۱۴۶۲۵۰۶
۷ نظر
۱۸۳۹
۷ نظر
۱۸۳۹
پ

سیانکی به این طریق خشم قلعه‌نویی و ملی‌پوشان را برانگیخت

بررسی جملات و صحبت‌های جنجال آفرین گزارشگر بازی ایران و قطر که مورد اعتراض اعضای تیم ملی واقع شده خالی از لطف نیست.

ورزش سه: تیم ملی ایران در شرایطی مقابل قطر به برتری ۴ بر ۱ دست یافت که محمد سیانکی گزارشگر این مسابقه از شبکه سوم سیما بود. این گزارشگر باتجربه در طول ۹۰ دقیقه بازی ایران و قطر جملاتی را بر زبان آورد و گاها انتقادهای تندی را متوجه کادر فنی و بازیکنان تیم ملی کرد که به مذاق آنها خوش نیامد.

سیانکی به این طریق خشم قلعه‌نویی و ملی‌پوشان را برانگیخت

در پایان بازی ایران و قطر امیر قلعه‌نویی سرمربی و بازیکنان تیم ملی بدون آنکه نامی از سیانکی بیاورند، به حرف‌های صورت گرفته از طرف این گزارشگر حمله کردند.

در چنین شرایطی به مرور جملات مورد انتقادی پرداختیم که سیانکی در خلال گزارش بازی ایران و قطر آنها را بر زبان آورد و جنجال‌ساز شد. صحبت‌های غیر منتظره این گزارش را با جزییات کامل و ذکر دقایق و ثانیه‌های آن بخوانید:

شروع بازی: آرزوی موفقیت برای تیم ملی کشورمون مقابل قطری که خوش به حالشون هم هست که بازی در کشوری دیگر برگزار می‌شود.

دقیقه 5:15: میلاد محمدی در سمت راست خط دفاعی به بازی گرفته شده؛ بازیکنی که خیلی هم روی پای راستش نمی‌تواند مانور بکند، علی‌رغم اینکه در ضربات پای چپش می‌توانیم خیلی حساب بکنیم.

دقیقه 11:36: سعید عزت‌اللهی هم در ترکیب ایران هست، دوستان ما اسمش را جا انداختند!(سیانکی در اعلام ترکیب ایران نام عزت‌اللهی را نگفت و در دقایق ابتدایی نیز هرگز نامش را بر زبان نیاورد).

دقیقه 16:58 (بعد از باز شدن دروازه ایران توسط قطری‌ها): چقدر راحت دروازه ما باز شد؛ دیگر بگو مگو نداره آنجا، باید کار اصلی‌اش را مدافع انجام بدهد. برخلاف آنچیزی که متصور بودیم، عرض کردم شروع خوب ما بود، اما هرچقدر گذشت و زمان سپری شد قطری‌ها توانستند شکل بازی را به دلخواه مارکز تغییر بدهند و حالا قطر به گل می‌رسد.

باید ببینیم در صحنه آهسته که عملکردمان چه بود... یک پاس قطری خوب... خیلی بد بود جاگیری. عدم هماهنگی، این صدم ثانیه‌هاست که تعیین کننده است. ببینید کجا بود... بین سه‌تا، چهارتا مدافع. بیرانوند می‌توانست بیاید و زاویه را ببندد... اولین حمله جدی و اولین گل برای قطر.

حداقل امیدوار بودیم یک اتفاقی افتاده باشد و گل به وی‌ای‌آر برود که نشد!

اینکه حالا به هر دلیلی ما یک دفاع راست هنوز نداریم در فوتبالمان که مجبوریم از یک بازیکن چپ‌پا در این پست استفاده بکنیم هم خودش نشان می‌دهد که ما عملکردمان خیلی خوب نبوده در پرورش بازیکن و نوشتن سه هزار و چهار هزار صفحه خیلی دردی از فوتبال ما دوا نمی‌کند. باید زیر ساخت‌ها را درست کنیم!

دقیقه 22:18: الان سمت چپ عبدالکریم حسن کاملا خالی است، ولی خب چه می‌شود که کرد که میلاد محمدی هم نمی‌تواند از این فضا استفاده ببرد.

22:51: کنار زمین الهویی، تیموریان... تجربه چندانی ندارند در عرصه مربیگری.

24:08: اینکه یعنی آریا یوسفی اینقدر ضعیف است که نمی‌تواند در این پست بازی بکند، نکته عجیبی است که قطعا شاید خود کادر فنی اشراف دارد. اینکه واقعا ما خیلی مسائل را هم از نگاه خودمان درباره‌اش صحبت کنیم منطقی نیست اما قطعا مثلا آریا یوسفی... یا مثلا علی نعمتی را هم حتی می‌شود وضعیت بازی برایش در نظر گرفت.

24:53: تا یک سوم دفاعی بازیکنان ما را آزاد می‌گذارند! پرس را تقریبا از یک سوم میانی می‌خواهند انجام بدهند. شماره 20 قطر را ببینید... قشنگ بین دو هافبک ما قرار گرفته و این کار را برای ما سخت می‌کند. حالا عزت‌اللهی مجبور می‌شود که بیاید آنجا توپ بگیرد.

27:04: هومن افاضلی، سعید الهویی، رحمان رضایی، آندرانیک تیموریان...(همه در حال اعتراض به داور)

28:17: کاملا فضاها را بسته‌اند، عقب می‌نشیند تیم قطر تا مدافعین پا به توپ شوند، در پیدا کردن هافبک‌ها به مشکل می‌خوریم یا حداقل در انتقال توپ با چالش روبرو می‌شویم و رو به پاس‌های بلند می‌آوریم که به سود قطر است.

29:26: سی‌امین دقیقه، در میان تعجب علاقه‌مندان به تیم ملی فوتبال کشورمان ما بازی را یک هیچ فعلا واگذار کردیم به قطر.

35:22: نوراللهی هم می‌توانست با یک (شاید) تصمیم درست بیاید و به تیم ملی ما کمک کند.

36:18: تعداد پاس‌های به عقب ما یک مقدار آمارش دارد بالا می‌رود.

38:20: قطعا امیر قلعه‌نویی که تجربه بالایی دارد، می‌داند که هر روز و شاید هر ساعت در جهان ورزش و در جهان فوتبال باید تاکتیک‌های روز و تمرین‌های روز و اتفاقات روز فوتبال جهان را تعقیب کرد و الّا جا می‌مانیم.

41:29: یک ضربه سر و حالا گل برای ما. یک لحظه امید نورافکن آنجا آزاد بود. شاید قطری‌ها فکر نمی‌کردند با یک اشتباه ما اینقدر راحت و اینقدر زیبا بتوانیم دروازه‌شان را باز کنیم. یک بار دیگر سردار آزمون موفق می‌شود برای تیم ملی فوتبال کشورمان گل بزند. سردار آزمون و مسیری که طی شد تا ما بازنده به رختکن نرویم در نیمه اول.

45:02 (بلافاصله بعد از سوت آغاز نیمه دوم): امیدوارم بازی ایستایی که درباره‌اش صحبت شد تبدیل به یک بازی پویا شود. به هر شکل تیم ملی کشورمان هست و آرزوهایی برای موفقیت این تیم داریم. دیگر اینکه بخواهیم فقط به جام جهانی برویم و سه بازی برگزار کنیم، فکر می‌کنم خیلی جالب نباشد. دیگر باید به این فکر کنیم از گروهمان بالا برویم. یک تحولی، یک اتفاق مهمی را رقم بزنیم، به شرط اینکه در این بازی‌ها... (ایران صاحب موقعیت گل شد و سیانکی با قطع جمله‌اش به گزارش صحنه پرداخت)

47:28 (انتقاد از مهدی قایدی چند ثانیه قبل از پاس گل او به سردار آزمون): قایدی... کاملا آنالیز شده... حداقل نیمه اول که اینطور به نظر رسید. حالا یک پاس خوب می‌دهد، یک ضربه سر، یک حرکت اشتباه و گل دوم! چه اشتباهی کردند قطری‌ها، چقدر سردار آزمون راحت و تر و تمیز به قطر گل می‌زند. قشنگ مدافع و دروازه‌بان یک شاهکار هنری را رقم زدند تا امیر قلعه‌نویی یک نفسی به راحتی بکشد. در صحنه آهسته جدال مغزها را خواهیم دید! گل پذیرفته است. قشنگ جدال مغزها تعریفی است که می‌توانیم در این صحنه درباره‌اش صحبت کنیم. یعنی یک کادوی تر و تمیز را به ما دادند و امیدواریم با این تغییر روند و این اتفاق بتوانیم شاهد بازی بهتر و گل‌های بیشتری باشیم.

49:21: مشکلی هم در گل نبود، کاملا یک خودزنی و مهم این بود که ما حالا بازی را پیش می‌افتیم. نیمه اول هم شروع خوبی داشتیم، خوشبختانه برخلاف نیمه اول این بار با همکاری قطری‌ها سریع گل زدیم.

50:16: خیلی راحت‌تر می‌توانیم تعداد گل‌هایمان را افزایش بدهیم.

50:22: محبی می‌تواند گزینه تعویض باشد، چون کارت زرد را هم گرفت. قلی‌زاده هست، گزینه مناسب برای تعویض و تغییر تاکتیک.

51:45: موقعیت خوب برای میلاد محمدی، اما توپ روی پای راست محمدی است! می‌چرخد روی پای چپش و توپ را گم می‌کند!

52:22 (صحنه‌ای که قایدی تکل زد و نگرانی بابت اخراج مستقیمش وجود داشت): قایدی زد، یک پشت پای ریز اما اثرگذار. از این موضوع هم غافل نشویم این صحنه اگر مورد بازبینی قرار بگیرد خیلی بد است و امیدواریم این اتفاق نیفتد. دقیقا اگر مورد بازبینی قرار بگیرد، لحظه برخورد را مورد بازبینی قرار می‌دهند. خودش هم دل‌نگران است. ته دلمان نگرانی داریم و امیدواریم ختم به خیر شود. بازبینی و تغییر تصمیم داور ژاپنی ما را ده نفره نکند مثل بازی قبلی. قدیم var نبود می‌شد با دلجویی و عذرخواهی داور را تحت تاثیر قرار داد اما دیگر از این خبرها نیست. اوه اوه، رفت برای بازبینی. فعلا موضوع مبهم این لحظات تصمیم مبهم داور ژاپنی است. همین که فاصله را معلوم می‌کند و این سمت را حواسش نیست، یعنی که باید همون کارت زرد رو... اوخ! خوشبختانه بازبینی انجام نشد!

نکته قابل توجه درباره گزارش سیانکی این بود که از اواسط نیمه دوم هرچه فیلم بازی را مرور کردیم، او دیگر جمله‌ای را علیه کادر فنی و بازیکنان ایران بر زبان نیاورد. عملکرد خوب تیم ملی در نیمه دوم بازی با قطر و گل‌های بعدی ایران سبب شد تا سیانکی در پایان بازی حتی جملات متفاوتی را نیز پشت میکروفون ادا کند.

گزارشگر بازی ایران و قطر با این جملات گزارش خود را خاتمه داد: «امیر‌ قلعه‌نویی و کادرش باید بپذیرند که در نیمه اول خوب ظاهر نشدند، اما در نیمه دوم گل‌های زیادی زدیم و پیروز شدیم و البته می‌توانستیم 8 گل بزنیم! یک برد خوب و پرگل و روحیه‌بخش، برتری چهار بر یک ما مقابل تیم قطر و آماده شدن این تیم برای بازی‌های بهتر و زیباتر و با جذابیت بیشتر.»

این گزارش به مذاق ملی‌پوشان و امیر قلعه‌نویی خوش نیامد و نسبت به آن واکنش‌های منفی نشان دادند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • محمد

      خوب اگر سیاتیک این ایراد ها را نمی گفت الان بازنده بودیم

    • یا حق

      ازاین گزارش کاملاگزارشگرپرس پولیسیه دوست داشت بازیکنان تیم پرس پولیس بازی کنند نگاهش رنگی بود نه ملی مهم نیست در تیم ملی چه کسی بازی و یا مربی باشه اینو نفهمیده بود متاسفانه

    • امیر

      یه مشت بی‌سواد دور هم جمع بشن بهتر از این نمی‌شه

    • عبدالحفیظی

      نود درصد حرفاش حق بود

    • مکتب ناصر کراک

      تمام حرفهاش درست و دلسوزانه بود

    • نرگس سپاهانی

      حرفای درستی زد
      واقعا دلسوز تیم ملی هستش

    • ناشناس

      حرف بدی نزد جز حقیقت چیزی نگفت بازیکنان از خود راضی و لوس ننر تیم ملی انتظار دارند در همه حال از آنها تعریف و تمجید شود دم بازیکنان نسل قبل گرم مه بدون هیچ چشم داشتی صادقانه برای تیم و هواداران بازی میکردن و در همه حال متواضعانه با مردم و پیشکسوتان بر خورد میکردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج