۱۴۶۳۵۱۵
۲ نظر
۱۳۷۳
۲ نظر
۱۳۷۳
پ

بازتاب حرکت جنجالی سردار آزمون مقابل قطری‌ها

تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی موفق شد در یک بازی پرگل مقابل قطر پیروز شود، اما رفتارهای عجیب و غریب بازیکنان و خوشحالی‌های توام با توهین آنها شیرینی این برد را زیر سوال برد.

روزنامه اعتماد: بی‌شک ذات فوتبال گره خورده با کری‌خوانی و چیزی که لذت دیدن بازی‌ها را دوچندان می‌کند، همین کری‌خوانی‌ها و کل‌کل‌هایی است که بین طرفداران فوتبال در همه جای دنیا هست، اما وقتی این کری‌خوانی به مسائلی آمیخته با توهین، نژادپرستی یا ... گره بخورد، می‌تواند به بدترین شکل نمود پیدا کند.


بازتاب حرکت جنجالی سردار آزمون مقابل قطری‌ها

تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی موفق شد در یک بازی پرگل مقابل قطر پیروز شود، اما رفتارهای عجیب و غریب بازیکنان و خوشحالی‌های توام با توهین آنها شیرینی این برد را زیر سوال برد. هرچند خود ملی‌پوشان و کادرفنی هم می‌دانند اگر این بازی ده بار دیگر تکرار شود و ایران باز هم ده بار پیروز باشد، تلخی شکست در جام ملت‌های آسیا جبران نمی‌شود، اما به هرحال نمی‌توان از بازی خوب شاگردان قلعه‌نویی به سادگی گذشت. با وجود این شادی گل عجیب و زشت سردار آزمون حس این پیروزی را زیر سوال برد هر چند که موج‌سواران فضای مجازی از دیدن آن غش و ضعف کنند یا به‌زعم خود با این حرکت خود را فاتح سرزمین قطر فرض کنند. یک لحظه تصور کنید اگر همین رفتار از سوی رقبا رخ می‌داد چه اتفاقی می‌افتاد؟ اگر چه بازیکنان رقیب اصلا حرکات مناسبی نداشتند، اما وقتی نتیجه ثبت شده روی اسکوربود می‌تواند بهترین پاسخ به رقیب هتاک باشد، چرا باید بازیکنان چنین حرکتی بکنند؟ وقتی بازیکنان تیم‌های رقیب و به خصوص کشورهای عربی در مواجهه با تیم‌های ایرانی خوشحالی تحریک‌آمیز انجام می‌دهند چقدر سیل فحش و توهین روانه آنها می‌شود؟ مگر می‌شود حرکتی برای رقیب زشت باشد، اما همان را برای خودمان نشانه فتح‌الفتوح بدانیم؟ از سوی دیگر چرا باید بازیکنی مانند سردار آزمون که سابقه بازی در سطح اول فوتبال اروپا و گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد، این‌گونه حرکتی انجام دهد؟ اگر همین حرکت در بازی‌های اروپایی انجام می‌شد چه مجازاتی در انتظار آن بود؟ 
هنوز یادمان نرفته خوشحالی بازیکنانی همچون آل‌کثیر چگونه کار دست خودشان و تیم‌شان داد، اما گویی برای برخی بازیکنان ما این چیزها محلی از اعراب ندارد و قرار نیست رفتار حرفه‌ای از آنها سر بزند، حتی اگر سال‌ها در اروپا و تیم‌های تراز اول نیز بازی کرده باشند. خوب یا بد، تیم ملی ایران روندی سینوسی دارد اما همان‌طور که نمی‌توان بازی خوب آنها مقابل قطر را زیر سوال برد، آنها نیز باید بدانند با یک برد نمی‌شود این‌گونه سرمست شد یا به بهانه توهین رقیب، این‌گونه حرکات ناشایستی انجام داد. حرکتی که می‌تواند مصداق سخن خواجه عبدالله انصاری، بدی را بدی کردن باشد یا به قول مولانا: «من بد کنم و تو بد مکافات دهی/ پس فرق میان من و تو چیست؟ بگو».

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • علی ۶۶۶۶۶۶

      سردارآزمون نشون داده یه بی تربیت محضه توهین ازاین بالاتر؟؟؟

    • علی ۶۶۶۶۶۶

      یه زمانی تیم ملی ما توی همه تورنمتها برنده جام اخلاق بود حالا بی اخلاق محض شدیم قطر رابردیم سرمربی و بازیکنا ازکل مردم ایران طلبکارشدن مگه چیکارکردین؟؟ یه زمانی ژاپن و کره را می بردیم بازیکنا و مربیا اصلا ازمردم طلبکارنمی شدن به کجا میریم؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج