۱۴۶۲۱۰۸
۳۵۹
۳۵۹
پ

وقت تسویه حساب فوتبال ایران با مرد سال آسیا

اکرم عفیف که گویی تنها برای جلوگیری از تعبیر رؤیای قهرمانی تیم‌های ایرانی به یک فوتبالیست تبدیل شده، فردا مقابل لشگری از بازیکنان ایرانی قرار می‌گیرد که همگی انگیزه تسویه حساب با او را دارند.

ورزش سه: اکرم عفیف که گویی تنها برای جلوگیری از تعبیر رؤیای قهرمانی تیم‌های ایرانی به یک فوتبالیست تبدیل شده، فردا مقابل لشگری از بازیکنان ایرانی قرار می‌گیرد که همگی انگیزه تسویه حساب با او را دارند.

وقت تسویه حساب فوتبال ایران با مرد سال آسیا

اکرم عفیف، نامی که کابوس تیم‌های ایرانی شده است، باز هم فردا در نبردی حساس مقابل تیم ملی ایران در چارچوب دور سوم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 قرار خواهد گرفت. این بازیکن قطری با گل‌ها و نمایش‌های بی‌رحمانه‌اش، بارها مانع از تحقق رؤیاهای بزرگ فوتبال ایران شده است. فردا، چشم‌ها به میدان خواهد بود تا شاید بالاخره روز انتقام ایران از او و تیم ملی قطر فرا رسیده باشد.

اولین ضربه سنگین عفیف به فوتبال ایران به سال 2018 بازمی‌گردد، زمانی که در لیگ قهرمانان آسیا، او با پیراهن السد به مصاف استقلال رفت و در دیدار رفت و برگشت دو گل حساس به این تیم زد. آن زمان، استقلال با هدایت وینفرد شفر به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی شناخته می‌شد و رؤیای رسیدن به فینال آسیا پس از سال‌ها در سر هوادارانش می‌چرخید. اما عفیف با عملکردی بی‌نقص، این رؤیا را به خاکستر تبدیل کرد و استقلال از مسیر خود منحرف شد.

ضربه سنگین‌تر اما هشت ماه پیش بود، در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا. ایران که بعد از سال‌ها در آستانه رسیدن به فینال این رقابت‌ها بود، با تیم ملی قطر روبرو شد. در این دیدار، عفیف نه تنها گل زد، بلکه با یک پاس گل بی‌نقص، تیر خلاصی به تیم ملی ایران زد. رؤیای حضور در فینال، شکستن طلسم و قهرمانی آسیا بعد از 37 سال، همه در لحظه‌ای نابود شد که توپ از پای عفیف عبور کرد و به تور دروازه نشست. ایران به خانه بازگشت و قطری‌ها فینالیست شدند.

فردا اما داستان متفاوت است. تیم ملی ایران با انگیزه‌ای بی‌نهایت و به دنبال انتقام از عفیف و قطر، به میدان خواهد رفت. هرچند قطر با ستاره‌ای مانند اکرم عفیف به میدان می‌آید، اما این بار ایران برای جبران شکست‌های گذشته آماده است. هواداران ایرانی و بازیکنان تیم ملی چشم به این دیدار دوخته‌اند؛ دیداری که نه فقط یک مسابقه فوتبال، بلکه نبردی برای بازپس‌گیری رؤیاهای ازدست‌رفته است.

اکرم عفیف چند هفته پیش هم برابر استقلال درخشید و یک گل به ثمر رساند. اما آنچه این دیدار را جنجالی‌تر کرد، شادی پس از گل او بود که باعث ایجاد تنش‌هایی در بین هواداران شد. عفیف که همواره به عنوان یک بازیکن تکنیکی و خطرناک شناخته می‌شود، بار دیگر زخم‌هایی تازه بر قلب هواداران ایرانی نشاند. شادی‌های تحریک‌آمیز او پس از گل، بار دیگر نشان داد که او حریفی نیست که به راحتی از شکست‌ها عبور کند.

در نیمه نهایی جام ملت‌ها و درست در لحظاتی که ایران وضعیت بهتری در شرایط بازی داشت، این شوت سهمگین اکرم عفیف از پشت محوطه جریمه و در محاصره تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی، منجر به گل دوم و سخت شدن شرایط ایران در دقایق پایانی نیمه نخست شد. گلی که ایران را با شکست راهی رختکن کرد و در نهایت نیز با پیروزی سه بر دو میزبان به پایان رسید.

نکته‌ای که شاید کمتر کسی از آن خبر داشته باشد، این است که عفیف سابقه بازی در لالیگا را نیز در کارنامه دارد. او با لباس اسپورتینگ خیخون مقابل تیم‌هایی چون رئال مادرید به میدان رفته است. اما با تمام این تجربیات در فوتبال اروپا، نتوانست دستاورد بزرگی از خود به جای بگذارد. دوران حضورش در خیخون و باشگاه یوپن بلژیک، با موفقیت خاصی همراه نبود و او در نهایت به السد بازگشت، جایی که همه افتخارات خود را با این تیم کسب کرده است.

در سال 2019، عفیف به عنوان مرد سال آسیا انتخاب شد، عنوانی که بار دیگر رؤیاهای ایرانی‌ها را نقش بر آب کرد. در آن سال، علیرضا بیرانوند یکی از سه نامزد نهایی این جایزه بود و در حالی که بسیاری از ایرانی‌ها امیدوار بودند این طلسم از سال 2004 شکسته شود، عفیف بار دیگر مانع شد. او جایزه مرد سال آسیا را از دست بیرانوند ربود و باعث شد طلسم 16 ساله ایرانی‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

اکرم عفیف سابقه درخشانی در تقابل با تیم‌های ایرانی دارد. او علاوه بر گلزنی به استقلال، موفق شده بود در سال‌های گذشته در لیگ قهرمانان آسیا برابر سپاهان نیز گل بزند و به پیروزی تیمش کمک کند. در واقع، هرگاه عفیف مقابل تیم‌های ایرانی به میدان رفته، تاثیرگذاری بالایی داشته و در ایجاد لحظات سرنوشت‌ساز نقش مهمی ایفا کرده است. او همواره به عنوان یک بازیکن کلیدی در ترکیب قطر و السد، تهدیدی برای مدافعان ایرانی بوده و نمایش‌های فنی او، نتایج حساس و تلخی را برای فوتبال ایران رقم زده است.

یکی از نقاط اوج این تنش‌ها، پایان بازی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا بود، زمانی که عفیف پس از پیروزی قطر با حرکاتی باعث تحریک و عصبانیت بازیکنان تیم ملی ایران، از جمله مهدی طارمی، شد. این رفتارها به افزایش تنش‌ها در زمین منجر شد و خاطره تلخ آن شکست را برای بازیکنان ایران سنگین‌تر کرد. فردا اما بازیکنان تیم ملی ایران با انگیزه‌ای فراوان و هدف انتقام از عفیف به میدان می‌آیند. این بازی فرصتی است تا ایران نه تنها به پیروزی برسد، بلکه با او تسویه‌حساب کند و یک پیروزی شیرین به حساب تیم قلعه‌نویی اضافه شود.

اکنون، عفیف فردا در میدان نبردی حساس مقابل تیم ملی ایران قرار دارد؛ نبردی که می‌تواند فرصتی برای جبران تمامی این ضربه‌ها باشد. آیا این بار ایران می‌تواند از سد او عبور کند و انتقام رویاهای نابودشده را بگیرد؟ پاسخ به این سوال، فردا در ورزشگاه مشخص خواهد شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج