۱۴۶۱۹۰۷
۱۴۰۱
۱۴۰۱
پ

دلیل واقعی قهرمان نشدن هادی چوپان مشخص شد

قهرمانی سامسون داودا و نایب قهرمانی هادی چوپان برای دومین سال پیاپی مهم‌ترین رویداد ورزشی ایران در ساعات گذشته بوده است.

 همشهری آنلاین: امیر زندی، قهرمان اسبق رشته فیزیک است و دبیری رشته‌های فانکشنال و فیتنس در گفت‌وگویی از شرایط مسابقات مسترالمپیا و هادی چوپان به گفت‌وگو پرداخت و به نکات مختلفی در این مورد اشاره کرد.

دلیل واقعی قهرمان نشدن هادی چوپان مشخص شد

قهرمانی سامسون داودا و نایب قهرمانی هادی چوپان برای دومین سال پیاپی مهم‌ترین رویداد ورزشی ایران در ساعات گذشته بوده که مورد توجه مردم و ورزش دوستان قرار گرفته است، مستر المپیا بالاترین سطح رقابت در رشته بدنسازی است که بهترین ورزشکاران دنیا در این رشته حضور پیدا می‌کنند

در ادامه گفت‌وگو با امیر زندی را مشاهده می‌کنید:

مسابقات مسترالمپیا برگزار شد و هادی چوپان بعد از یک بار سوم شدن، یک قهرمانی، برای دومین بار در رتبه دوم قرار گرفت، نظرتان در مورد شرایط مسابقات؟
سطح مسابقات مسترالمپیا به شکلی است که برترین‌های دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند و با توجه به اینکه مسترالمپیا در دسته اوپن است، حجم عضلات اهمیت ویژه‌ای دارد و سامسون با توجه به قامت بلندتری که نسبت به دریک و هادی چوپان دارد توانست با پکیج خوبی که در روز فینال روی استیج آورد، نفر اول مسابقات شود، فکر می‌کنم در روز مقدماتی هادی و سامسون شرایط برابری داشتند و مشخص بود که رقابت بین این دو نفر خواهد بود.

 یعنی نسبت به شرایط مقدماتی بدن‌ها با تغییر رو به رو می‌شود و روی استیج می‌آیند؟
بله تغیراتی در بدن ایجاد می‌شود اما هادی با همان کیفیت مقدماتی در روز فینال روی استیج آمد، هادی در مقدماتی یک مقدار کات‌تر بود و در روز فینال با حجم بیشتری آمد، سامسون هم در روز مقدماتی و فینال با یک کیفیت آمده بود، چون بدن حجم‌دارتری داشت و اینکه مسابقات اوپن برگزار می‌شود، بدن‌های بزرگ بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، دریک هم به واسطه اینکه در مقدماتی بدن آبدارتری داشت همه فکر می‌کردیم که در فینال با کات بیشتری می‌آید اما نتوانست این کار را انجام دهد.

 دریک و هادی نسبت به سال گذشته افت داشتند؟
نسبت به سال گذشته دریک بدنش افت کرده بود، اما هادی چوپان خیلی بهتر از سال گذشته بود ولی خب رقیق او سامسون پکیج خوب و کاملی آورده بود، سامسون اگر این روند را ادامه دهد می‌تواند با توجه به کمر باریک، قامت بلند، حجم عضلانی و بالانسی که دارد هرسال قهرمان شود.

پس با این حساب هادی چوپان رقیب جدید و سرسختی برای سال‌های بعد خواهد داشت؟
احسنت، با توجه به اینکه کسی توجهی به سامسون نمی‌کرد دیدید که آمد و دو رقیب اصلی‌اش را کنار گذاشت، در روز مقدماتی هم مشخص بود که رقابت بین هادی و سامسون است، آرا به این شکل است که امتیازات مقدماتی صفر می‌شود و در فینال جدا حساب می‌شود، هادی و سامسون در مقدماتی رقابت نزدیکی داشتند.

 به عنوان یک ورزشکار که سال‌ها در این رشته بودید، می‌خواهم که در مورد سختی‌هایی که هادی چوپان از سال گذشته تا امسال تجربه کرده و مسیری که برای قرار گرفتن در مسابقات مسترالمپیا پشت سرگذاشته را کمی برای ما شرح بدید.
بخواهم کلی به شما بگویم در کل دنیا مسابقه دادن تبدیل به شغل می‌شود اما برای ورزشکارهای ایرانی به این شکل نیست.

 حتی برای هادی چوپان که قهرمان مسترالمپیا شده ؟
بله، ورزشکاران خارجی اسپانسرهای قدرتمندی دارند که تمام هزینه‌های ورزشکار را انجام می‌دهد، هادی هم اسپانسر داشت اما نه به شکلی که در خارج از کشور انجام می‌شود، یک موضوع دیگری که است بحث ویزا است که استرس زیادی به ورزشکاران ایرانی وارد می‌کند، ما ورزشکاران دیگری داشتیم که مجوز حضور داشتند اما ویزا برای آنها صادر نشد، استرس در این رشته می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد و نباید دغدغه خاصی ایجاد شود.
وقتی که در این سطح رقابت می‌کنید تمام جزئیات باید رعایت شود و تمام این مسائل می‌تواند تاثیرگذار باشد، هادی چوپان کار خیلی بزرگی کرده که با تمام این شرایط روی استیج می‌رود و موفق می‌شود.

دلیل واقعی قهرمان نشدن هادی چوپان مشخص شد

چوپان حالت کنایه‌آمیز در اینستاگرامش گفت که حریف خیلی از مسائل نشدم، منظور او چیست؟
تشکیلات مسترالمپیا مانند یو اف سی می‌ماند و خیلی رسمی نیست، تشکیلات خصوصی است که تعدادی از افراد آن را مدیریت می‌کنند و جوایز خوبی می‌گذارند، به شکلی برندترین است در دنیا، مسائل خاصی بین آنها در جریان است، زمانی که چوپان اول شد در مسترالمپیا خیلی نتوانست سفیر خوبی برای برند آنها باشد و این به کام برگزار کننده‌ها خوش نیامد، این تاثیرگذار است که در شرایط نزدیک کسی را قهرمان می‌کنند که بتواند در برنامه‌های آنها حضور داشته باشد و در طول یک سال در سفیر خوبی باشد، آنها در نمایشگاه‌ها و مسابقات مختلف می‌روند و فیگورهای افتخاری می‌گیرند، جدا از اینکه برند را معرفی می‌کنند خودشان را هم معرفی می‌کنند اما هادی زمانی که قهرمان مستر المپیا شد گوشه گیر بود و این خیلی برای آنها جالب نبود.

 فینال امسال به چه شکل بود، بدن چوپان و سامسون فاصله زیادی داشت؟
اصلا، فاصله خیلی کمی داشتند، هر دو ورزشکار پکیج کاملی روی استیج آوردند ولی خب باید این را در نظر گرفت که مسابقات اوپن حجیم بودن خیلی مهم است و این فکر می‌کنم عامل اصلی اول شدن سامسون بود، اگر بخواهم کلی اعلام کنم بحث سیاست برگزار کننده‌ها و بدن حجم‌دار سامسون دلایل اصلی اول شدن او در این دوره بود.
هادی مسابقات زیادی در مسترالمپیا شرکت کرده اما با تمام این مسائل همچنان مسائل مختلفی او را اذیت می‌کند، مسائلی مانند مسائل مالی و گرفتن ویزا برای حضور در مسابقات استرزا است، خیلی ورزشکاران بیشتر از نصف سال را در آمریکا حضور دارند و در همان جا تمرین می‌کنند، توسط اسپانسر حمایت می‌شوند و فقط تمام وقتشان را برای ورزش کردن می‌گذارد، هادی چوپان در ایران باشگاه دارد و در این سطح باشگاه‌داری کار سختی است، البته او می‌خواهد انگیزه را در بین مردم ایجاد کند و کارهای اجتماعی هم انجام دهد اما نیاز به این دارد که با خیالی آسوده بدون داشتن دغدغه مالی و مشکلات دیگر فقط تمرین کند و به ورزش فکر کند، او با ورزشکاران دیگر شرایط یکسانی ندارد و کار خیلی بزرگی کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج