرحله جدیدی شده، ولی هنوز زمان عمومی شدن آن مشخص نیست. کارشناسان معتقدند هنوز برای قضاوت در مورد موفقیت یا عدم موفقیت الو زود است.
ارسال نظر