۱۴۶۳۷۹۷
۴۸۰
۴۸۰
پ

مهاجم تیم ملی: عفیف در حدی نیست که جوابش را بدهیم!

محبی که درخشش دوباره خود را از دیدار با قطر با دو گلی که به ثمر رساند آغاز کرده، در دیدار اخیر روستوف در لیگ روسیه نیز در دقیقه ۹۰ توانست تیمش را از شکست نجات بدهد.

فرهیختگان: محبی که درخشش دوباره خود را از دیدار با قطر با دو گلی که به ثمر رساند آغاز کرده، در دیدار اخیر روستوف در لیگ روسیه نیز در دقیقه ۹۰ توانست تیمش را از شکست نجات بدهد. او یک پنالتی مقابل پاری نیژنی نووگورود گرفت تا روستوف گل تساوی را در این دیدار به ثمر برساند. مهاجم بوشهری تیم ملی که بعد از یک مصدومیت طولانی‌مدت دوباره به میادین بازگشته، قصد دارد این بار درخشش خود را تا رسیدن به اهدافی که پیش‌ازاین درباره‌اش صحبت کرده بود و در فوتبال اروپا به دنبال آنهاست، ادامه بدهد. همه اینها در حالی است که این بازیکن درباره دیدار اخیر برابر قطر در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهارات جالب و خواندنی‌ای را مطرح می‌کند که مرور این صحبت‌ها خالی‌ازلطف نیست. گفت‌وگو با وینگر ملی‌پوش و خوش‌تکنیک روستوف روسیه را در ادامه از نظر می‌گذرانید. 

مهاجم تیم ملی: عفیف در حدی نیست که جوابش را بدهیم!

صحبت را از بازی با قطر و برتری پرگل برابر این تیم آغاز کنیم. چطور بعد از چند بازی که انتقادهایی را درپی داشت، تیم ملی با یک بازی روان و زیبا مقابل قطر به این پیروزی رسید؟

خدا را شکر بازی خوبی را مقابل قطر به نمایش گذاشتیم. هم ما و هم شما و هم همه علاقه‌مندان به فوتبال می‌دانستیم که بازی با قطر در این مرحله برایمان یک دیدار بسیار مهم به شمار می‌رود. 

به‌خاطر شکستی که در جام ملت‌ها از این تیم متحمل شدیم؟

بله همین‌طور است. ما در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا شکست بدی را جلوی این تیم متحمل شدیم که برایمان خیلی سنگین تمام شد؛ چون اصلاً در آن رقابت‌ها انتظار این را نداشتیم که توسط قطر از جام حذف شویم. 

پس با این حساب با دیدگاهی انتقامی به این بازی رسیدید؟

درهرصورت برای دیدار اخیر با صددرصد تمرکزمان برای پیروزی و موفقیت در میدان، قدم به این رقابت گذاشتیم؛ بنابراین همه توان و ذهنیتمان از قبل از بازی بر این بود که با یک نتیجه خوب از این بازی پیروز و با دست پر بیرون بیاییم. به‌هرحال خیلی خوشحالم و خدا را شکر کردم که توانستم با دوگلی که به ثمر رساندم در این برد مهم سهیم باشم. 

به نظر می‌رسد در فضای تیم ملی به‌خوبی جاافتاده‌ای تا به‌این‌ترتیب با بزرگ‌ترهای تیم ارتباط خوبی را در زمین مسابقه ایجاد کرده باشی. 

قبلاً هم تأکید کرده بودم که بزرگ‌ترهای تیم باعث می‌شوند ما عملکرد بهتری داشته باشیم. درواقع آن حس صمیمیت و برادری که در جوّ تیم ملی وجود دارد باعث می‌شود ما راحت‌تر فوتبال بازی کنیم و این موضوع خیلی به ما کمک می‌کند. به‌خصوص حمایت‌ها و کمک‌های مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش به ایجاد صمیمیتی که به آن اشاره کردم کمک فوق‌العاده‌ای کرده و همین هم باعث شد تا بتوانم هم عملکرد خوبی در بازی قطر داشته باشم و هم دو گل به ثمر برسانم. 

گل اولت به قطر را با از خودگذشتگی سردار و گل دوم را با یک چرخش سر زیبا به ثمر رساندی. هرچند اگر خوش‌شانس‌تر بودی، می‌توانستی در این مسابقه هت‌تریک کنی. 

روی گل اول قبل از پاس سردار، باید به‌ پاس توی عمق عالی طارمی اشاره کرد و سپس سردار که همان‌طور که اشاره کردید با از خودگذشتگی باعث شد تا گل اول خودم و گل سوم تیم ملی برابر قطر را به ثمر برسانم. در ادامه بازی هم با سانتری که نورافکن از روی کرنر داشت موقعیت سرزنی را مناسب دیدم که این توپ هم خدا را شکر تبدیل به گل شد؛ بنابراین از امید هم بابت سانتری که کرد ممنونم و باز هم از لطف خدا سپاسگزارم که توانستیم این بازی را با این نتیجه پشت سر بگذاریم. 

گفته می‌شد به‌خاطر مصدومیت اخیر در لیگ روسیه، تا حدودی افت کرده‌ای؛ اما در نیمه دوم بازی با قطر با آمادگی‌ات نشان دادی این حرف‌ها بی‌اساس بوده است. 

این یک امر کاملاً عادی است. من حدود پنج شش ماه به‌خاطر مصدومیت طولانی‌مدتی که داشتم دور از میادین بودم. درهرصورت خدا را شکر می‌کنم که دوباره توانستم برگردم و خیلی هم خوشحالم که این بازگشت با یک بازی و عملکرد خوب همراه شد. 

از جوّ ورزشگاه راشد صحبت کن. به نظر فضای متفاوتی با ورزشگاه‌های ایران در زمانی که تیم ملی در آنها بازی می‌کند، داشت! چون در این مدت دو بار در ایران شعارها و انتقادهایی را نسبت به عملکرد تیم ملی و کادر فنی شنیدید. 

مردم ایران در هر جایی باشند همیشه خوب و خونگرم‌اند و این باعث نمی‌شود فرقی بین جوّ ورزشگاه راشد در دبی با استادیوم‌هایی که در ایران، تیم ملی در آنها بازی می‌کند وجود داشته باشد. همیشه مردم ایران در هرجایی ما را حمایت کرده و ما هم از آنها همواره ممنون و سپاسگزاریم. 

اما در دبی انگار فضای دیگری حاکم بود که باعث شد تا آسوده‌تر و با فراغ‌بال بیشتر بازی کنید. 

درهرصورت همان‌طور که گفتم باتوجه‌به حساسیت‌های این دیدار به‌خاطر نتیجه‌ای که در جام ملت‌های آسیا به دست آمد، این بازی برای مردم هم حکم انتقامی داشت و به همین دلیل هم با تمام وجود برای این رقابت از ما حمایت و تشویقمان کردند تا بتوانیم از این میدان با سربلندی بیرون بیاییم. 

با این برد پرگل، حسرت نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا به نظر می‌رسد برایتان بیشتر شده باشد. واقعاً آن شب برابر قطر چه اتفاقی افتاد؟

حسرت آن دیدار که در وجودمان باقی‌مانده؛ اما مسئله مهم‌تر این است که زندگی همچنان ادامه دارد و باید نگاه‌مان روبه‌جلو و پیشرفت برای میادین بعدی باشد. درهرصورت دیگر نمی‌توان به گذشته بازگشت و اتفاقاتی که در گذشته رقم خورده است را تغییر داد. درواقع دیگر نمی‌توان کاری کرد و باید فقط با این‌طور مسائل و نتایج کنار بیاییم. در این چند سال از بین ده، دوازده دیداری که با قطری‌ها داشتیم فکر می‌کنم تنها باختی که به قطری‌ها دادیم همین شکستی بود که در جام ملت‌ها رقم خورد. 

و متأسفانه با این شکست نتوانستیم به قهرمانی آسیا برسیم. 

همین‌طور است؛ اما با این بازی که سه‌شنبه گذشته در مقدماتی جام جهانی انجام دادیم ثابت کردیم که نتیجه آن شب از روی حادثه و اتفاق رخ‌داده و از سوی دیگر ثابت کردیم که لیاقتمان این بود که جام ملت‌ها را ببریم. درهرصورت اختلاف و فاصله فنی دو تیم ایران و قطر خیلی بیشتر از آن است که فکرش را می‌کنید!

جالب اینکه اکرم عفیف در این دیدار بسیار با غرور پا به میدان گذاشت؛ اما نمایش او هرگز مثل بازیکنانی نبود که داعیه برترین بازیکن آسیا را دارند. در این موردنظری نداری؟

صحبت خاصی درباره این شخص ندارم. عفیف به تیم ملی ایران و مردم کشورم بی‌احترامی کرده و در حدی هم نیست که بخواهیم جوابش را بدهیم. همان‌طور که بچه‌های بزرگ تیم هم بر آن تأکید کردند در میدان مسابقه و با بازی و نمایشی که در میدان ارائه می‌کنیم به همه ثابت می‌کنیم که اختلاف بین تیم ملی و قطری‌ها چقدر است. 

درباره درخشش در بازی اخیر روستوف صحبتی نداری؟

خدا را شکر در این بازی هم تأثیرگذار ظاهر شدم. این روزها حسابی آماده‌ام و امیدوارم بتوانم روند خوبم را در بازی‌های بعدی نیز حفظ کنم. 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج