۱۰۴۱۲
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

اشکان دژاگه، تیم ملی ایران و سربازی!

جلسه بحث و بررسي وضعيت اشكان دژآگه و ديگر بازيكنان مشمول خدمت تيم ملي بزرگسالان و همچنين بازيكنان محصل و يا دانشجوي تيم هاي ملي اميد و جوانان دوشنبه شب در دفتر رئيس فدراسيون فوتبال برگزار شد.

دراين نشست مهدي تاج نايب رئيس فدراسيون فوتبال ، مهدي محمد نبي دبير كل فدراسيون فوتبال ، سردار باران چشمه رياست تربيت بدني نيروهاي مسلح ،‌سردار صادقي رئيس اداره گذرنامه جمهوري اسلامي ايران ، سرهنگ حلوايي معاون حوزه نظام وظيفه كشور ، عباس ترابيان سرپرست تيم ملي فوتبال ايران ، كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران ، گاسپار مربي دروازه بانان و دستيار كارلوس كي روش ، اميد نمازي كمك مربي كارلوس كي روش ، صديقي رئيس كميته تشريفات فدراسيون ، خراطي دبير كميته تيم هاي ملي و حامد مومني به عنوان مترجم حضور داشتند.

اشکان دژاگه، تیم ملی ایران و سربازی!

محمد نبي در این جلسه درباره وضعيت اشكان دژآگه صحبت كرد و گفت:اشكان دژآگه از بازيكنان مورد نظر كي روش است و او به دليل حساسيتي كه در كارش دارد مي خواهد تا حضور دژآگه در ايران بدون محدوديت زماني فراهم شود.

دبير كل فدراسيون فوتبال سپس مدارك لازم اشكان دژاگه از شناسنامه ايراني اش گرفته تا گذرنامه و سوابق حضورش در تیم ملی فوتبال جوانان آلمان ، كايزرسلاترن و ولفسبورگ آلمان را ارائه داد و گفت:در كنگره فيفا كه سال ۲۰۱۰ در آفريقاي جنوبي برگزار شد. برخی از فدراسيونها از جمله فدراسیون فوتبال ايران درباره حضور بازيكناني كه در رده جوانان و نوجوانان يك كشور بازي كرده اند اما مليتي ديگری دارند پيشنهاد دادند كه اين بازيكنان بتوانند در رده هاي اميد و بزرگسالان براي كشور اصلي شان بازي كنند كه خوشبختانه راي آورد و فيفا موافقت كرد.ما هم بر اساس مداركي كه به فيفا ارائه كرده ايم و با توجه به اينكه دژآگه در رده بزرگسالان براي تيم ملي آلمان بازي نكرده فيفا با حضور او در ايران موافقت كرده و دژآگه مي تواند براي تيم ملي فوتبال ايران بازي كند.

در ادامه جلسه كارلوس كي روش هم صحبت كرد و گفت: براي حضور مسئولان امر در اين جلسه تشكر مي كنم چرا كه نشان داده اند حمايت از تيم ملي برايشان مهم است و مي خواهند به تيم ملي كمك كنند تا از لحاظ ورود و خروج بازيكنان مشكلي وجود نداشته باشد و در كارها سرعت داشته باشيم تا به هدف بزرگمان كه همانا رسيدن به جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل است برسيم.

كي روش ادامه داد: براي ما سخت است كه در گذرنامه دژاگه تنها يك مهر ورود وجود داشته باشد و او فقط سه ماه در ايران باشد و تنها يك بار بتواند از ايران خارج شود.ما در بازي هاي فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا به همه بازيكنانمان احتياج داريم و درباره زمان بندي مطمئنا زمان هاي ورود و خروج بسياري داريم و با توجه به بازيكنان مشمولي كه داريم نيازمند كمك و هماهنگي مسئولان نظامي هستيم.ضمن اينكه ما علاوه بر اشكان دژآگه چند بازيكن ايراني الاصل ديگر در بلژيك و سوئد داريم كه سطح فني خوبي دارند اما شرايطشان شبيه به شرايط اشكان دژاگه است و ممكن است آنها را به تيم ملي دعوت كنيم تا براي تيم ملي بازي كنند.مي خواهيم همين طور كه حضور دژآگه در ايران فراهم مي شود حضور آن بازيكنان كه تعدادشان هم كم نيست فراهم شود و به همين دليل به حمايت نياز داريم.مطمئنا با حضور بازيكنان با كيفيت در فوتبال ملي موفقيت ها در دسترس خواهد بود.

در ادامه جلسه سردار باران چشمه رياست تربيت بدني نيروهاي مسلح طي سخناني گفت: ما حسن نيتمان را در ماجراي تيم ملي اميد و خروجي بازيكنان مشمول اين تيم ثابت كرديم و بهترين شرايط را براي خروج اين بازيكنان فراهم كرديم تا تيم ملي اميد به عراق برود.درباره حضور بازيكنان سرباز، بايد بگويم هيچ مشكلي وجود ندارد و طبق مقررات وزارت ورزش ،نامه نگاري ها از طرف دفتر امور مشترك انجام مي شود. البته طرح سرباز قهرمان طرحي است كه مي تواند به كمك فدراسيون فوتبال بيايد.اميدواريم اين طرح در فدراسيون فوتبال كه جزو معدود فدراسيون هايي است كه هنوز آن را عملياتي نكرده است ،عملي شود. در مورد اشكان دژاگه موارد قانوني وجود دارد كه حضور او را در ايران بدون مشكل خواهد كرد.

سپس سردار صادقي رئيس اداره گذرنامه جمهوري اسلامي ايران گفت : خوشحالم كه در اين جلسه حضور داريم .حداكثر تلاشمان را انجام مي دهم تا مشكلات برطرف شود چرا كه اين كار يك كار ملي است .در حوزه گذرنامه ، براي بازيكنان مشمول احتياج به مجوز نظام وظيفه است .اين مجوز مدت دار است و در سيستم ثبت مي شود اما زمان آن در قانون مشخص شده است كه براي همه يكسان است.

سرهنگ حلوايي معاون حوزه نظام وظيفه كشور هم با ابراز اميدواري براي موفقيت تيم ملي گفت : در مورد اشكان دژاگه هيچ مشكلي وجود ندارد و فدراسیون با طی مراحل قانونی و ارائه مدارک مورد لازم به حوزه نظام وظیفه ، قطعا از وجود نامبرده در تیم ملی می تواند با خیال آسوده استفاده کند.

تاج و محمد نبي ابراز اميدواري كردند كه فدراسيون فوتبال طرح سرباز قهرمان را در فدراسیون فوتبال و در اسرع وقت با هماهنگی مسئولین مبادی ذیربط عملياتي كند.

سپس سردار باران چشمه درباره طرح سرباز قهرمان توضيحاتي ارائه كرد تا در دستور كار فدراسيون فوتبال قرار گيرد و گفت:بايد كمك كنيم كه مشكلات حل شود و تيم ملي بتواند بدون مشكل همه بازيكنانش را در اختيار داشته باشد و به جام جهاني صعود كند و هميشه قهرمان باشد.

در پايان جلسه سرهنگ حلوايي براي اينكه كار بازيكنان مشمول تيم ملي انجام شود از فدراسيون فوتبال خواست تا ليست همه بازيكنان ليگ برتري را با شماره ملي و ديگر مدارك لازم به نظام وظيفه ارائه كنند تا درباره بازيكنان مشمول تعيين تكليف شود. درباره طرح سرباز قهرمان هم فدراسيون اقدام كند.همچنين درباره بازيكنان محصل و دانشجو هم فدراسيون كمي از زودتر از موعد اسامي آنها را به سازمان نظام وظيفه اعلام كند تا اقدامات لازم صورت پذيرد.

منبع : گل

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

اشکان دژاگه، تیم ملی ایران و سربازی!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج